וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצ'ייסרים על חשבונה: מלטה מחלקת לתושבים תלושים לברים ומלונות

9.6.2020 / 16:41

הממשלה תסבסד משכורת של 800 אירו לטובת התיירות עד ספטמבר, על מנת לעודד לשקם את הענף שספג מהלומה ממגיפת הקורונה. בני 16 ומעלה יקבלו חמישה תלושים של 20 אירו, שארבעתם יצטרכו להיות מנוצלים במלונות ומסעדות

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

תושבי מלטה יקבלו מהממשלה תלושים של מאה אירו כדי לבזבז אותם בברים, מלונות ומסעדות במאמץ לשקם את תעשיית התיירות שספגה מכה קשה בשל התפרצות הקורונה. הענף מהווה רבע מהתמ"ג של האי שבים התיכון, אולם הוא קפא מאז שהטיסות עצרו באמצע מרץ. הטיסות יחודשו ב-1 ביולי ממספר קטן של מדינות, אולם לא משווקים תיירותיים גדולים כמו בריטניה ואיטליה, למעט סיציליה.

ראש הממשלה רוברט אבלה מסר כי הממשלה תסבסד משכורת חודשית בגובה של 800 אירו לטובת ענף התיירות עד ספטמבר, על מנת לעודד בתי מלון ומסעדות לשכור עובדים. כל התושבים בני 16 ומעלה יקבלו חמישה תלושים של 20 אירו, שארבעה מהם יידרשו עבור תשלומים בבתי מלון או מסעדות. אבלה הכריז גם על צעדים נוספים לצמצום עלויות עבור העסקים, כולל צמצום תשלומי החשמל למשך שלושה חודשים, סבסוד השכירות, הוזלה בדלק וביטול הצורך ברישיונות סחר.

שוטרים מסיירים בחופי מלטה לאכיפת מגבלות הקורונה, 12 אפריל 2020. רויטרס
שוטרים אוכפים את הסגר בחוף, אפריל/רויטרס

חבילת הסיוע, שעלותה כ-900 מיליון אירו, אינה קשורה לכל סיוע אפשרי עתידי מהאיחוד האירופי. היא תמומן דרך הלוואות מקומיות אחרי עלייה חדה בחסכונות המופקדים בבנקים מקומיים. "התושבים לא בזבזו, אבל הם חסכו, ועכשיו צריך להשתמש בו", אמר אבלה.

במלטה נרשמו כ-600 חולי קורונה ותשעה מקרי מוות, אולם מספר המקרים החדשים כעת הוא זניח ויש רק 25 חולים פעילים.

(עדכון ראשון: 11:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully