וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות סקנדינביה זיהו עלייה בקרינה, ייתכן שמקורה ברוסיה

28.6.2020 / 11:27

רשויות הבטיחות הגרעינית בפינלנד, נורבגיה ושבדיה איתרו עלייה קלה ברמות הקרינה שאינן מסוכנות לאדם. הן לא הצביעו על המקור, אך בהולנד מעריכים כי הייתה תקלה בתחנת כוח גרעינית במערב רוסיה. במוסקבה מכחישים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: רוסיה העניקה עיטורי כבוד לחמישה מדעני גרעין שמתו בפיצוץ מסתורי, בשנה שעברה)

מדינות באירופה זיהו עלייה קלה ברמות הקרינה בצפון היבשת, ולפי ההערכות בהולנד ייתכן שמקורה במערב רוסיה. עם זאת, דובר רשות הגרעין הממשלתית של רוסיה, אמר כי שני הכורים הגרעיניים בצפון-מערב המדינה לא דיווחו על שום בעיות. לדבריו, הכורים הסמוכים לסנט פטרסבורג ולמורמנסק "פועלים כרגיל, ורמות הקרינה בתחום הנורמלי".

רשויות הבטיחות הגרעינית בפינלנד, נורבגיה ושבדיה אמרו בשבוע שעבר כי הן זיהו כמות קטנה של איזוטופים רדיואקטייביים, שאינם מזיקים לבני אדם ולסביבה, בחלקים מפינלנד, דרום סקנדינביה והאזור הארקטי. הרשויות אמרו כי לא ניתן לדעת בשלב זה מהו המקור לחלקיקים הרדיואקטיביים שנמצאים בענן, או בעניים, בשמי צפון אירופה.

תחנת ניטור לחלקיקים רדיואקטיביים, וינה, אוסטריה, 28 בספטמבר 2017. רויטרס
תחנת ניטור לחלקיקים רדיואקטיביים בווינה/רויטרס

עם זאת, המכון הלאומי לבריאות הציבור והסביבה בהולנד אמר ביום שישי כי הוא ניתח את הנתונים מהמדינות הנורדיות, ואלו מראים כי מקורה של הקרינה במערב רוסיה. על פי הודעת הסוכנות, החלקיקים הרדיואקטיביים הם מלאכותיים, "משמע נוצרו על ידי אדם. הרכבם מעיד על נזק שנגרם לרכיב דלק בתחנת כוח גרעינית". בהודעה נאמר עוד כי "לא ניתן לדעת את המקור הספציפי בשל האמצעים המוגבלים".

מזכ"לית ארגון האמנה נגד ניסויים גרעיניים, לסינה זרבו, אמרה כי גלאי הקרינה של הארגון בשבדיה זיהו עלייה קלה בכמה איזוטופים לא מזיקים בצפון-מערב אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully