וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים לפני סיום החוזה עם עיריית ת"א, מפעילת "תל-אופן" נאבקת על המותג

בחודש אוגוסט ייפרדו דרכיהן של העירייה וחברת FSM, המפעילה את שירות השכרת האופניים בעיר. בחברה מעוניינים להמשיך להפעילו, לשלב בו כלים חשמליים ואף להרחיב אותו לערים נוספות. ואולם בעירייה מתנגדים כי החברה תעשה שימוש בשם המוכר, המזוהה עמה

דוברות משטרת ישראל

(בווידאו: אכיפה והסברה בשל הגל השני של הקורונה בתל אביב)

חברת FSM, המפעילה של שירות "תל-אופן", שואפת להמשיך להפעיל ולפתח את מערך השכרת האופניים בתל אביב ומחוצה לה. אולם בכלל לא בטוח שהיא תוכל להוסיף לעשות זאת תחת השם "תל-אופן", בשל העובדה שהוא מזוהה עם שירות שהעירייה עומדת מאחוריו.

האופניים הירוקים של תל-אופן, שירות השכרת האופניים שמפעילה עיריית תל אביב יפו מאז שנת 2011, הם מראה נפוץ, מוכר ואופייני מאוד לעיר. עקב הירידה בביקוש לשירות, הודיעה לפני כחודש העירייה כי החליטה לקצר את חוזה ההתקשרות עם חברת FSM להפעלת שירות השכרת האופניים, שיסתיים באוגוסט.

יומיים לאחר מכן יצאה החברה בקול קורא לנותני חסות שירצו לעשות שימוש באופניים ומתקני ההשכרה שלהם כפלטפורמת פרסום, וכך להמשיך להפעיל את המערך.

אופניים בתל אביב-יפו. נועה גוטמן, אתר רשמי
"הפתרון האזורי לתחבורה ירוקה". עמדת תל-אופן בחוף פרישמן בתל אביב/אתר רשמי, נועה גוטמן

הצורך במימון חיצוני נוצר הן בשל הפסקת ההתקשרות עם העירייה, והן בשל כוונת החברה לשלב באופן הדרגתי כלים חשמליים בצי האופניים, שעלותו מוערכת בסכום של 10-8 מיליון שקלים. המימון עתיד להתקבל מהבעלים ומנותני חסות, שנכון לעכשיו טרם נמצאו.

שילוב הכלים החשמליים יאפשר לחברה להתרחב אל מחוץ לגבולות תל אביב, מהלך שכבר נוסה בעבר ונעלם כלעומת שבא. אולם עם שילוב כלים חשמליים, הסיבוב השני של החברה יכול לפרוץ ולהצליח.

רוכב אופניים, תל אביב. 1 במאי 2016. מגד גוזני
רוכב אופניים של תל-אופן בתל אביב/מגד גוזני

לדברי מנכ"ל FSM, פרדי קלו, "לאחר הפעלת המערך בתל אביב, תתאפשר בשלב הבא הרחבתו לכל הערים הגובלות עם תל אביב, באמצעות שבילי האופניים הרבים שנסללים ומתווספים ברחבי העיר וגוש דן". הוא הוסיף כי "השירות יכול להיות הפתרון האזורי לתחבורה ירוקה, בטוחה ובמחיר סביר ללקוח".

של מי השירות הזה?

נכון לעכשיו, כשעיריית תל אביב עדיין שותפה למיזם, גולשים שמחפשים מידע על אודותיו מגיעים לאתר של העירייה. כמו כן, כתובת השירות באתר דפי זהב הוא בניין עיריית תל אביב. אך עם סיום ההתקשרות בין המפעילה לעירייה, הזיהוי הציבורי של השירות עם העירייה, ואפילו העמדות הירוקות, עשויים להפוך לנקודת מחלוקת בין הגורמים.

לדברי העירייה, היא תשמח שהמערך יוסיף לפעול ולהעשיר את האלטרנטיבות התחבורתיות בעיר ובעיקר שיימשך השימוש במתקני העגינה, היוצרים סדר במרחב הציבורי. זאת, בניגוד לתופעה של הכלים השיתופיים הזרוקים בכל מקום.

בנין עיריית תל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
עיריית תל אביב/ראובן קסטרו

מנגד, היא תהיה פחות מרוצה אם התקלות בשירות ייוחסו אליה, זאת במידה והתושבים עדיין יזהו את השירות הזה עמה. הפרדות דומות נרשמו בעבר כשהוקמו תאגידי המים המוניציפליים, שקיבלו שמות מובחנים ושונים על מנת לנתק אותן מהרשויות.

העירייה: "בוחנים את הצעת החברה, כולל המשך השימוש במותג"

מעיריית תל אביב יפו נמסר בתגובה כי "חברת FSM פנתה לעירייה בבקשה להאריך את תקופת האופציה, תוך שדרוג המערך לאופניים חשמליים ללא סבסוד עירוני. העירייה בוחנת את הצעת החברה, הכוללת גם המשך שימוש במותג 'תל-אופן'".

עוד מסרו בעירייה כי "ככל ששני הצדדים יגיעו לסיכום, העירייה תשמח שהמערך ימשיך לפעול ברחבי העיר לטובת הציבור הרחב, ויהיה חלק מהפתרונות התחבורתיים הקיימים בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully