וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום פעילות והגבלה למלווה אחד: הנחיות משרד הבריאות לבתי החולים

7.7.2020 / 12:14

עם העלייה בהיקף התחלואה בקורונה ובמספר המאושפזים, משרד הבריאות הורה לבתי החולים להיערך מחדש. לפי ההנחיות, פעילות במרפאות החוץ תצומצם עד ל-30%, ובקופות החולים תהיה הפרדה בין קבוצות סיכון ליתר המטופלים. כמו כן, יוגדרו חדרי ניתוח ולידה יעודיים לנשאי הנגיף

צילום: רוני כנפו

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) הנחיות חדשות לבתי החולים, בגין העלייה בהיקף התחלואה בקורונה וכמות המאושפזים בשל הנגיף. על פי ההנחיות, יש להקפיד על מבקר או מלווה אחד בלבד לכל מטופל, ולהקפיד על מניעת התקהלות של צוותים רפואיים ומטופלים בכל בית החולים ובמרפאות החוץ בפרט.

כמו כן, קופות החולים הונחו להפריד בין קבוצות סיכון ליתר המטופלים, וכן לקבוע שעות קבלה או אזורי קבלה נפרדים לאוכלוסיות אלה. על מנת להפחית התקהלות, קופות החולים הונחו לצמצם את הפעילות הפרונטלית במרפאות ב-30%-60%, ולהמיר את השירות הפרונטלי באמצעים דיגיטליים.

מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה 4 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
יוגדרו חדרי ניתוח ולידה יעודיים לנשאי קורונה. מחלקת קורונה בבי"ח השרון/ראובן קסטרו

משרד הבריאות הורה גם לצמצם את פעילות מרפאות החוץ בבתי החולים ל-30%-50%, ולעשות שימוש באמצעי רפואה מרחוק כגישור על הפער בפעילות הקיימת. זאת, תוך שימור פעילות רפואית חיונית שלא ניתן לקיימה ברפואה מרחוק.

בנוסף לכך, כל בית חולים יגדיר מדרגי עדיפות לירידה בפעילויות השגרה, ותכנון הפחתת פעילות זו בהתאם לעלייה בתחלואה ולצורך בפתיחת מחלקות וכוח האדם לטיפול במגיפה.

עוד נמסר לבתי החולים כי יש לוודא זרימה בטוחה של מטופלים נשימתיים, תוך שימוש במתחמי מיון מופרדים ממתחמי השגרה. כמו כן, המרכזים הרפואיים הונחו להגדיר אתרי טיפול ייעודים למאובחנים בקורונה ולחולים עם חשד לנגיף, בהם חדרי ניתוח, לידה, צינתורים וכדומה.

עוד בוואלה!

ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי פורשת מתפקידה

לכתבה המלאה

עוד הוחלט במשרד הבריאות כי בתי חולים יכולים לגייס יחידות צבאיות ולהכשירן לפעילות הנדרשת במרכז הרפואי. משרד הבריאות ציין כי "סוכם מול פיקוד העורף שהוא יגייס לכל בית חולים המעוניין בכך יחידות צבאיות".

כמו כן, על בתי החולים להשלים ולרענן הכשרות כוח אדם רפואי בכל הנוגע לטיפול בקורונה. זאת, תוך שימת דגש על הכשרות צוותיות אורגניות של רופאים ואחיות, וכן בעלי תפקידים תומכים כמו טכנאי הנשמה.

בנוסף לכך, על פי ההנחיות, יש לתזכר את אנשי הצוות להקפיד על עטיית מסיכות, היגיינת ידיים ושמירת מרחק. כמו כן, על בתי החולים לקרוא לאנשי הצוות להימנע מהתקהלות ושהות במקומות הומים בהם יש חשש לחשיפה לנשאי קורונה - גם מחוץ לשעות העבודה.

בית החולים רמב"ם, מחקר קורונה. דוברות רמב"ם, אתר רשמי
המרכזים הרפואיים יוכלו לגייס חיילים ולהכשירם לפעילות. בית החולים רמב"ם/אתר רשמי, דוברות רמב"ם

על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר, 1,057 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-31,186. אתמול התקבלו תוצאות עבור 23,046 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 4.6%.

מספר החולים הפעילים הוא 12,717. בבתי החולים מאושפזים 358 חולים, מתוכם 35 מונשמים ו-85 חולים קשה. נכון להיום מתו 338 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully