וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר התאונה בצאלים: לא נמצא ליקוי בפעילות הכוח שביצע ירי לעבר הקצין

4.6.2020 / 22:13

מחקירת האירוע בו קצין צה"ל בדרגת סא"ל נפצע קשה עולה כי לא נמצא פגם בתפקוד כוח קורס המ"פים שביצע את הירי במנה, שבעקבותיו נפצע הקצין. שיפור חל במצבו של הפצוע

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

לא נמצא ליקוי בפעילות הכוח שביצע ירי לעבר קצין צה"ל בבסיס צאלים בו הקצין נפצע באורח קשה - כך עולה מתחקיר האירוע המתפרסם הערב (חמישי). ממסקנות התחקיר, שביצע מפקד קורס מפקדי חטיבות וגדודים תא"ל גל שוחמי, עולה כי אין פגם בהתנהלות הכוח שביצע את הירי על המבנה, וכי הפגיעה אירעה כאשר הקצין חצה קו ירי ללא תיאום עם הכוח.

בצה"ל מעדכנים כי חל שיפור נוסף במצבו של הקצין, מפקד צוות בקורס מ"פים-מג"דים. "מצבו של קצין צה"ל שנפצע אמש באורח קשה כתוצאה מירי במהלך אימון צבאי השתפר לאחר טיפול רפואי. פציעתו מוגדרת עתה באורח בינוני", נמסר.

התרגיל נעצר באופן מיידי עם פגיעתו, הוא קיבל טיפול רפואי ראשוני בשטח ומשם פונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה בבאר שבע. מפקד הקורס סיכם את התחקיר הראשוני וציין כי "נכון לעת הזו ובהתחשב בכך שהתחקיר התקיים ללא הקצין שנפצע עולה כי חציית מנהל התרגיל את קו התאום היא הגורם הישיר אשר גרם לתאונה".

הוא הוסיף כי "עובדות אלו יבוררו בהמשך עם הקצין ברגע שיחלים. עד כה עלה כי ההכנות לאימון היו תקינות ואף מחמירות כנדרש באימונים מסוג זה וכי הכוח ובעלי התפקידים היו כשירים לביצוע תפקידם".

קורס מ"פ מגדים בבסיס צאלים, 06 ביוני 2016. דובר צה"ל
קורס מ"פים ומג"דים בבסיס צאלים/דובר צה"ל

בהמשך לתחקיר שבוצע, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, הנחה על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תא"ל דן גולדפוס. הצוות יכלול אנשי מקצוע מגופים שונים בתחומי האימונים, ניהול תרגילים והבטיחות בפרט. כמו כן הוחלט כי ביום ראשון יתקיים עוצר אימונים כללי ויבוצע יום למידה בכלל היחידות בצה"ל לטובת חידוד נהלי הבטיחות.

הפציעה אירעה במהלך תרגיל לחימה בשטח בנוי, אז הקצין נפגע מקליע בבטנו ומרסיס בכתפו. למקום הוקפץ מסוק של חיל האוויר וצוות לוחמי יחידת החילוץ 669, שפינו אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בצבא ציינו כי מדובר בקצין מנוסה מאוד בתרגילים בשטחים בנויים הכוללים שימוש באש חיה. לדברי גורמים בבסיס צאלים, הקצין שימש עד לפני כחצי שנה כראש ענף במרכז לאימונים טקטיים במל"י (מרכז לאימוני יבשה).

גם לפני חודשיים אירעה תקרית דומה של פציעת קצין במהלך תרגול בבסיס צה"ל. באפריל נפצע קצין באורח קשה מפליטת כדור מנשקו של לוחם במהלך תרגול לפני עלייה לעמדת שמירה בחברון. הוא פונה במצב בינוני לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים. בעקבות התקרית, שנחקרה במצ"ח, אלוף פיקוד המרכז נדב פדן הורה על עצירה זמנית של האימונים היבשים בנשק ביחידות הפיקוד, ומפקד עוצבת "געש" תא"ל אבי גיל החליט על עצירת התרגולים בחטיבת "גולני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully