וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנגרר לסיבוב שני, נשיא פולין פונה לימין הקיצוני: "יש לנו במשותף"

29.6.2020 / 14:06

דודה לא זכה ב-50% הדרושים כדי להבטיח כהונה שנייה, ויתמודד בחודש הבא מול ראש עיריית ורשה הליברלי. בניסיון למשוך את 7% שהצביעו למועמד הימין הקיצוני, הוא הבטיח "לשמור על ערכי המשפחה"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

נשיא פולין אנדז'יי דודה ניצח בסיבוב הראשון בבחירות, אך לא השיג את הרוב הדרוש כדי להימנע מסיבוב שני שאמור להיות צמוד - כך עולה מתוצאות כמעט סופיות שפורסמו היום (שני). הסיבוב השני ייערך ב-12 ביולי.

בחירתו מחדש של דודה קריטית למפלגת השלטון הלאומנית "חוק וצדק" כדי להמשיך לקדם את האג'נדה השמרנית שלה, כולל הבטחתה לשמור על "ערכי המשפחה" ולבלום את "האידיאולוגיה הלהט"בית".

בבוקר שאחרי הבחירות, דודה אמר כי הוא יהיה המגן של הערכים השמרניים, ובין היתר הוא יבטיח למנוע מזוגות לאמץ ילדים. זאת בניסיון למשוך כ-7% מהבוחרים שהצביעו בעד מועמד הימין הקיצוני כריסטוף בוסק.

"יש לנו הרבה ערכים במשותף", אמר דודה לרדיו הציבורי. "אנחנו רוצים שהמשפחה תכובד בפולין, אנחנו רוצים שהערכים המסורתיים יהיו עמוד השדרה החזק של החברה הפולנית".

נשיא פולין, אנדז'יי דודה מגיב לתוצאות הבחירות במטה המפלגה בלוביץ' והליכה לסבב בחירות נוסף מול ראש עיריית ורשה, רפאל צ'אסקובסקי 28 ביוני 2020. רויטרס
מבטיח להגן על "ערכי המשפחה". דודה בכינוס בוורשה, אתמול/רויטרס

אחרי ספירת 99.78% מהקולות, דודה קיבל 43.67% מהם. יריבו, ראש עיריית ורשה הליברלי רפאל צ'אסקובסקי הגיע למקום השני עם 30.34%. הוא מייצג את מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר, "הפלטפורמה האזרחית".

צ'אסקובסקי, מצדו, ניסה לפנות לתומכי מועמדי האופוזיציה האחרים והבטיח לבלום את הממשלה הלאומנית אם ייבחר.

"אני פונה לכל מי שרוצה שינוי", אמר לתומכיו בעיר פלוק שבמרכז המדינה. "בלעדיהם, יהיו כמה שנים נוספות של מונופול על הכוח, שאינו ישר ושלא ניתן לפקח עליו משום שהוא תוקף מוסדות עצמאיים".

עוד בוואלה!

טראמפ אירח את נשיא פולין: "נעביר אליה חיילים מגרמניה"

לכתבה המלאה
ראש עיריית פולין והמועמד לנשיאות, רפאל צ'אסקובסקי מגיב לתוצאות הבחירות במטה מפלגתו בוורשה והליכה לסבב בחירות נוסף מול הנשיא המכהן אנדז'יי דודה 28 ביוני 2020. רויטרס
פונה לקולות המרכז. צ'אסקובסקי בנאום לאחר הבחירות בוורשה, אתמול/רויטרס

דודה יתמודד מול תחושת תסכול גוברת בחלקים מפולין מקשריו למפלגת השלטון, שנמצאת בעימות עם האיחוד האירופי בשל התערבותה במערכת המשפט. בנוסף לכך, התפרצות הקורונה, שהובילה לדחייה של שבעה שבועות במועד המקורי של הסיבוב הראשון, הכניסה את המדינה למיתון כלכלי.

לפי שני סקרים שפורסמו אתמול בערב, לנשיא המכהן יש יתרון של פחות מ-2% על יריבו, שבועיים לפני הסיבוב המכריע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully