וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך הבלגי שנדבק בקורונה מתנצל: "לא רציתי לפגוע באף אחד"

יואכים, שהשתתף במסיבה בספרד בניגוד לכללי הסגר, סובל תסמינים קלים לנגיף. הוא הביע צער על כך שלא נשמע להוראות. "אקבל את כל ההשלכות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הנסיך הבלגי יואכים, שנדבק בנגיף הקורונה אחרי שהשתתף במסיבה בספרד בניגוד לתקנות הסגר, התנצל ואמר שהוא "יקבל את כל ההשלכות". בהצהרה שמסר אתמול, אמר הנסיך בן ה-28, אחיינו של המלך פיליפ, כי "אני מתחרט עמוקות על מעשיי". משטרת ספרד פתחה בחקירת המסיבה ואמרה כי מי שהפר את המגבלות צפוי לקנס של בין 600 לעשרת אלפים אירו.

"אני מתחרט על כך שלא כיבדתי את אמצעי הסגר במהלך הטיול שלי", אמר הנסיך, הסובל מתסמינים קלים של הנגיף. "לא רציתי לפגוע באף אחד בזמנים קשים אלו". יואכים נסע לספרד מבלגיה ביום שלישי שעבר לצורך התמחות, אך השתתף במסיבה בעיר הדרומית קורדובה יומיים לאחר מכן. לפי דיווחים בספרד, הוא היה בן 27 אנשים שהשתתפו במסיבה, כשההתקהלות המקסימלית המותרת היא של עד 15 איש.

הנסיך יואכים לצד אביו ואחותו בחגיגות יום ההולדת ה-80 של מלכת בלגיה פאולה, 29 ביוני 2017. GettyImages
גרם מבוכה לארמון. הנסיך יואכים, במרכז, 2017/GettyImages

ככל הידוע, לנסיך יש קשר ממושך עם אזרחית ספרד, שלפי הדיווחים זוהתה בתור ויקטוריה אורטיז. המסיבה נחשפה לראשונה על ידי העיתון הספרדי אל קונפידנסיאל, שציטט מסמך מהרשויות אולם לא פירט את שמו את של הנסיך, שפורסם בכלי התקשורת בבלגיה.

בזמן שהממשלה הספרדית הקלה על תקנות הסגר, שהיו מהנוקשות ביותר באירופה, המשטרה התערבה בכמה מקרים שבהם התושבים הפרו את המגבלות. החל מהיון, אמור להתחיל השלב השני בהקלות, כשרק הערים הגדולות יישארו תחת מגבלות נוקשות.

מניין המתים והנדבקים בספרד הוא מהגבוהים ביותר בעולם: נכון לאתמול, אובחנו 239,479 חולים ו-27,127 איש מתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully