וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקדישה את חייה למחקר עם בעלה על רופאים בישראל, ונהרגה בדרך לקברו

2.6.2020 / 18:43

יעל לוי, בת יקנעם המושבה, מצאה את מותה בכניסה לעיר בעת שעשתה את דרכה לקבר בעלה שמת לפני שנתיים. השניים נטמנו זה לצד זה. פרויקט חייהם של בני הזוג עסק בביוגרפיה של הרופאים שפעלו בארץ ישראל, מכיבוש נפוליאון ועד לקום המדינה

צילום: בית חולים רמב"ם, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: שני צעירים נהרגו בתאונות דרכים בצפון בתוך פחות משעה)

יעל לוי מיקנעם שנהרגה אתמול מפגיעת אוטובוס בכניסה ליקנעם הובאה היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין בעיר. לוי, בת יקנעם המושבה בת 81, נהרגה על מעבר חצייה ליד קניון G בעיר, כשעשתה את דרכה לבית העלמין המקומי, הנמצא כמה מאות מטרים מזירת התאונה. בעירייה אמרו כי היתה בדרכה לעלות לקברו של בעלה נסים, ולהשקות את הפרחים סביבו, באותו בית עלמין בו תטמן גם היא לצידו.

בעקבות פרויקט החיים של יעל ופרופ' נסים לוי, נולד ב-2008 הספר "רופאיה של ארץ-ישראל, 1799-1948", בהוצאת איתי בחור, היום במהדורתו השלישית. בני הזוג, שלאורך שנים ארוכות אספו בשקדנות חומר ביוגרפי על רופאיה של הארץ, מביאים בספר את סיפוריהם של יותר מ-4,000 הרופאים החשובים שפעלו בארץ ישראל מכיבוש נפוליאון ועד קום מדינת ישראל.

נסים לוי נפטר ב-16 ביולי 2018 בביתם שביקנעם. יעל לוי לבית לוינגר, בת לוותיקי המושבה יקנעם, היתה בוגרת בית הספר לפיזיותרפיה שליד בית החולים אסף הרופא בצריפין ועבדה שנים ארוכות כפיזיותרפיסטית בבית החולים רמב"ם בחיפה ובמרכז הגריאטרי-שיקומי פלימן בעיר.

זירת תאונת הדרכים ביקנעם שהביאה למותה של יעל לוי. -, אתר רשמי
זירת התאונה, אתמול בכניסה ליקנעם/אתר רשמי, -

על פי תכנון מוקדם, השניים פרשו לגמלאות באותו מועד והקדישו את חייהם לאיסוף חומרי המחקר שלהם ועם מותו של בעלה המשיכה יעל במלאכה, לבדה. המו"ל, איתי בחור, שמר איתה קשר רציף בין היתר בהכנה למהדורה רביעית של הספר, והוא אומר שבשיחתם האחרונה לפני כשבוע נשמעה חיונית כתמיד, עסוקה בריכוז ומיון החומרים הרבים שהותיר בעלה.

התאונה אמש אירעה מעט אחרי השעה 07:30, ברחוב התמר הנושק לקניון, כשהאוטובוס פגע ביעל לוי בהיותה על מעבר חציה. היא נפצעה באורח אנוש. רחוב התמר נחסם חלקית באופן זמני ובוחני תאונות של המשטרה הוזעקו למקום, עכבו את נהג האוטובוס, אספו ראיות והם ממשיכים לחקור את נסיבות התאונה.

חובש בכיר במד"א ניר וכטל סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצועה שוכבת על הכביש בסמוך לחלקו האחורי של אוטובוס כשהיא מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

עוד בוואלה!

הקלה בפקקים ובלי טקסים: נפתח המקטע הצפוני החדש של כביש 6

לכתבה המלאה
יעל לוי הולכת הרגל שנהרגה מפגיעת אוטובוס ביקנעם ובן זוגה נסים לוי. -, אתר רשמי
יעל לוי הולכת הרגל שנהרגה מפגיעת אוטובוס ביקנעם ובן זוגה נסים לוי/אתר רשמי, -

חברי ועד עובדי סופרבוס, המאוגד בכוח לעובדים, מסרו כי הם מרכינים ראשם בעקבות מותה המזעזע של יעל לוי. "מחיר הדמים כבד כל כך מחייב בדיקה מעמיקה של נסיבות התאונה", מסרו. בה בעת, מזכיר האיגוד כי "אין מקום למשפטי שדה והטלת אחריות על הנהג בטרם נבדקו העובדות".

עוד הוסיפו בוועד כי "נהגי האוטובוס בישראל סובלים ממצוקה חמורה של כמעט 4,000 נהגים, עובדה היוצרת עומסי עבודה כבדים על הנהגים, ומונעת מהם הפסקה ראויה כמוגדר בחוק. זאת לצד העדרם של תאי שירותים וחדרי התרעננות במסופים רבים". לדבריהם, "כוח לעובדים קורא לשרת התחבורה הנכנסת לפעול ליישום מסקנות וועדת הכלכלה מ-2018 ולקדם ביחד איתנו פתרונות נדרשים שמשמעותם הצלת חיים".

"ישראל היא מקום מסוכן ללכת בו ברגל"

על פי נתוני עמותת אור ירוק, 30 הולכי רגל נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים. הולכי הרגל הם משתמשי הדרך הפגיעים ביותר, שכן עליהם לא מגוננים אמצעי הגנה. במהלך העשור האחרון היוו הולכי הרגל כשליש מכלל ההרוגים בתאונות דרכים. מניתוח מקום הפגיעה ניתן ללמוד כי מרבית הולכי הרגל נפגעים במרחב העירוני. במהלך העשור האחרון כשני שליש מההרוגים הולכי הרגל נפגעו במרחב העירוני, והשאר במרחב הבין-עירוני.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא מקום מסוכן ללכת בו ברגל כאשר הם הפכו לשקופים. רוב הולכי הרגל נפגעו כשחצו את הכביש במעבר חציה והנהגים לא נתנו להם זכות קדימה. ולכן יש לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב במקומות הומי אדם ובעיקר ליד בתי ספר, גני ילדים, פארקים וגינות ציבוריות וכמו כן גם ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש. הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל על פני כלי הרכב כי בכל מפגש בין הולך הרגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד ויפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully