וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני משפחה מאום אל-פחם נאשמים בתקיפה אכזרית של בתם

8.6.2020 / 14:13

כתב אישום הוגש נגד הורים ושני ילדיהם בגין עבירות של חבלה מחמירה, לאחר ששפכו חומצה והיכו את הבת בעקבות חוסר שביעות רצון מאורח חייה. לצעירה בת ה-19 צפוי שיקום ארוך בעקבות התקיפה, וטרם ברור אם התעוורה. "מקרה חמור ואכזרי מאוד ולצערנו חלק מתופעה חמורה במגזר"

צילום: דוברות המשטרה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש (שני) כתב אישום חמור נגד בני משפחה מאום אל-פחם שתקפו באכזריות את בת המשפחה כבת 19, על רקע אי שביעות רצונם של ההורים מאורחות חייה. היא נפצעה באורח קשה בתקיפה ולמרות שיצאה מכלל סכנה לחייה, היא תצטרך לעבור שיקום של שנים ועדיין לא התברר אם התעוורה.

האירוע התרחש לפני שבועיים. הארבעה, האב בן 44, הבן כבן 17, האם כבת 40 והבת הסטודנטית כבת ה-20, נעצרו ביום ראשון 24 במאי, היום הראשון של חג עיד אל-פיטר. האב והבן מואשמים בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, האם והבת מואשמות בעבירת סיוע לחבלה בכוונה מחמירה וכל הארבעה מואשמים בעבירת שיבוש מהלכי משפט. הם היו עצורים מאז בחשד לניסיון רצח הבת עבירה שבסופו של דבר אינה מיוחסת להם בכתב האישום. החקירה התנהלה בתחנת אום אל-פחם על ידי צוות בפיקודו של קצין האח"מ רב-פקד מוטי בן הרוש.

"מדובר במקרה חמור מאוד, אכזרי מאוד ולצערנו חלק מתופעה חמורה מאוד במגזר", אמר גורם בפרקליטות מחוז חיפה. "נמשיך ונפעל על מנת שנאשמים במקרים כאלה יועמדו לדין".

"מדובר באירוע שנסיבותיו קשות, חמורות ובלתי נתפסות כמעט", ציינה לפני כמה ימים בדיון בעניין השופטת רקפת סגל מוהר. "אני יכולה לומר שהוא מן החמורים והמזעזעים שהובאו בפני אי פעם".

הצעירה שבני משפחתה ניסו לרצוח באום אל-פחם. -, אתר רשמי
ייתכן ואיבדה את מאור עיניה בעקבות התקיפה האכזרית. הצעירה מאום אל-פחם/אתר רשמי, -

על פי כתב האישום, יומיים קודם לאירוע הכמעט קטלני, פיתו האב, האם והאחות את הבת לשוב הביתה לחג מההוסטל לצעירות בסיכון בצפון הארץ בו התגוררה כבר כחודש, על רקע היחסים המעורעים בין הוריה לבינה.

מכתב האישום עולה כי אחר הצהריים של אותו יום, נסעו האב, האם ודוד אל ההוסטל ושם אספו את הבת שהמתינה להם ונסעו עמה לבית. עם הגיעם המתח שוב גלש לאלימות. בבירור שעשה עמה האב פנה לבת וביקש לברר עמה אם בכוונתה להישאר בבית או לחזור להוסטל, והיא השיבה כי בכוונתה לחזור להוסטל.

בשלב זה, לפי כתב האישום, עלה בה כבר חשש והיא נטלה את מכשיר הטלפון הנייד שלה על מנת להתקשר למשטרה ואף הודיעה לבני המשפחה כי כך בכוונתה לעשות. בשלב זה החליט האב לתקוף את הבת ולגרום לה חבלות חמורות ומומים ובהם לגרום לעיוורונה, השחתת מראה פניה ולכך שתצלע.

עוד בוואלה!

שפכו חומצה והיכו: בני המשפחה חשודים שניסו לרצוח את הבת וטענו שניסתה להתאבד

לכתבה המלאה

מחקירת המשטרה עלה שאחותה הסטודנטית אז התקרבה אליה וחטפה ממנה את הטלפון הנייד שלה כדי למנוע ממנה להתקשר למשטרה. האב נכנס למחסן הסמוך למטבח בתוך הבית, נטל מיכל "מי אש", חומצה הידרוכלורית בריכוז גבוה, ניגש אל הבת שעמדה אותה עת במטבח הבית, הניף את המיכל ושפך את החומצה על פניה של המתלוננת ועל גופה בכוונה לגרום לה עיוורון ולהשחית את מראה פניה.

על פי עובדות כתב האישום החומצה חדרה לתוך פיה של המתלוננת ומערכת העיכול שלה, וחומצה חדרה לעיניה וגרמה לכוויות בפניה ובחלקי גופה השונים. היא החלה לצעוק ולהיאנק מכאבים וניסתה לצאת מהמטבח, אבל מכתב האישום עולה שאחיה בן ה-17 נטל אגרטל זכוכית והשליכו לעברה במטרה למנוע את יציאתה מהמטבח ודרש ממנה בתקיפות שלא לצאת מהמטבח.

העיר אום אל-פחם על רקע ואדי ערה ב-30 בינואר 2020. רויטרס
"חלק מתופעה חמורה מאוד במגזר". אום אל-פחם/רויטרס

אז, תוך שהיא נאנקת מכאבים במטבח, הורה האב לבנו להביא "חפץ מתכתי" על מנת לתקוף באמצעותו את הבת וכשהבן פתח את דלת הבית ניצלה הבת את ההזדמנות, רצה בעקבותיו ויצאה מפתח הבית במטרה להימלט מפניהם. על פי כתב האישום מחוץ לבית האבא והבן תפסו אותה, ובעודם אוחזים במוטות ברזל הכו אותה יחד בחוזקה בכל חלקי גופה בעודה שרועה על הקרקע ונאנקת מכאבים וגרמו לה לשבר פתוח בכף היד ולחבלות נוספות. מכתב האישום עולה שאותה עת האמא והאחות נכחו במקום ועודדו את האבא והבן להמשיך ולתקוף את הבת והאחות הסטודנטית אף קיללה אותה.

למשמע זעקותיה של הבת, שכנים וקרובי משפחה הגיעו לבית וסייעו למתלוננת להתקלח טרם העברתה לקבלת טיפול רפואי. על פי חשד המשטרה גם ניקו את הזירה והעלימו ראיות. מכתב האישום עולה כי הבת החבולה הוכנסה לרכב ועמה נסעו נאשמים האבא האמא והדוד אחיו של האב, על מנת להביאה למרפאה בעיר.

עוד עולה מכתב האישום כי במהלך הנסיעה, דרשו האבא והאמא מהבת שלא לספר אודות שהתרחש בתוך הבית אלא למסור גרסת כזב כי ניסתה להתאבד באמצעות שתיית החומצה וקפיצה מגובה. על פי כתב האישום כך גם מסר האבא לצוות המרפאה, בנוכחות האמא. זמן קצר לאחר קבלתה שם, הצעירה הובהלה באמבולנס לבית החולים רמב"ם בחיפה והתקבלה שם כשהיא מורדמת ומונשמת.

עו״ד עלי סעדי ,מייצג אחות ואם של צעירה מאם אל-פחם שהותקפה על ידי משפחתה בדיון בבית משפט מחוזי בחיפה, 8 ביוני 2020. יואב איתיאל
עו"ד עלי סעדי, המייצג את האם ובת/יואב איתיאל

עורכי הדין של בני המשפחה דבקים בהכחשותיהם, למרות גרסת המשטרה כי בחקירותיהם הודו במעשים המזעזעים. עו"ד עאדל בויראת מוסיף לטעון כגד הבת כי "מדובר במתלוננת עם רקע פסיכיאטרי. ניסתה להתאבד גם בעבר. גם הפעם שפכה על עצמה חומרי אקונומיקה וקפצה מבית הדוד, שלד בבנייה, מקומה ראשונה ונחבלה".

"מדובר באירוע טראגי, אבל הקטין נעדר עבר פלילי ומעולם לא היה מעורב בפלילים", אמר עו"ד עלאא עתאמנה, המייצג את האח מטעם הסנגוריה הציבורית. "חרף טענות המשטרה בדבר הודאתו, הוא מכחיש את המיוחס לו וטוען שהוא לא לקח בו חלק. בימים הקרובים נקבל את חומר הראיות ונמסור תגובה מפורטת לחשדות המיוחסים". עו"ד מאהר תלחמי, המייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את האבא, הנאשם המרכזי, אמר שיגיב רק אחרי שילמד את כתב האישום.

במקביל להגשת כתב האישום מבקשת התובע, עו"ד חאלד חכרוש, את הארכת מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים בעניינם.

"המקרה הזה מוכר לנו מאז הפעם הראשונה בה ברחה הנערה מהבית, מחלקת הרווחה מטפלת ומטפלת בה באופן אישי מנהלת מחלקת הרווחה שהיא עצמה לקחה עליה את התיק הזה", אמר לוואלה! NEWS ערב הגשת כתב האישום ראש העיר אום אל-פחם, ד"ר סמיר מחאמיד. "אנחנו נחבק את הנערה כמה שאנחנו יכולים, אנחנו עושים את זה ונעשה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully