וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות ענק וטמפרטורות קיצוניות: גל חום חריג בסיביר

7.7.2020 / 16:14

הנתונים הראו כי באזור הארקטי נמדדו חמש מעלות מעל הממוצע, ומעלה אחת יותר מאשר בשני חודשי יוני החמים ביותר עד עתה, יוני 2019 ויוני 2018. זה גרם לחלק מהדליקות הקשות ביותר באזור. "שינויי האקלים באזור מהירים יותר בהשוואה לשאר העולם, זו קריאת השכמה"

צילום: רויטרס

הטמפרטורות בסיביר הגיעו לשיא לחודש יוני בצל גל החום הפוקד את האזור הארקטי וגורם לשריפות מהקשות ביותר שידע האזור אי-פעם - כך עולה מנתונים שפורסמו היום (שלישי) על ידי האיחוד האירופי. על פי תכנית "קופרניקוס" למעקב אחר כדור הארץ, החום העולמי בחודש שעבר היה דומה לזה שנקבע בשיא של אשתקד, עם "חום יוצא דופן" שתועד בסיביר. המדענים אמרו כי המגמה הזו צריכה לשמש "קריאת השכמה".

הנתונים הראו כי מידת המעלות הממוצעת באזור הייתה חמש מעלות מעל הממוצע, ומעלה אחת יותר מאשר בשני חודשי יוני החמים ביותר עד עתה, יוני 2019 ויוני 2018.

ארגון המטאורולוגיה העולמי מנסה לאשר דיווחים מד חום שקלט 38 מעלות בסיביר - הטמפרטורה הגבוהה ביותר אי-פעם שנמדדה בחוג הארקטי.

"זה מדאיג שהאזור הארקטי מתחמם מהר יותר משאר העולם", אמר קרלו בונטמפו, מנהלת תחום שינויי האקלים בתכנית "קופרניקוס".

תמונת לוויין של שריפות יער במזרח סיביר, רוסיה, 21 ביולי 2019. AP
שריפות יער בסיביר, בשנה שעברה/AP

החום יוצא הדופן שאב את הלחות מהאדמה של היערות והטונדרה באזור, ותדלק את שריפות היער שהתחזקו מאז אמצע החודש שעבר. שירותי היערות של רוסיה אמרו כי נכון לאתמול, היו 246 שריפות בשטח של 31,400 דונם. מצב חירום הוכרז בשבעה מחוזות. בטלוויזיה הרוסית נראו השבוע מטוסים משליכים מים בסמוך לעמודי עשן לבנים עצומים.

על פי תכנית המחקר באיחוד האירופי, מספר השריפות שבר את השיא שנרשם באזור באותו חודש אשתקד. "הטמפרטורות הגבוהות יותר והאדמה היבשה יותר מספקים תנאים אידיאליים לשריפות האלו כדי שיבערו ויתקיימו במשך זמן כה רב על פני שטח כה גדול", אמר מארק פרינגטון, מדען בכיר ב"קורפניקוס".

לפי האיחוד האירופי, פליטות הפחמן הדו-חמצני מהאזור בחודש שעבר הגיעו לכ-59 מגטון, בהשוואה ל-53 מגטון בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully