וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקדנית בטן במצרים שפרסמה סרטונים בטיק טוק נשלחה ל-3 שנות מאסר

29.6.2020 / 12:02

הרשויות במדינה מרחיבות את המאבק באמניות ברשתות החברתיות, וסמא אל-מסרי הורשע ב"הסתה להוללות". היא טוענת שהטלפון שלה נפרץ והיא תערער על העונש. "יש הבדל גדול בין חירות לבין הוללות"

סמא אל-מסרי, רקדנית בטן מצרית, בפסטיבל סרטים בינלאומי בקהיר, 15 בנובמבר 2016. AP
"הפרה את חוקי המשפחה והמדינה". סמא אל-מסרי/AP

סאמה אל-מסרי, רקדנית בטן בולטת במצרים, נשלחה לשלוש שנות מאסר ונקנסה ב-300 אלף לירות מצריות אחרי שהורשעה בעבירות מוסר כחלק ממאבק הרשויות בפוסטים ברשתות החברתיות.

היא נעצרה באפריל בערבות סרטונים ותמונות שפרסמה ברשתות החברתיות, כולל באפליקציה הפופולרית לשיתוף סרטונים "טיק טוק". התביעה הציבורית תיארה אותם כבעלי אופי מיני. הרקדנית בת ה-42 הכחישה את האישומים נגדה ואמרה כי התוכן נגנב ושותף מהטלפון שללה ללא הסכמתה. היא הודיעה שתערער על הפסיקה.

בית משפט בקהיר קבע ביום שבת כי היא "הפרה את ערכי המשפחה ואת ערכי המשפחה", יחד עם הקמה, ניהול ושימוש באתרים ובחשבונות ברשתות החברתיות במטרה לבצע "עבירות מוסר".

"יש הבדל גדול בין חירות לבין הוללות", אמר חבר הפרלמנט ג'ון טלענת, שביקש לפתוח בהליכים משפטיים נגד אל-מסרי ונשים אחרות שהשתתפו בסרטונים. הוא אמר לרויטרס כי אל-מסרי והרקדניות הנוספות "הורסות את ערכי המשפחה והמסורת" - פעולות שעליהן אוסרים החוק והחוקה במצרים.

כמה נשים הואשמו בשנים האחרונות ב"הסתה להוללות", כולל השחקנית רניה יוסף, שהותקפה בשל השמלה שלבשה בפסטיבל הסרטים של קהיר ב-2018. על פי חוק הסייבר שעבר ב-2018, כל מי שיוצר ומפעיל חשבון באינטרנט כדי לבצע פשע, עומד בפני מינימום של שנתיים מאסר וקנס של 300 אלף לירות מצריות. קבוצת נשים הפעילות ברשתות החברתיות נעצרו במצרים בחודשים האחרונים והואשמו בקידום הוללות וזנות. ממשלת מצרים לא הגיבה בנושא.

אינתיסאר א-סעיד, פעילת זכויות אדם וראש המרכז לפיתוח ולחוק בקהיר, אמרה כי הרשויות מעמידות לדין רק נשים בקטגוריה זו.

"החברה השמרנית שלנו מתקשה מול השינויים הטכנולוגיים שיצרו סביבה והלך מחשבה שונים לחלוטין", אמרה לרויטרס.

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully