וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות מחודשת בבייג'ינג: מיליונים בסגר, בתי ספר נסגרו

17.6.2020 / 10:52

137 מקרי קורונה אובחנו בבירת סין בששת הימים האחרונים, בעלייה החדה ביותר מאז פברואר. מקור ההתפרצות הוא בשוק מזון, גדול מזה שבווהאן, והתושבים חוששים מסגר מלא. עשרות טיסות בוטלו. "אני חושש שלא יהיה אפשר לעבוד"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בייג'ינג ביטלה עשרות טיסות, סגרה בתי ספר וגני ילדים והטילה סגר על כמה שכונות בשל התפרצות מחודש של נגיף הקורונה. הזינוק המתחדש במספר המקרים בבירת סין בששת הימים האחרונים שיבש את חייהם של מיליונים, ויש החוששים מסגר כולל.

ביממה החולפת אובחנו 31 מקרים חדשים, ובסך הכול 137 מקרים מאז יום חמישי, העלייה החדה ביותר בבייג'ינג מאז תחילת פברואר. 356 אלף בני אדם נבדקו לגילוי הנגיף. התנועה לא הופסקה והפעילות העסקית והיצרנית נמשכת, אך הרשויות הגבירו היום (רביעי) את הצעדים להגבלת התנועה בעיר, ממנה ואליה. חברת הרכבות מציעה החזר מלא על ביטול הכרטיסים לבייג'ינג וממנה, כדי לעודד אנשים שלא להגיע לעיר או לצאת ממנה.

כל שירותי המוניות ושירותי קריאות הסעה, וכמה מקווי האוטובוסים למרחקים ארוכים, בוטלו אתמול, ורמת הכוננות בעיר חזרה לרמה 2 מתוך 4 במערך החירום של העיר לתגובה לקורונה. היא ירדה לרמה 3 רק עשרה ימים קודם לכן.

איש צוות רפואי משוחח עם תושבים בבדיקת קורונה, בייג'ינג, סין, 17 ביוני 2020. רויטרס
רמת החירום עלתה שוב. תושבים בבדיקות קורונה בבייג'ינג, היום/רויטרס

27 שכונות הוגדרו בעלות סיכון בינוני, והתושבים שנכנסים אליהן נדרשים לעבור בדיקות חום ורישום. אזור אחד, הסמוך לשוק המזון שינפאדי שזוהה בתור מקור ההתפרצות, סומן כבעל סיכון גבוה והתושבים הוכנסו לבידוד. כמה מסעדות, ברים ומועדונים בעיר נסגרו גם כן. חלק מהתושבים בבייג'ינג חוששים שהם בדרך לסגר מלא כמו זה שהוטל על ווהאן, העיר שבה זוהה לראשונה הנגיף בדצמבר.

"אני חוששת לגבי האפשרות שרמת החירום תהיה הגבוהה ביותר, כפי שהיה קודם, ושלא ניתן יהיה לעבוד", אמר וונג, עובד תקשורת בן 23.

השוק שינפאדי בבייג'ינג, שבו זוהתה ההתפרצות, הוא הגדול בעיר, וגדול בהרבה משוק פירות הים בווהאן, שממנו התפשט הנגיף לכל רחבי העולם והדביק יותר משמונה מיליון בני אדם. לדברי פאנג שינגהו, גורמת בכירה בבקרת המחלות במדינה, המוני אנשים וסחורות עוברים בשוק מדי יום.

"הסיכון להתפשטות ההתפרצות הנוכחית הוא עצום, והשליטה בה קשה", הזהירה, "אי אפשר לשלול את האפשרות שהעלייה תימשך לאורך זמן רב".

בדיקות קורונה לתושבים באחת השכונות של בייג'ינג, סין, 17 ביוני 2020. רויטרס
התושבים חוששים מסגירה מלאה של העיר. תור לבדיקות, היום/רויטרס

בארבעה מחוזות מחוץ לבייג'ינג אובחנו מקרים הקשורים לשוק. כמה מחוזות הטילו חובת בידוד על מבקרים מעיר. הרשויות במקאו, הבית לקזינו הגדול ביותר בעולם, דורשות גם הן בידוד של 14 ימים לכל מי שמגיע ממנה.

כעת, שוטרים מאיישים מחסומים במתחמים ליד השוק, בזמן ששליחים על אופנועים ובוואנים עמדו בתור לחלק מזון ואספקה אחרת לתושבים.

"כשהם סגרו את השוק, זאת הייתה הפתעה", אמר וויי, בן 32, שהגיעה עם בן זוגה כדי להעביר אספקה לאמה, שנמצאת במתחם שבו אובחן חולה. "הרבה אנשים שמעו על כך ועזבו את המתחמים, אבל אמי זקנה ולא יכולה לעזוב בקלות. הבאנו לה היום כמה ירקות ותרופות".

חלק מהתושבים אמרו שהם מבטלים את תכניות הנסיעה שלהם לפסטיבל בן שלושה ימים שאמור להתקיים בסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully