וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה תפסה 14 טונות של "סם הג'יהאד" מסוריה

2.7.2020 / 10:11

המשטרה תיארה את התפיסה של 84 מיליון כדורי קפטגון במכולות בנמל דרומי כגדולה ביותר אי-פעם. הסם משמש לוחמי דאעש, והוא נתפס בכמויות גדולות אחרי הטבח בבטקלאן

עריכה: ניר חן

משטרת איטליה תפסה אתמול 14 טונות של אמפתמינים בשווי של מיליארד אירו שהגיעו מסוריה. המשטרה תיארה זאת כתפיסה הבודדת הגדולה ביותר מסוגה אי-פעם.

החוקרים אמרו כי הם השביתו שלוש ספינות מכולות שעגנו במל העיר הדרומית סלרנו, ומצאו 84 מיליון כדורים של "קפטגון" שהוסתרו בתוך ציוד תעשייתי. "ייתכן שארגוני הפשיעה המקומיים של הקמורה היו מעורבים בעסק הזה" אמר בכיר המשטרה ג'ורדנו נטלה.

קפטגון, שבמקור שימש לטיפול בדיכאון והפרעות אחרות, הוא אחד מכמה שמות לפנטילין, תרכובת סם ממשפחת האמפתמינים שעוזרת לדכא פחדים וממריצה.

כדורי קפטגון שתפסה משטרת איטליה בנמל בדרום המדינה במשלוח מסוריה, 1 ביולי 2020. רויטרס
היצור באירופה נפגע בגלל הקורונה. הסמים שאותרו בפשיטה אתמול/רויטרס
כדורי קפטגון שתפסה משטרת איטליה בנמל בדרום המדינה במשלוח מסוריה, 1 ביולי 2020. רויטרס
כדורי קפטגון שתפסה משטרת איטליה בנמל בדרום המדינה במשלוח מסוריה, 1 ביולי 2020/רויטרס

קפטגון פופולרי במזרח התיכון, ונפוץ באזורי מלחמה כמו סוריה, שם הסכסוך תדלק את הביקוש ויצר הזדמנויות למפיקים. היצור התרכז תחילה בלבנון וארגון "המדינה האסלאמית" מוכר את הסם לצורך מימון פעילותו. הקפטגון ידוע כ"סם הג'יהאד" לאחר שנמצא במקומות מסתור של חמושים, כולל אחד ששימש את המחבלים שהרגו 90 איש בתיאטרון בטקלאן בפריז ב-2015.

הרשויות באיטליה סבורות כי הסגר שהוטל ברחבי אירופה בשל מגיפת הקורונה הפריע לייצור ולהפצה של סמים סינתטיים, מה שאילץ את הסוחרים לארגן משלוחים מסוריה, שבה לא נרשמה האטה בפעילות הזו.

בפשיטה שנערכה לפני כשבועיים, תפסו שוטרים 2,800 ק"ג של חשיש ומיליון כדורי קפטגון באותו נמל, שסמוך לעיר נאפולי. המשלוח הוחבא בין פריטי לבוש מזויפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully