וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי זינוק בפשיעה: סיאטל תשתלט מחדש על "האזור האוטונומי"

ראשת העיר הכריזה כי הרשויות "ישתלטו בצורה שלווה ובעתיד הקרוב" על אתר המחאה שמאוייש על ידי מפגינים מאז תחילת החודש. זאת אחרי שלושה נפגעי ירי, ודיווחים על מעשי אונס, אלימות וונדליזם

עריכה: ליר פיגלר

ראשת עיריית סיאטל, ג'ני דורקן, אמרה הלילה (שלישי) כי העיר מתכננת להשתלט מחדש על השכונה שעליה השתלטו מפגינים והקימו "אזור אוטונומי", אחרי ששלושה בני אדם נפגעו מירי במהלך הימים האחרונים.

דורקן אמרה כי האלימות במקום הופכת "קשה יותר ויותר" עבור העסקים והתושבים. היא הסבירה כי העיר תעבוד מול המפגינים כדי לסיים את נוכחותם באזור המחאה, המכונה "גבעת הקפיטול של אזור המחאה הכבוש". המפגינים שוהים במקום מאז 8 ביוני, אחרי שהמשטרה נסוגה מהמקום בעקבות עימותים אלימים.

"ההשלכות הכוללות של ההתקהלות וההפגנות ואווירת הלילה והאלימות, גורמים לעסקים ולתושבים שלנו קשיים הולכים וגדלים", אמרה ראשת העיר, שנתונה תחת לחץ רב לסיים את המחאה, במסיבת עיתונאים. "ההשפעות גברו, והביטחון פחת". היא הוסיפה כי המשטרה תחזור לתחנה שנטשה "בצורה שלווה ובעתיד הקרוב".

הכרזתה הגיעה אחרי שנער בן 17 נורה בביום ראשון בלילה בקצה אזור המחאה. הוא מסרב לשוחח עם המשטרה. בתקרית אחרת, ביום שבת, נער בן 19 נורה למוות וגבר בן 33 נפצע אנושות.

ציור של ג'ורג' פלויד באזור המחאה בעיר סיאטל, 22 ביוני 2020. רויטרס
ציור של ג'ורג' פלויד באתר המחאה בסיאטל, אתמול/רויטרס

מפקדת המשטרה, כרמן בסט, אמרה כי השוטרים שלה נתקלו ב"קהל עוין" אחרי התקרית בשבת, מה שפגע בפעולות צוותי החירום שניסו להגיע לקורבנות. לדבריה, מאז שתחנת המשטרה באזור ננטשה, נרשמו דיווחים על תקיפות, מעשי אונס, מעשי שוד וונדליזם ב"אזור האוטונומי", שבמהלך היום נהנה מאווירה נינוחה, כשהנוכחים מחלקים מזון ותרופות.

האזור משתרע על פני שישה בלוקים באזור המזוהה עם סצינת האומנות, שעבר ג'נטריפיקציה בשנים האחרונות עם מעברם של עובדי הייטק שהעלה את מחירי הדירות. המפגינים שתלו גינה קהילתית וציירו ציור קיר גדול עם הכיתוב "Black Lives Matter". עם זאת, עם רדת החשיכה, האזור הופך למתוח יותר כשהמפגינים צועדים ומשמר חמוש מסתובב ברחובות.

מחסומים שהקימו מפגינים בעיר סיאטל, ארה"ב, כחלק מהמחאה על הרג ג'ורג' פלויד, 9 ביוני 2020. רויטרס
מחסומים שהוצבו בכניסה לאזור המחאה בסיאטל, החודש/רויטרס

האזור ננטש על ידי המשטרה אחרי עימותים אלימים בין שוטרים לבין מפגינים בתחילת החודש, במהלך המחאה על הרג ג'ורג' פלויד. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים כי הוא ייאלץ להתערב אם הרשויות בסיאטל לא ישתלטו על האזור, אך ראשת העיר ומושל וושינגטון - שניהם דמוקרטים - אמרו לו שלא להתערב בנושא.

שעות ספורות לאחר הכרזתה של ראשת העיר, טראמפ צייץ כי "לעולם לא יהיה 'אזור אוטונומי' בוושינגטון הבירה, כל עוד אני הנשיא". טראמפ הזהיר את תומכי המהלך ואמר: "אם הם ינסו לעשות זאת, הם ייפגשו בכוח גדול מאד".

בריאיון שהעניקה מוקדם יותר החודש ל-CNN, נשאלה ראשת העיר מתי הרשויות ישתלטו מחדש על האזור. "אני לא יודעת, יכול להיות לנו קיץ של אהבה!", אמרה.

(עדכון ראשון: 12:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully