וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה זועמת: "טראמפ לא עדכן אותנו על צמצום הכוחות האמריקניים"

8.6.2020 / 11:20

בכיר במפלגת השלטון האחראי על הקשרים הטרנס-אטלנטיים אמר כי התכנית של נשיא ארה"ב להוציא כשליש מהחיילים במדינה "בלתי-מתקבל על הדעת". בעלות בריתה של וושינגטון באירופה מודאגות מפגיעה בנאט"ו ומחיזוק רוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בכיר בגרמניה מתח היום (שני) ביקורת על החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לצמצם את היקף הכוחות האמריקניים במדינה. לפי גורם בכיר בוושינגטון, טראמפ הורה להוציא 9,500 חיילים מהמדינה, כשליש מכלל הכוח, והמהלך, אף שטרם אושר רשמית, גרם לתדהמה בקרב מקבלי ההחלטות בברלין.

עם יישום התכנית, היקף הכוח האמריקני בגרמניה יצטמצם ל-25 אלף לעומת 34,500 כיום. בנוסף לכך, כ-17 אלף אזרחים עובדי צבא מסייעים לכוחות האמריקניים בגרמניה, שבה הם שוהים מאז תום מלחמת העולם השנייה. גרמניה מארחת את המספר הרב ביותר של חיילים אמריקנים באירופה, כשאחריה איטליה, בריטניה וספרד. לפי ההערכות, צבא ארצות הברית מחזיק בנשק גרעיני במדינה.

"זה לא מתקבל על הדעת, במיוחד לאור העובדה שאף אחד בוושינגטון לא חשב לעדכן את גרמניה, בעלת בריתה בנאט"ו, מראש", אמר פטר באייר, האחראי על היחסים בין גרמניה לבין ארצות הברית וחבר מפלגת השלטון של הקנצלרית אנגלה מרקל. אתמול אמר שר החוץ של גרמניה הייקו מאס כי הוא מתחרט על התכנית של הממשל האמריקני, ותיאר את היחסים של ברלין עם ממשל טראמפ הנוכחי כ"מורכבים".

שרת ההגנה אנגרט קרמפ-קרנבאור אמרה היום "אני לא רוצה להתייחס לספקולציות שאין לי אישור להן". במסיבת עיתונאים שכינסה, הוסיפה השרה: "העובדה היא שהנוכחות האמריקנית בגרמניה משרתת את כל ביטחונה של ברית נאט"ו - ואת ביטחונה של אמריקה גם כן. זה הבסיס שעל פיו אנחנו עובדים יחד".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בביקור בבסיס חיל האוויר האמריקני רמשטיין, גרמניה, 27 בדצמבר 2018. רויטרס
טראמפ בביקור בבסיס חיל האוויר האמריקני רמשטיין בגרמניה, 2018/רויטרס

המהלך, שפורסם לראשונה בוול סטריט ג'ורנל, הוא תפנית נוספת ביחסים בין וושינגטון וברלין, שבמהלך נשיאותו של טראמפ ידעו הפכו למתוחים לעתים תכופות. טראמפ לחץ על גרמניה להגדיל את הוצאות הביטחון שלה וכינה אותה "שבויה של רוסיה" בשל הסתמכותה על אספקת אנרגיה ממנה. על פי העיתון, בעלות בריתה של ארצות הברית באירופה חוששות שצמצום הנוכחות האמריקנית בגרמניה יפגע בנאט"ו ויחזק את רוסיה.

למרות המחלוקת לגבי סוגיית הנשק הגרעיני, שלפי הסברות מוחזק במערב המדינה, מרבית אזרחי גרמניה קיבלו בברכה את שהיית הכוחות האמריקניים בשטחה של המדינה. דובר של משרד החוץ אמר היום כי שיתוף הפעולה הקרוב עם ארצות הברית בנאט"ו ועם שותפות אחרות בברית הוא חיוני לביטחונה של גרמניה.

אנדרו ווייס, מקרן קרנגי לשלום בינלאומי, אמר לאחר פרסום המהלך ביום שישי כי זאת "מתנה ענקית" לרוסיה. "במחי יד, טראמפ שוב מראה שהבריתות שלנו הן לא יותר ממשחק פוליטי", כתב בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully