וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: שגרירת ארה"ב תקפה את חיזבאללה, שופט אסר לראיין אותה למשך שנה

דורות'י שיה תקפה את הארגון השיעי ואמרה כי הוא "שואב מיליארדים" שהיו יכולים לסייע לאזרחים. בתגובה, אדם הגיש תלונה על "העלבון" ושופט קבע שהיא מעודדת סכסוך פנימי. עם זאת, כלי תקשורת אמרו כי יסרבו לפסיקה, ולטענת השגרירה, הממשלה הלבנונית התנצלה

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

שופט בלבנון אסר על כלי התקשורת לדווח על דבריה של שגרירת ארצות הברית אחרי שזו תקפה את חיזבאללה, בהחלטה שזכתה לגינויים רבים.

במהלך ריאיון שהעניקה לרשת אל-חדת' הסעודית ביום שישי, אמרה השגרירה דורות'י שיה כי ארצות הברית מודאגת מאוד מחלקו של הארגון השיעי, המוגדר ארגון טרור על ידי וושינגטון, בממשלה בביירות. "הוא שאב מיליארדי דולרים שהיו צריכים ללכת לקופת המדינה, כך שהממשלה הייתה יכולה לספק שירותים בסיסיים לאזרחיה", אמרה השגרירה, על רקע המשבר הכלכלי החריף בלבנון. "הוא בלם כמה רפורמות כלכליות שלה זקוקה נואשות הכלכלה הלבנונית".

אתמול, בעקבות הריאיון, שופט בעיר צור אסר על שידור דבריה של השגרירה בשל תלונה מאזרח שטען כי היא "העליבה את העם הלבנוני". על פי הצו של השופט מוחמד מזה, נאסר לשדר את דבריה של שיה למשך שנה - "משום ששגרירת ארצות הברית שוחחה בריאיון שלה על מפלגה לבנונית המיוצגת בפרלמנט ובממשלה, הנהנית מבסיס תמיכה רחב".

שגרירת ארה"ב דורות'י שיה עם נשיא לבנון מישל עאון בארמון הנשיאות בביירות, 11 ביוני 2020. רויטרס
שגרירת ארה"ב דורות'י שיה עם נשיא לבנון מישל עאון בארמון הנשיאות בביירות/רויטרס

השופט קבע כי לשגרירה "אין שום זכות לדבר על המפלגה" והאשים אותה בקידום סכסוך פנימי. הוא הכיר בכך שהחוק הבינלאומי מעניק לשגרירה חסינות, אך אמר כי כלי התקשורת שיפרו את הצו שלו ייענשו. הצו שלו נדחה על ידי השגרירה האמריקנית ועל ידי חלק מכלי התקשורת המקומיים. לטענת השגרירה, ממשלת לבנון התנצלה בפניה.

רשת LBCI אמרה כי היא לא תציית לפסיקה "הלא מחייבת והבלתי-ניתנת לאכיפה", שלדבריה מפרה את חופש התקשורת. היא הודיעה שתערער על הצו.

גם הממשלה תקפה את הפסיקה של השופט, בזמן שמתחה ביקורת על הדברים של השגרירה. שרת המידע מנאל עבד א-סמד אמרה כי בעוד שהיא מבינה את החששות של השופט לגבי התערבותם של דיפלומטים בעניינים הפנימיים בלבנון, "לאף אחד אין זכות למנוע מהתקשורת לסקר חדשות או לפגוע בחופש התקשורת". גורם בממשלת לבנון ומקור דיפלומטי מערבי אמרו כי שיה זומנה היום לשיחת הבהרה במשרד החוץ. לא נמסרו פרטים נוספים מעבר לכך.

עוד בוואלה!

בפעולה חריגה: כוחות עיראקיים עצרו פעילי מיליציה פרו-איראנית

לכתבה המלאה
תומכי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בשיירה בדרום לבנון, 25 באוקטובר 2019. רויטרס
תומכי חיזבאללה בשיירה בדרום לבנון, בשנה שעברה/רויטרס

באחד מכמה ריאיונות שהעניקה היום, אמרה השגרירה לערוץ MTV כי גורם בכיר בממשלה הבטיח לה שלבית המשפט אין סמכות להורות על האיסור, וכי הממשלה תפעל לביטולו.

היא תיארה את ההחלטה כניסיון "פתטי ביותר" להשתיק את התקשורת, ואמרה כי על הממשלה הלבנונית להתמקד יותר בישום רפורמות כלכליות. "אני ממליצה לכולנו לנסות לשים את הפרק הזה מאחורינו", אמרה.

ברשתות החברתיות נרשמו תגובות מעורבות. מבקרי חיזבאללה אמרו כי ההחלטה של השופט היא פוליטית, אחרים אמרו שהיא "אמיצה" והאשימו את השגרירה בחציית קו אחרי "התערבותה" בענייניה הפנימיים של לבנון.

(עדכון ראשון 15:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully