וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב החשוד בניסיון לרצוח את בתו - מחה נגד "האלימות המשתוללת"

1.7.2020 / 17:33

מוופק זבידאת מחיפה נעצר בחשד שדקר את בתו מריה במהלך ויכוח ופצע אותה קשה. לפני כ-7 שנים נרצח הבן בניסיון ליישב סכסוך, ומאז הובילה המשפחה מאבק נגד הפשיעה הגואה במגזר. לפני שבוע הצהיר כי "מי שמשתתף בפשעים האלה מקולל". סנגורו: "הוא אינו אותו אדם מאז הטרגדיה"

קרדיט: אתר פאנט ועיתון פנורמה

ניסיון הרצח של מריה בת ה-20, שעל פי החשד נדקרה היום (רביעי) על ידי אביה ונפצעה באורח קשה, מצטרף לטרגדיה נוספת שהכתה במשפחת זבידאת מחיפה. לפני כשבע שנים, אחיה של מריה נרצח בדקירות. מאז, בני משפחתה ניהלו מאבק נגד הפשיעה הגואה במגזר הערבי. רק בשבוע שעבר התראיין האב, מוופק זבידאת בן ה-53, על "האלימות המשתוללת", כלשונו, בחברה הערבית ואמר כי "מי שמשתתף בפשעים האלה מקולל".

בשנת 2013, הבן מחרוס נרצח בדקירות שלושה ימים לאחר שחגג את יום הולדתו ה-19. מעובדות כתב האישום בו הורשע רוצחו, צעיר חיפאי אחר, עלה כי הרצח אירע במהלך ניסיון של השניים ליישב סכסוך ארוך בין אחיותיהן, בהן אחותו של מחרוס, זו שנדקרה הלילה.

בריאיון טלוויזיה מאז, האב מוופק, העצור כעת, אמר כי הרקע היה "רק קנאה, לא יותר". הוא סיפר כי הבן שלח מעט קודם לכן מכתב לראש העיר יונה יהב שבו כתב לו: "חיפה כבר מסוכנת בלילה, כשאני יוצא ההורים שלי לא רגועים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחה נגד "האלימות המשתוללת". זבידאת לצידו של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי הרצח, ההורים קיימו תהלוכה לזכר הבן, תלמיד מצטיין שפעל למען מיגור האלימות בחברה הערבית. בבית הספר אל-מותנבי הקימה העירייה את גן הידידות לזכרו ובמרכזו המסר שלו: "אהבה+בטחון=חיים".

האבא, מוופק, המשיך בדרכו של הבן במאבק נגד האלימות. "היום אני סוחב את זה בעצמי והפרויקט יהיה בשיתוף פעולה עם עיריית חיפה", אמר בריאיון בשבוע שעבר. "אנו רואים שהקהילה שלנו נהרסת ובני נהרג לאחר שרצה לשמוע מה קרה ונדקר בגבו".

עוד הוסיף באותו הריאיון: "אני סוחב את המסר של הבן שלי ואני מקווה שנצליח בזה, כי הגעתי היום כי העניין כואב וכל צעיר נופל היום. איבדתי את בני היחיד והיקום שלי קרס. המסר שלי - מי שיודע שלבן שלו יש נשק, עליו לדווח על כך".

עוד בוואלה!

חשד לניסיון רצח בחיפה: אב נעצר בחשד לדקירת בתו, מצבה קשה

לכתבה המלאה
מיון בית חולים רמב"ם מאי 2017. אדריאן הרבשטיין
לפי החשד, הבת נדקרה בפלג גופה העליון במהלך ויכוח. המיון בבית החולים רמב"ם/אדריאן הרבשטיין

הלילה, זבידאת נעצר בזירת ניסיון הרצח - דירת המשפחה ברחוב רוטשילד שבשכונת קריית אליעזר, שם נמצאה בתו מריה כשהיא מתבוססת בדמה. על פי החשד, הוא דקר אותה בפלג גופה העליון במהלך ויכוח. צוות מד"א, שהוזעק למקום על ידי המשטרה, העביר אותה לבית החולים רמב"ם הסמוך, כשהיא בהכרה מלאה, ושם היא נותחה. כעת היא מאושפזת כשהיא מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ, כשמצבה יציב.

בהמשך היום, בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרו של זבידאת בשישה ימים, לבקשת המשפחה. סנגורו, עו"ד מאהר תלחמי, ציין כי הוא אינו אותו אדם מאז הטרגדיה עם הבן. "אכן מדובר במשפחה עם נסיבות טראגיות", אמר עו"ד תלחמי, המייצג את זבידאת מטעם הסנגוריה הציבורית. "התגלע סכסוך בינו לבין הבת. הוא נמצא במצב נפשי מאוד קשה. הוא לא התכוון לתוצאה שקרתה והוא מתחרט עליה. הוא מייחל ומתפלל כי תחלים מהפציעה שלה".

מהנתונים עולה כי האלימות הרצחנית בחברה הערבית אינה פוסחת על הערים המעורבות. בלוד, רמלה, תל אביב־יפו ועכו נרצחו 21 מהקורבנות ב-2019, שהם 24% מכלל הנרצחים עקב אלימות בחברה הערבית בשנה זו.

"כל פעם מחדש אנחנו נשארים בלי מילים מול מעשים כאלה", אמרה לוואלה! NEWS ח"כ עאידה תומא-סלימאן, ממייסדות עמותת "נשים נגד אלימות", הנאבקת באלימות נגד נשים. "האלימות הזו היא מנגנון דיכוי ושליטה אכזריים בחיי נשים. יש לי רק מחשבה אחת - האב הדוקר בן גילי. מה יכול לדחוף אבא לעשות את זה לבת שלו". היא הדגישה: "בלי מאמצים משולבים של המדינה ושל החברה עצמה ימשיכו הנשים לשלם את המחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully