וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: קופות החולים יחלו בבדיקות סרולוגיות בשבוע הבא

3.6.2020 / 19:35

מערך הבדיקות הסרולוגיות, המאפשר לגלות נוכחות נוגדנים לנגיף הקורונה בגוף האדם, יחל בשבוע הבא בקרב 70 אלף נבדקים ונבדקות. כבר היום החל מד"א במבצע בדיקות דומות בבני ברק. ההליך יתבצע כחלק מבדיקת דם שגרתית. ירידה במספר המאובחנים: 92 נדבקו בקורונה ביממה האחרונה

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי קופות החולים יחלו החל מהשבוע הבא במערך הבדיקות הסרולוגיות בכל הארץ, בקרב 70 אלף נבדקים ונבדקות ראשונים. מבצע הבדיקות נפתח כבר היום בבני ברק באמצעות מד"א, ובהמשך יוכלו להיבדק עוד עשרות אלפי אזרחים כחלק מהליך של בדיקת דם שגרתית.

הודעת משרד הבריאות מגיעה על רקע החשש מהתפרצות מחודשת של נגיף הקורונה ברחבי הארץ. למרות זאת, ביממה האחרונה חלה ירידה במספר המאובחנים בנגיף בהשוואה לימים האחרונים - עם 92 נדבקים חדשים בלבד, לעומת 116 ביממה הקודמת, למשל. לפי נתוני משרד הבריאות, מספר מקרי הקורונה המאומתים בישראל מאז פרוץ המגיפה עלה ל-17,377, מתוכם 2,103 חולים פעילים, 291 מתים והיתר - שהחלימו ושוחררו. התוצאות התקבלו אחרי שהתבצעו 11,606 בדיקות ביממה האחרונה.

בדיקה סרולוגית היא בדיקה לגילוי נוכחותם של נוגדנים נגד גורמי מחלות, ובכך היא מאפשרת לשקף את החשיפה לנגיף הקורונה בגוף האדם. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "הבדיקות הסרולוגיות הן כלי חשוב נוסף שיאפשר לנו תמונת מודיעין טובה יותר על מוקדי הקורונה בישראל. כך נוכל להתמודד טוב יותר עם גל נוסף של קורונה אם חלילה יתפרץ".

בדיקת דם חיובית עם וירוס הקורונה. 07 בפברואר 2020.. רויטרס
עשרות אלפי אזרחים יוכלו לעבור את ההליך באמצעות בדיקת דם שגרתית/רויטרס

הוא הוסיף כי "אני מודה לקופות החולים שנרתמו למשימה הלאומית ואני בטוח שהן יבצעו אותה בצורה יעילה כפי שהן כבר מורגלות בבדיקות אחרות". מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, התייחס לחשיבותן של קופות החולים, ואמר כי "הכוח היחסי של מדינת ישראל בתחום הרפואה הקהילתית היה ונשאר בקופות החולים שלנו".

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי "הן בעלות הפריסה הגיאוגרפית הטובה ביותר, הן בעלות היכולת הטובה ביותר בקהילה לביצוע סקרים ומדגמים רפואיים ואני יודע שהבדיקות שהן יעשו ישמשו אותנו כמדינה ואת העולם כולו בהתמודדות למול המחלה".

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, הסבירה כי הבדיקות הסרולוגיות יאפשרו "לתת תמונה על מצב החשיפה למחלה בקרב האוכלוסייה". סדצקי הוסיפה כי "שמירה על שלושת החוקים - עטיית מסיכות, ריחוק שני מטר והקפדה על היגיינה - היו ועדיין הדרכים היעילות ביותר למניעת הדבקה ועצירת התפשטות המחלה".

עוד בוואלה!

בר סימן טוב: נבצע 100 אלף בדיקות סרולוגיות להיערכות לגל השני של הקורונה

לכתבה המלאה

בחודש שעבר אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן כי ישראל נערכת לביצוע מאה אלף בדיקות סרולוגיות כדי לבחון את התפשטות הקורונה בישראל, ובמטרה להיערך להתפשטות גל שני של הנגיף. בריאיון לניו יורק טיימס הוסיף כי הסקר יבוצע על ידי מרפאות בריאות הציבור, וצפוי להיות אחד מהגדולים שנערכו בעולם.

מעבדה לבדיקת קורונה בבית החולים הלל יפה בחדרה, 24 באפריל 2020. דוברות הלל יפה, אתר רשמי
מעבדה לבדיקת קורונה בבית החולים בחדרה/אתר רשמי, דוברות הלל יפה

תוצאות הבדיקה הסרולוגית אמורה היתה לסייע בקביעת מהירות חזרתם לשגרה של בתי הספר ושל העסקים בישראל, שהושבו לבסוף לפני השלמת המערך.

לפי גורמים רשמיים במשרד הבריאות, הסקר הסרולוגי יסייע בהיערכותם של בתי החולים ושל המשרד עצמו לאפשרות של התפרצות נוספת של הנגיף בזמן הקרוב. הגורמים הוסיפו כי הם מקווים שהסקר יזהה את החלק באוכלוסיה הכללית שטרם נדבק בנגיף, ואת החלק שנדבק בו ופיתח נוגדנים. התשובה צפויה להשפיע בצורה נרחבת על היערכות ישראל להמשך ההתמודדות עם הנגיף.

לדברי בר סימן טוב, אם תוצאות הסקר יצביעו על אחוז קטן של אוכלוסיה שנדבקה בנגיף, הדבר עלול לסמן קשיים גדולים איתם תתמודד מערכת הבריאות בהמשך. להערכתו, שיעור הישראלים שפיתחו נוגדנים לנגיף עומד על בין 1% ל-10%.

(עדכון ראשון: 18:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully