וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת משטרה במקום מקדש נאצי: המראה החדש של בית הולדתו של היטלר

3.6.2020 / 14:03

הרשויות באוסטריה חשפו את העיצוב החדש המתוכנן למבנה שבו נולד הצורר הנאצי, כחלק מהניסיון "לנטרל" את המקום שהפך מוקד עלייה לרגל. השיפוץ אמור להסתיים ב-2023. "זה היעוד המתאים ביותר"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

אוסטריה הציגה אתמול (שלישי) תכנית אדריכלית להפוך את הבית שבו נולד אדולף היטלר לתחנת משטרה, בתקווה "לנטרל" את המקום כך שהוא לא ימשוך עוד פעילים ניאו-נאצים. לאחר עשרות שנים של ויכוחים סביב עתידו של המבנה בעיירה בראונאו אם אין שעל גבול גרמניה, המדינה השתלטה עליו ב-2017 ואמרה בשנה שעברה שהוא יהפוך ללשכת משטרה כך שהוא "לעולם לא יעורר עוד את זיכרון הנאציזם".

"זה היעוד המתאים ביותר (לבניין). מדוע? המשטרה היא המגנה על זכויות וחירויות יסוד", אמר שר הפנים קרל נאהמר במסיבת עיתונאים שבה הוכרז העיצוב הזוכה של חברת האדריכלות "מארטה מארטה".

כיום, אין כמעט זכר לכך שהמבנה היה בעבר ביתו של הילד שיהפוך למנהיג הרייך השלישי, יצית מלחמת העולם השנייה ויבצע את השואה. על אבן פינה שעל המדרכה חרוט "לעולם לא עוד פשיזם", מבלי להזכיר את היטלר בשמו.

מצגת של התכנון האדריכלי החדש לבית הולדתו של אדולף היטלר, במהלך מסיבת עיתונאים בווינה, 2 ביוני 2020. רויטרס
חזית הבית תחודש. מצגת שבה נראה העיצוב של המבנה, אתמול/רויטרס

לפי תמונות מהעיצוב הזוכה, חזית המבנה תשופץ כשקומת הקרקע תישאר ללא שינוי ברובה, תחת גג חדש. השיפוץ אמור להסתיים בתחילת 2023 בעלות של חמישה מיליון אירו, והאבן תעבור למוזיאון בווינה.

"נטרול המקום הזה היה בסופו של דבר בלב התוצאה הזו", אמר הרמן פיינר, בכיר במשרד הפנים, שאמר כי הנטרול כולל שינוי אדריכלי ושימוש חדש של המבנה.

שלא כמו גרמניה, אוסטריה מכחישה את אחריותה לנאציזם, ומציגה את עצמה כקורבן הראשון של היטלר לאור סיפוחה לגרמניה ב-1938. זאת אף שאוסטרים רבים באותה תקופה תמכו בהתלהבות במהלך. ממשלות אוסטריה במרוצת השנים אמרו כי האוסטרים היו הן קורבנות והן אחראים לפשעים שבוצעו תחת השלטון הנאצי, אך המדינה כמעט שלא מזכירה את אותה תקופה במהלך חיי היומיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully