וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: שלושה מחוקקים מהאופוזיציה נשלחו למאסר

7.6.2020 / 12:30

שני חברי פרלמנט מהמפלגה הפרו-כורדית הורשעו בחברות בארגון טרור וחבר המפלגה הרפובליקאית החילונית הורשע בהעברת סרטון שתיעד תנועות צבא. באירופה ובארגוני זכויות אדם גינו את המשך השתקת המתנגדים של ארדואן

עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: תגרה בפרלמנט במהלך דיון על הרג חיילים באידליב)

טורקיה עצרה שלושה מחוקקים מהאופוזיציה לאחר שהפרלמנט הסיר את חברותם. באירופה ובארגוני זכויות אדם גינו את אנקרה על המהלך שמצטרף להמשך שחיקת הדמוקרטיה תחת שלטונו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. שלושת חברי הפרלמנט הם ליילה גובן ומוסא פריסוגולארי ממפלגת העמים הדמוקרטית הפרו-כורדית (HDP), ואניס ברברואולו ממפלגת העם הרפובליקאית (CHP), הודחו ביום חמישי לאחר שהרשעותיהם הפכו לסופיות.

השניים הראשונים הורשעו בחברות בארגון טרור ונשלחו למאסר של שש שנים ותשעה חודשים ושל תשע שנים בהתאמה. ברברואולו נשלח לכלא למשך חמש שנים ועשרה חודשים אחרי שהורשע בהעברת סרטון, שבו תועדו אנשי מודיעין טורקים מעבירים נשק לסוריה, לעיתון.

נאצ'ו סאנצ'ס אמור, הנציג המיוחד של הפרלמנט האירופי לענייני טורקיה, אמר כי הדחת המחוקקים היא "צעד מדאיג עוד יותר במה שנראה כסדרת פעולות בלתי-פוסקות נגד האופוזיציה".

מפלגת ה-HDP פרסמה סרטון שבו תועדו שוטרים חוסמים חברי פרלמנט של המפלגה שנשאו שלטים בפארק באנקרה שעליהם כתוב "מתנהלת הפיכה".

מפגינה נושאת את תמונתה של חברת הפרלמנט הכורדית ליילה גובן במהלך מחאה באיסטנבול, טורקיה, 6 ביוני 2020. רויטרס
תמונתה של ליילה גובן בהפגנה באיסטנבול, בשבוע שעבר/רויטרס

האופוזיציה מאשימה את ארדואן ומפלגת "הצדק והפיתוח" (AKP) שלו בניסיון למחוץ כל התנגדות מצד האופוזיציה ומבקרי השלטון מאז ניסיון ההפיכה ב-2016. הממשלה מצדיקה את מעשיה בטענה שהם נחוצים מול "האיומים" שמולם היא ניצבת.

הממשלה טוענת שה-HDP קשורה למפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), שמנהלת מאז 1984 התקוממות בדרום-מזרח המדינה, שרוב תושבי האזור הם הכורדים. ה-PKK מוגדר ארגון טרור על ידי טורקיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי. ב-HDP, המונה 58 חברי פרלמנט, מכחישה כי קיים קשר כזה.

אנקרה השתלטה על 45 רשויות מקומיות שהיו בהנהגת נציגי ה-HDP מאז הבחירות המקומיות בשנה שעברה. לפי גורם במפלגה, רובם הואשמו בקשרים ל-PKK. המפלגה עדיין עומדת בראשות 12 רשויות. 11 חברי פרלמנט איבדו את מושבם לפני הבחירות לפרלמנט ב-2018.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה
  • HDP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully