וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים בארה"ב הודחו אחרי שלעגו למוות של שחור בידי המשטרה

5.7.2020 / 22:33

שלושה שוטרים בקולורדו פוטרו ואחד נוסף התפטר אחרי שפורסמו תמונות שלהם מחקים את האחיזה שהביאה למותו של אלייז'ה מקליין, שלא היה חמוש. "אני מזועזעת עד עמקי נשמתי", אמרה מפקדת המשטרה. המושל העביר את התיק לתובע מיוחד, אחרי שהוא נסגר ללא כתבי אישום

צילום: רויטרס

שלושה שוטרים ממדינת קולורדו שבארצות הברית הודחו מתפקידם, ושוטר רביעי התפטר אחרי ששיתפו תמונות שבהן הם נראו מחקים אחיזת חנק של אדם שחור בידי שוטרים. ונסה ווילסון, מפקד המשטרה הזמנית באורורה, פרבר של דנבר, אמרה כי מעשי השוטרים ביחס למותו של אלייז'ה מקליין הם "מזעזעים".

במסיבת עיתונאים שבה הכריזה על הדחת השלושה, היא הוסיפה כי היא "מזועזעת עד עמקי נשמתה". השוטרים שהודחו הם ג'ייסון רוזנבלט, אריקה מררו וקייל דיטריך. שוטר רביעי, ג'רון ג'ונס, התפטר ביום שלישי.

בתמונה אחת, נראו דיטריך וג'ונס מחקים אחיזת חנק, בזמן שמררו עמדה לידם כשהיא מחייכת. התמונות, שפורסמו ביום שישי על ידי הרשויות, צולמו בסמוך למקום שבו התרחשה התקרית. ווילסון סיפרה כי רוזנבלט, שהיה בין השוטרים שעצרו את מקליין, הודח אחרי שהשיב ב"חה חה" על התמונה שנשלחה אליו לטלפון. מארי ניומן, עורכת הדין של משפחת מקליין, אמרה כי המשטרה לא רק הרגה אדם חף מפשע, אלא הרגישה בטוחה מספיק כדי "ללעוג" לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תובע מקומי סגר את התיק. השוטרים מחקים את אחיזת החנק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקליין, בן 23, הלך ברחוב באורורה באוגוסט שעבר, כשלפתע ניגשו אליו שלושה שוטרים לאחר שקיבלו דיווחים על אדם שמתנהג בצורה מחשידה - אף שהוא לא ביצע שום פשע. במהלך העימות, אמר הצעיר, על פי הקלטות שפורסמו על ידי המשטרה, כי הוא לא יכול לנשום. אחרי אחיזת החנק, החובשים הזריקו לו סם הרגעה. הוא סבל מדום לב ונותק ממכונות ההנשמה כמה ימים לאחר מכן.

תובע מקומי סירב להגיש כתבי אישום נגד השוטרים או החובשים, בטענה שדוח הנתיחה לא היה חד-משמעי לגבי סיבת המוות שלו. עם זאת, מושל קולורדו ג'ארד פוליס מינה תובע מיוחד שיבחן את התיק, ובשבוע שעבר אמרו ב-FBI ובמשרד המשפטים כי הם חוקרים אם זכויות האזרח של מקליין הופרו.

המקרה שלו, כמו של אזרחים שחורים אחרים שמתו על ידי המשטרה, זכה לתשומת לב מחודשת בעקבות המחאה שפרצה בארצות הברית בעקבות ההרג של ג'ורג' פלויד בסוף חודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully