וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון סיכלו ניסיון פיגוע דקירה במחסום קלנדיה; המחבל נעצר

27.6.2020 / 10:51

פלסטיני שהגיע למחסום שליד ירושלים כשהוא חמוש בסכין נעצר על ידי כוח מג"ב במקום. צוות מד"א שהגיע למקום העניק טיפול רפואי לשני צעירים כבני 20 שנפגעו באורח קל בגפיים במהלך מעצר המחבל

צילום: אנשי הדממה בפייסבוק

כוח מג"ב סיכל הבוקר (שבת) ניסיון פיגוע דקירה במחסום קלנדיה שליד ירושלים. תושב קלנדיה שהגיע למקום כשהוא חמוש בסכין נעצר על ידי הכוח ונוטרל. בנוסף כוחות מד"א שהגיעו למקום מעניקים טיפול רפואי לשני מאבטחים כבני 20 שנפגעו באורח קל בגפיים במהלך מעצר המחבל. השניים יופנו בהמשך לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם שבעיר.

החשד עלה כשהפלסטיני, בשנות העשרים לחייו, הגיע ברגל למעבר המיועד לכלי רכב. המאבטחים קראו לעברו לאחר שחשדו כי הוא מחביא חפץ מתחת לחולצה, וכשלא ענה להנחיות - ירו באוויר. עקב כך, החל להימלט חזרה לכיוון קלנדיה, אך המאבטחים הצליחו לתפוס ולעצור אותו. במהלך המעצר נפלה הסכין שהחביא ושניים מהמאבטחים נפצעו קל כתוצאה מהתנגדותו.

זירת ניסיון הפיגוע במחסום קלנדיה בירושלים, 27 ביוני 2020. -, אתר רשמי
כוחות מג"ב בזירת ניסיון הפיגוע בקלנדיה, היום/אתר רשמי, -

במשטרה טענו ביום שלישי כי סוכל פיגוע דריסה במחסום הקיוסק שבאבו דיס. לפי המשטרה, פלסטינים שנחשד כמחבל ניסה לדרוס שוטרים המוצבים במעבר, אך אלה הגיבו בירי שפצע אותו אנוש ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן.

במהלך האירוע, נהג הרכב הפלסטיני, שלפי התקשורת הפלסטינית זוהה כאחמד מוסטפה עריקאת, צעיר בשנות ה-20 מחייו מאבו דיס וקרוב משפחתו של בכיר הרשות סאיב עריקאת, ניסה לפגוע בשוטרת מג"ב, אחת מחמישה לוחמים המוצבים במחסום. היא הצליחה לחמוק ונפגעה קלות בידה, אז התנגש רכבו בקיר בטון שבמקום ושני לוחמים פתחו לעברו בירי. הלוחמת פונתה לבית החולים הר הצופים בירושלים.

עם זאת, במשפחתו של הפלסטיני דוחים את הטענות כי ניסה לבצע פיגוע. לפי דיווחים פלסטיניים, החשוד היה אמור לאסוף היום את אחותו, שצפויה להתחתן הערב, מסלון יופי בבית לחם. עוד דווח כי גם הוא עצמו היה אמור להתחתן בקרוב.

(עדכון ראשון: 09:59)

  • עוד באותו נושא:
  • קלנדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully