וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים הסתערו על הפרלמנט בסרביה בשל הכוונה להטיל סגר מחדש

8.7.2020 / 9:17

המדינה הבלקנית הייתה אחת הראשונות ביבשת להסיר את המגבלות, אך זינוק מחודש הביא את הנשיא להכריז על מגבלות בבירה. האופוזיציה מאשימה אותו באחריות לאור קיום בחירות ועצרות המוניות שחיזקו את שלטונו. "סרביה מתקוממת", צעקו המפגינים, שנהדפו על ידי המשטרה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

תומכי אופוזיציה הסתערו אמש (שלישי) על הפרלמנט של סרביה בבלגרד במחאה על סגר מתוכנן על הבירה בסוף השבוע בשל התפרצות נגיף הקורונה. בשעות הערב אתמול אמר הנשיא אלכסנדר ווצ'יץ' כי המגבלות יוטלו בשל זינוק במספר הנדבקים בווירוס, אך מתנגדיו מאשימים את הממשלה באחריות לכך ואומרים כי האזרחים לא צריכים לשלם את המחיר של סגר נוסף.

אחרי הצהרתו של ווצ'יץ', כמה אלפי מפגינים החלו להתאסף מחוץ לפרלמנט, בכיכר המרכזית של בלגרד. בסביבות השעה 22:00, קבוצה קטנה של מפגינים חדרה מחסום משטרתי, פרצה דלת ונכנסה למבנה הפרלמנט. המשטרה הדפה אותם לאחר מכן.

מחאה מחוץ לפרלמנט הסרבי בבלגרד בעקבות חידוש הגבלות הקורונה 7 ביולי 2020. רויטרס
המפגינים פרצו למבנה. שוטרים מחוץ לפרלמנט בבלגרד, אתמול/רויטרס

המפגינים דרשו את התפטרותו של ווצ'יץ' וצעקו: "סרביה מתקוממת". צלם של רויטרס תיעד שוטרים יורים גז מדמיע ומרחיקים את המפגינים מהמקום, וכוחות משטרה מתוגברים הגיעו למקום.

"אנשים התאספו בצורה ספונטנית, אפשר היה להרגיש את התסכול באוויר", אמר רדומיר לזוביץ', מארגון האופוזיציה "אל תתנו לבלגרד לשקוע", לערוץ הטלוויזיה 1N.

סרביה, שבה חיים שבעה מיליון איש, דיווחה על 16,168 מקרים מאובחנים ו-330 מתים. עם זאת, המספרים מזנקים במהירות וביממה החולפת נרשמו 299 מקרים חדשים ו-13 מתים. מומחים ורופאים הזהירו כי בתי החולים מגיעים עד לקצה גבול הקיבולת שלהם וכי הצוותים הרפואיים מותשים.

עוד בוואלה!

סרביה: מפלגת השלטון זכתה ברוב מוחץ בבחירות שהוחרמו על ידי האופוזיציה

לכתבה המלאה
מחאה מחוץ לפרלמנט הסרבי בבלגרד בעקבות חידוש הגבלות הקורונה 7 ביולי 2020. רויטרס
מחאה מחוץ לפרלמנט הסרבי בבלגרד בעקבות חידוש הגבלות הקורונה 7 ביולי 2020/רויטרס

בתחילת מרץ, סרביה הטילה סגר לבלימת נגיף הקורונה, אך בסוף מאי, היא הייתה אחת המדינות הראשונות להיפתח מחדש וערכה בחירות לפרלמנט ב-21 ביוני. במהלך הקמפיין, מפלגת השלטון הפרוגרסיבית ארגנה עצרות תמיכה שבהן המשתתפים לא חבשו מסיכות. בכירי המפלגה, בהם יועץ של הנשיא, נדבקו אחרי שחגגו את הניצחון שלהם בחדר קטן, ללא מסיכות.

מפלגות האופוזיציה, שרבות מהן החרימו את הבחירות, תקפו את הנשיא על כך שהשתמש בסגר לצורך חיזוק שלטונו האוטוריטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully