וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ל-BDS: בית המשפט האירופי ביטל הרשעה של 12 פעילים בצרפת

11.6.2020 / 15:03

ההחלטה של בית המשפט לזכויות אדם קבעה כי לא היה ביסוס להרשעה של הפעילים שקראו לחרם על סחורות ישראליות על בסיס הטענה להסתה לגזענות ואנטישמיות, ואמרו כי זו פגיעה בחופש הביטוי. צרפת תחויב לפצות אותם ב-27,380 אירו. "נמשיך בקמפיין"

צילום : EJA

בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע היום (חמישי) כי הרשעתם של פעילי BDS בצרפת הייתה חסרת ביסוס והפרה את חופש הביטוי שלהם. ב-2015 אשרר בית המשפט העליון לערעורים בצרפת את הפסיקה נגד 12 פעילים, שהורשעו בהסתה לגזענות ואנטישמיות. הם עמדו לדין על הפצת עלונים בסופרמרקטים במזרח צרפת ובלישת חולצות שקרא להחרמת מוצרים ישראליים.

צוות ההגנה שלהם טען כי הקריאה לחרם היא זכות בסיס של חופש הביטוי, ובית המשפט אמר כי האמנות האירופיות מגבילות מעט מאוד את חופש הביטוי, שמטבעו יכול להיות שנוי במחלוקת ובוטה, כל עוד הוא לא חוצה את הקו וקורא לאלימות, לשנה או לחוסר סובלנות.

"בית המשפט רואה בהרשעות של העותרים חסרות כל ביסוס משפטי", נכתב. צרפת חויבה לשלם 27,380 אירו לכל פעיל.

מפגינים מחזיקים שלט הקורא להחרים את ישראל, מרסיי, יולי 2014. AP
הפגנה של תומכי BDS במארסיי, 2014/AP

ישראל מאשימה את התנועה, שאותה מקדמים פעילים פלסטינים, כאנטישמית ובניסיון לקעקע את הלגיטימיות של המדינה. הפסיקה מגיעה בזמן הדיונים על סיפוח חלקים מהגדה המערבית, שלו מתנגדים באירופה. שר החוץ של גרמניה הייקו מאס, שביקר אתמול בישראל ונפגש עם בכירים בממשלה, והזהיר כי מדינות מסוימות באיחוד ישקלו סנקציות או הכרה במדינה פלסטינית אם התכנית תקודם.

"זה ניצחון לחופש הביטוי ולפעולה אזרחית", אמר ברטרנד הילברון, נשיא אגדות הידידות הצרפתית-פלסטינית. "נמשיך לפתח את זה (קמפיין ה-BDS) כל עוד ישראל לא תכבד את החוק הבינלאומי וזכויות אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully