וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי נענתה להצעת נתניהו: תמונה לשגרירת ישראל בלונדון

11.6.2020 / 11:54

ראש הממשלה העלה בפני חוטובלי את ההצעה במהלך הרכבת הממשלה, אך היא השיבה רק כעת. השרה לענייני התיישבות תכהן בתפקידה שלושה חודשים עד שתשמש כשגרירה, מי שיחליף אותה הוא השר צחי הנגבי. זהו המינוי הדיפלומטי השני בליכוד, אחרי מינויו של ארדן לתפקיד השגריר באו"ם

-

(בווידאו: נתניהו מודיע כי השר ארדן יכהן כשגריר ישראל באו"ם, לפני כחודש)

השרה לענייני התיישבות, ציפי חוטובלי, הסכימה להצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להתמנות לשגרירת ישראל בלונדון - כך אמרה היום (חמישי) בראיון לגלי צה"ל. בזמן הרכבת הממשלה, חוטובולי קיבלה את ההצעה להתמנות לשגרירה בלונדון אך לא השיבה, ובינתיים מונתה לתפקיד השרה לענייני התיישבות לשלושה חודשים, כשהשר צחי הנגבי אמור להחליף אותה בתום התקופה.

חוטובלי תחליף בתפקיד השגריר בלונדון את מארק רגב, שמסיים את כהונתו בסוף הקיץ. היא השרה השנייה בליכוד שקיבלה מינוי דיפלומטי, אחרי השר לשיתוף פעולה אזורי, גלעד ארדן, שצפוי להתמנות לתפקיד השגריר באו"ם.

חברת הכנסת ציפי חוטובלי. אלרם מנדל, מערכת וואלה!
תכהן כשגרירת ישראל בלונדון. השרה חוטובלי/מערכת וואלה!, אלרם מנדל

בשל מצוקת התיקים בליכוד, נתניהו ביקש מכחול לבן לקבל מינויים דיפלומטיים בכירים במסגרת המשא והמתן הקואליציוני, ובסופו של דבר מי שקיבל את מינוי השגריר באו"ם הוא ארדן וחוטובלי תכהן כשגרירה בלונדון.

טקס חילופי שרים במשרד לביטחון פנים, ירושלים, 18 במאי 2020. ראובן קסטרו
יכהן כשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית. ארדן/ראובן קסטרו

ארדן נענה להצעתו של נתניהו לכהן כשגריר ישראל באו"ם וכשגריר ישראל בארצות הברית בחודש שעבר. עד למינויו, הוא ימשיך לכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי, ועם התפטרותו מהכנסת לטובת המינוי, ייכנס הבא בתור ברשימת הליכוד - אריאל קלנר, שכיהן למשך כמה חודשים בכנסת ה-21.

בעת מינויו אמר ארדן כי הוא "גאה ונרגש על הזכות להיאבק על צדקתנו בזירה הבינלאומית ולהגן על ישראל מול האתגרים הצפויים בשנים הבאות". נתניהו הודה לשר והוסיף: "מצפה להמשך שיתוף הפעולה ביניהם בשנים הבאות במשימות החשובות של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully