וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב פורנו ספרדי נעצר בחשד להריגה לאחר שעמיתו מת משאיפת ארס קרפדה

10.6.2020 / 0:24

כוכב הפורנו ספרדי נאצ'ו וידאל נעצר לאחר שקיים לכאורה טקס מיסטי בו נתן לצלם האופנה חוסה לואיס אבאד סם פסיכדלי חזק שנספג מקרפדה. עורך דינו של וידאל טען לחפותו: "המנוח לקח זאת מרצונו"

Detienen a Nacho Vidal por la muerte de un fotógrafo en un ritual con veneno de sapo

בווידאו - המעצר של כוכב הפורנו

כוכב הפורנו הספרדי נאצ'ו וידאל נחשד בהריגה לאחר שעמיתו, צלם האופנה חוסה לואיס אבאד, צרך ארס קרפדה פסיכדלי ב"טקס מיסטי" שארגן במטרה לסייע לו להתגבר על התמכרותו לסמים. וידאל ועוד שני אנשים, שותף ובן משפחה, נעצרו ב-29 במאי בעיירה אנגוארה שבדרום-מזרח ולנסיה, 11 חודשים לאחר מקרה המוות, כך מדווח האתר הקהילתי הספרדי "לה ואנגרדיה". שלושתם שוחררו באופן זמני והחקירה בנושא נמשכת.

בהודעת המשטרה נמסר כי "החקירה החלה בעקבות מותו של אבאד במהלך קיום טקס מיסטי שהתבסס על שאיפת אדי ארס מקרפדת המדבר הסונורי. הצלחנו לקבוע כי אירעו עבירות של הריגה בלתי מכוונת ופגיעה בבריאות הציבור, שבוצעו על ידי מי שארגן וקיים את הטקס".

קרפדת המדבר הסונורי חיה בצפון מקסיקו ובדרום-מערב ארצות הברית והיא מגיעה לגודל של 18 ס"מ ומעלה, מה שהופך אותה לאחת הקרפדות הילידיות הגדולות ביותר בצפון אמריקה. מנגנוני ההגנה העיקריים שלה הן בלוטות המייצרות את הלוצינוגן הידוע, 5-methoxy-N, הדימתילטריפטאמין, סם פסיכדלי חזק במיוחד. על אף שבעבר היה מקובל לבלוע את הארס על ידי ליקוק ישיר של הקרפדה, כיום זה יותר שכיח שהנוזל נשאב מהקרפדה, מתייבש לסוג של אבק ואז משמש לעישון. השפעת הלוצינוגן פועלת במהירות, נמשכת 20 דקות בממוצע ומתוארת לעיתים כ"גורמות לחוויה אלוהית" ולכן השמאנים במקסיקו משתמשים בחומר זה עשרות שנים בשלל טקסים.

"זו חוויה כה אינטנסיבית שלעשות את זה במסיבה או בטקס זה בהחלט לא בטוח. זה לא סם לבילוי. אם אנשים צורכים מינון גבוה מדי, הם יכולים 'להימחק' ולהתנתק מהנפש והגוף שלהם", אמר אלן ק. דייוויס, פסיכולוג קליני ועוזר פרופסור ביחידת המחקר הפסיכדלי של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

קרפדת המדבר הסונורי. ShutterStock
קרפדת המדבר הסונורי/ShutterStock

משטרת ספרד הזהירה בהצהרה שפרסמה כי השימוש בחומר מסוכן יותר מכפי שאנשים מתארים לעצמם וכי הוא בדרך כלל נמכר לאנשים במטרה לרפא את מחלותיהם והתמכרויותיהם השונות. "זו פעילות נפוצה המתבצעת למטרות טיפוליות או רפואיות, אך השימוש בסם מהווה איום אמיתי לבריאות הציבור". רשות אכיפת החוק מסרה כי צריכת הסם מהווה סיכון בריאותי חמור, אך אנשים נוטים לקיים זאת במסווה של "מה שנראה כמו טקס אבות לא מזיק". על אף שנערכו מחקרים על יעילותו של השימוש בסם נגד דיכאון, חרדה ולחץ, לא מומלץ להשתמש בו מחוץ למסגרת קלינית.

על פי הדיווחים, וידאל סיפר לאנשים על חוויות בשימוש שלו בחומר בסרטון שפורסם ביוטיוב. בסרטון סיפר לצופים: "ראיתי את אלוהים, השגתי את הגביע הקדוש ורציתי שכולם יראו אותו. כשלקחתי את הקרפדה הלכתי לעולם טוב יותר. ראיתי את מותי ואני לא חושש עוד מהמוות". בתקשורת המקומית דווח שוידאל טוען כי אבאד לקח את החומר מרצונו לפני שמת מהתקף לב. גם עורך דינו, דיוויד סלבדור, טען לחפותו: "נאצ'ו הושפע מאוד ממותו של אדם זה, אך רואה בעצמו חף מפשע. עם כל הכבוד למנוח ולמשפחתו, נאצ'ו טען שחוסה לואיס היה מעוניין לצרוך את הסם מרצונו, סם בו הוא השתמש בעבר ורצה לחוות זאת שוב. מדובר בתאונה טרגית אך הלקוח שלי אינו אחראי לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully