וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלייה הגבוהה ביותר מסוף אפריל: 532 חולים מאומתים ביממה

25.6.2020 / 7:08

על פי נתוני משרד הבריאות, מניין החולים המאומתים היומי חצה את ה-500 - המספר הגבוה ביותר מזה חודשיים - ל-5,796 בני אדם. מספר החולים קשה הוא 46 ומספר המונשמים עלה ל-28

צילום: לע"מ

532 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך עדכן אמש (רביעי) משרד הבריאות. בכך, עלה מספר החולים הפעילים ל-5,796 בני אדם. מספר זה נחשב לגבוה ביותר מאז 9 לאפריל, אז אומתו כ-460 בני אדם תוך יממה.

מניין המאושפזים במצב קשה עומד על 46, ומונשם נוסף העלה את המספר הכללי ל-28. עד כה החלימו 15,940 בני אדם, תשעה ביממה האחרונה, ומספר הבדיקות שבוצעו ביממה זו עומד על 7,642. אף חולה לא מת כתוצאה מקורונה מאז חצות.

בחלוקת התחלואה לפי ערים, נרשמה עלייה בתחלואה בקורונה באשדוד, באר שבע וחולון. באשדוד ישנם 35 חולים מאומתים, כששיעור הגידול הוא 3.17%, בבאר שבע 354 חולים מאומתים ו-2.61% שיעור גידול ובחולון 295 חולים מאומתים עם גידול בשיעור 2.43%.

צוותים רפואיים מבצעים בדיקות לנגיף הקורונה בבית הספר הרב תחומי בחדרה. 01 ביוני 2020. שלומי גבאי
צוותים רפואיים מבצעים בדיקות לנגיף הקורונה בבית הספר הרב תחומי בחדרה, יוני/שלומי גבאי

בטבריה, שם הוחלט לצמצם את האזור המוגבל לשלושה רחובות בלבד, עלה מספר החולים המאומתים ל-226 - עלייה של שישה לעומת אתמול בערב. אזור מוגבל נוסף עליו אותר סגר הוא אלעד שם נרשמה עלייה של 3 חולים מאומתים, 470 הערב מול 467 אתמול.

בעוד העלייה בתחלואה נמשכת, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הורה אמש להיערך לפתיחת בתי מלון לחולי קורונה ולנדרשים בבידוד ללא יכולת לעשות זאת בבתיהם. המלונות יהיו ערוכים להפעלה תוך 48 שעות מרגע חתימת ההתקשרות ביניהם לבין משרד הביטחון.

במקביל, המשרד פתח אתמול מלון נוסף בבית ספר שדה חרמון, הממוקם סמוך לקיבוץ שניר ומופעל על ידי פיקוד העורף ומיועד למשפחות. נכון להיום מפעיל פיקוד העורף שישה מלונות לחולים ומבודדים.

פקח אוכף את נהלי הקורונה בבת ים, 24 ביוני 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
פקח אוכף את נהלי הקורונה בבת ים/ראובן קסטרו

במסגרת המאבק בהתפשטות הנגיף, מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את חוק איכוני שב"כ למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. 45 חברי כנסת תמכו, ואילו 32 התנגדו. החוק מסמיך את השירות לבצע איכונים סלולריים אחרי חולי קורונה, ואזרחים ששהו בקרבת נשאי הנגיף ומחויבים בבידוד.

בהצעת החוק מוצע לעגן בחקיקה ראשית, כהוראת שעה, את הסמכת השירות לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש. מוצע לקבוע בהצעת החוק את התנאים להפעלת סמכות השירות ואת הפעולות המסוימות שהשירות יוסמך לבצע בהתקיימם. בתוך כך, ייקבע כי תנאי להפעלת הסמכויות שיוקנו לשירות מכוח החוק המוצע הוא הכרזה של הממשלה על הצורך בהסתייעות בשירות, בהיקף שיהיה מותאם למצב התחלואה באותה עת ולקיום חלופות מתאימות ביחס לסיכון הנשקף לציבור מהמחלה.

הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה למרות התנגדותו של ראש השב"כ נדב ארגמן. ארגמן הביע התנגדות לשימוש בטכנולוגיה של שב"כ לצרכים אזרחיים, ובעיקר לחשיפתו במידה שהאיכונים יקודמו בחקיקה ראשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully