וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובניה: פסלה של מלניה טראמפ הוצת בסמוך לעיירת הולדתה

9.7.2020 / 12:13

מיצג העץ שיצר אמן אמריקני עלה בלהבות ופונה על ידי המשטרה. "אני רוצה לדעת למה הם עשו זאת", אמר האמן, שקיווה שהפסל יקדם דיאלוג על המצב הפוליטי בארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

פסל עץ של מלניה טראמפ הוצת במולדתה סלובניה בליל 4 ביולי, יום העצמאות של ארצות הברית - כך אמר האמן שגילף את הפסל שהיה ליד עיירת הולדתה סבניצה. בוושינגטון, לשכתה של מלניה טראמפ טרם הגיבה לפנייה בנושא.

בראד דאוניי, אמן אמריקני שחי בברלין, אמר לרויטרס כי הפסל החרוך, שהיה בגודל אדם, הוסר ממקומו אחרי שהמשטרה עדכנה אותו על הצתתו ביום ראשון. "אני רוצה לדעת למה עשו את זה", אמר האמן האמריקני, שקיווה שהפסל יקדם דיאלוג על המצב בארצות הברית, לאור העובדה שהגברת הראשונה היא מהגרת, שנישאה לנשיא הפועל נגד הגירה.

צוותים מפנים את פסלה של מלניה טראמפ ליד עיירת הולדתה בסלובניה, יולי 2020. רויטרס
המשטרה טרם מצאה את האחראים. פסלה השרוף של מלניה מפונה מהמקום/רויטרס

בשבועות האחרונים, הנשיא טראמפ הבטיח להפעיל יד קשה נגד מי שיהרוס או ישחית מונומנטים היסטוריים בארצות הברית, אחרי שפעילים נגד גזענות הפילו או ניסו להפיל פסלים של דמויות שנויות במחלוקת בשבועות האחרונים.

דאוניי, בן 39, אמר כי הוא הגיש תלונה למשטרה וכי הוא ישמח לראיין את האחראים, אם אלו יימצאו, עבור סרט שהוא מכין לקראת תצוגה שלו שתיפתח בסלובניה בספטמבר.

המשטרה אמרה כי החקירה טרם הושלמה ולכן לא יימסרו פרטים נוספים בשלב זה.

על אף שלא ניתן היה לזהות את מלניה טראמפ לפי פני הפסל מעץ עוד לפני השריפה, הדמות הוצגה עם מעיל בצבע כחול בהיר, הדומה לזה שלבשה הגברת הראשונה בטקס ההשבעה של בעלה. דמותה גולפה באמצעות מסור חשמלי על ידי האמן המקומי אלס זופבץ' מגזע של עץ חי.

בינואר השנה, פסל עץ גדול המזכיר את דונלד טראמפ, שעוצב על ידי אמן מקומי בשנה שעברה, הוצת בעיר מורבץ, שממזרח לבירה לובליאנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully