וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר סופית: חיילים משוחררים יוכלו לפדות חלק מכספי הפיקדון הצבאי לכל מטרה

6.7.2020 / 22:53

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המאפשרת לכל חייל משוחרר לממש חלק מיתרת הפיקדון הצבאי, בתמיכת 36 ח"כים וללא מתנגדים. זאת, מחשש שיקלעו למצוקה כלכלית בשל הקורונה. החוק מאפשר להגיש בקשה במשך שלושה חודשים, כשהסכום המירבי למשיכה הוא 5,300 שקלים

שוטרים וחיילים במחסום זמני בתל אביב לאכיפת הנחיות משרד הבריאות. 1 באפריל, 2020. תומר נויברג/פלאש 90, פלאש 90
"רבים עלולים להיקלע למצוקה כלכלית". אכיפת הנחיות הקורונה/פלאש 90, תומר נויברג/פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את הצעת החוק לפיה חיילים משוחררים יוכלו לממש חלק מכספי הפיקדון לכל מטרה, בתמיכת 36 ח"כים וללא מתנגדים. החוק, שאושר בקריאה שנייה ושלישית, מאפשר לכל חייל משוחרר לפנות לקרן לחיילים משוחררים בבקשה לקבל מיתרת הפיקדון במשך שלושה חודשים - מ-20 ביולי ועד 20 באוקטובר.

על פי החוק, חייל משוחרר שטרם חלפו 18 חודשים ממועד שחרורו, יהיה זכאי למשוך סכום של 5,300 שקלים. כמו כן, חייל משוחרר שחלפו 18 חודשים או יותר מאז שהשתחרר, יוכל לפדות 3,500 שקלים מהפיקדון הצבאי.

חיילים מסיירים במרכז ירושלים לאכיפת הנחיות משרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה. 1 באפריל, 2020. נתי שוחט/פלאש 90, פלאש 90
יוכלו לפדות עד 5,300 שקלים לכל מטרה. חיילים מסיירים בירושלים/פלאש 90, נתי שוחט/פלאש 90

על פי החוק שאושר בכנסת, שר הביטחון בני גנץ, בהסכמת שר האוצר ישראל כץ, ובאישור ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות - רשאי להאריך את הוראת השעה בשלושה חודשים נוספים. מדובר בהצעה ממשלתית, אליה הוצמדה הצעה דומה של ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם).

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "עקב משבר הקורונה רבים מן החיילים המשוחררים נקלעו או עלולים להיקלע למצוקה כלכלית. הדבר נכון בעיקר לגבי חיילים שהשתחררו בשנה שלפני תחילת משבר הקורונה ופוטרו או הוצאו לחופשה ללא תשלום, אך לא יכלו לקבל דמי אבטלה כיוון שלא צברו את תקופת האכשרה הנדרשת".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully