וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר האורות דולקת שוב: תחת מגבלות, בתי הקפה והמסעדות בפריז נפתחו מחדש

3.6.2020 / 12:40

תושבי בירת צרפת חוזרים ליהנות מהסטייקים ומהקפה שמציעה העיר, אך מגבלות רבות עדיין קיימות לאור הצורך לשמור מרחק. בעלי העסקים שמחים על תחילת החזרה לשגרה, אך מבהירים כי מספר הלקוחות שלהם יקטן משמעותית בשל תקנות הקורונה

תחת מגבלות הקורונה המסעדות ובתי הקפה בפריז נפתחים, יוני 2020/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

אחרי חודשים שבהם הסתפקו במזון ובקפה מהיר, תושבי פריז שוב יכולים לנגוס בסטייק הטרטר שלהם באוויר הפתוח ולשוטט ברחובות עיר האורות פעם נוספת - אם כי באופן מצומצם יותר.

העיר המפורסמת בתרבות האוכל והקפה שלה קיבלה בחזרה חלק מחייה שלפני סגר הקורונה, עם פתיחתם החלקית של בתי הקפה והמסעדות. עם זאת, הישיבה מותרת רק בחוץ, בעוד שהשולחנות בחלקים הסגורים יישארו ללא סועדים לפחות עד 22 בחודש.

הנשיא עמנואל מקרון הביע אופטימיות עם הצעד הקטן בחזרה לשגרה. "הפתיחה המחודשת של בתי הקפה, המלונות והמסעדות מסמנת את שובם של ימים שמחים!", כתב מקרון בחשבון הטוויטר שלו. "המדינה תמשיך לתמוך במגזר הזה".

פתיחת בתי הקפה והמסעדות בפריז, יוני 2020. AP
מקרון הבטיח להמשיך לתמוך בענף. בית קפה בפריז/AP

לאורך רחוב מונטורגוויי הפופולרי, מעטים לבשו מסכות ועשרות תושבים מיהרו לאכול ארוחות צהריים תחת השמש.

פיונה טאייב, מנהלת מסעדת דגים מקומית, אמרה כי יש לה תקווה שהפתיחה המחודשת תעזור למסעדות להתאושש. "אנחנו מקווים שהצרפתים ירצו לצאת, ייהנו וישכחו מהזמנים הקשים האלה", אמרה.

מה שמעיב על מצב הרוח הם כללי ההרחקה החברתית המחייבים הפרדה של מטר בין השולחנות, כך שמספר הלקוחות יפחת באופן דרסטי. עבור העיר הידועה בזכות הכיסאות הקטנים והשולחנות העגולים באורך 50 סנטימטר שלעתים קרובות נוגעים אלו באלו, המגבלות יקטינו את הקיבולת בחלק מהמקומות הפתוחים ביותר מחצי.

עוד בוואלה!

חברי מפלגתו ערקו, ומקרון איבד את הרוב המוחלט בפרלמנט

לכתבה המלאה
פתיחת בתי הקפה והמסעדות בפריז, יוני 2020. AP
מציאות חדשה. סבון חיטוי ידיים בכניסה למסעדה, אתמול/AP
פתיחת בתי הקפה והמסעדות בפריז, יוני 2020. AP
שומרים מרחק? בית קפה בפריז, אתמול/AP

כדי לסייע לבתי העסק, עיריית פריז מאפשרת למסעדנים להגדיל את המתחם החיצוני שלהם או ליצור אזורים כאלו ללא הבירוקרטיה הרגילה עד 30 בספטמבר. לשם כך, הם יצטרכו לחתום על מסמך שבו הם מבטיחים לכבד את "תנועת הולכי הרגל, הניקיון, הבטיחות ואפילו את הפחתת זיהום הרעש לתושבים. ואולם, חלק מהמסעדנים אמרו כי הם לא קיבלו את המסמך הזה וכי הפרטים נותרו מעורפלים ומבלבלים.

חבייר דנמור, בעלים של חמישה מבתי הקפה והביסטרו הפופולריים ביותר באזור המעסיקים כ-70 עובדים, הביע תחושות מעורבות.

"זה מדהים שאנחנו נפתחים מחדש סוף סוף, אבל האזור החיצוני הוא רק חלק קטן ביותר מהחלל הפנימי", אמר. באחד מהמקומות שלו, "לה בל הורטנס", יש מקום בשדגרה ל-126 לקוחות, אך עתה זה ירד לשמונה בלבד. "זו התחלה", הוא הודה, אך הוסיף כי הוא יידרש להסיר שניים מכל שלושה שולחנות שלו בחוץ על מנת לעמוד בתקנות.

הלקוחות יוכלו לאכול בלי לחבוש מסיכה, אך יידרשו לחבוש אחת כזו אם ירצו להיכנס לשירותים.

חלק מבעלי העסקים התלוננו כי ההכרזה המהירה של הממשלה על התכניות לפתיחה מחודשת, רק חמישה ימים לפני המועד, הייתה בעייתית אף היא.

"זה אושר ביום חמישי, ומשום שזה סוף השבוע כמעט בלתי אפשרי להזמין את כל המוצרים הדרושים מ'רונגי'", אמר דנמור, בהתייחסו לשוק המזון העיקרי באזור פריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully