וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיך בלגי נדבק בקורונה אחרי שהשתתף במסיבה בספרד בניגוד לתקנות

31.5.2020 / 13:54

הארמון אישר כי יואכים, אחיינו של המלך פיליפ, נושא את הנגיף אחרי שנכח באירוע בקורדובה עם 26 אנשים נוספים, בעוד שהתקנות מתירות התקהלות של עד 15 איש. על פי הדיווחים, הוא נמצא בקשר עם אזרחית המדינה. "אני מופתעת וזועמת", אמרה נציגת הממשלה הספרדית

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הנסיך הבלגי יואכים, אחיינו של המלך פיליפ, אובחן כנשא של נגיף הקורונה אחרי שהשתתף במסיבה בספרד, שהתקיימה בניגוד לתקנות בשל מספר האנשים שהשתתפו בה. דובר הארמון המלכותי של בלגיה אמר כי הנסיך, בן 28, נדבק לאחר מסיבה שהתקיימה בעיר הדרומית קורדובה ב-26 במאי. הוא לא ציין את מספר המשתתפים במסיבה, אך העיתון הספרדי אל פאיס דיווח כי עוד 26 אנשים נכחו בה - בניגוד לתקנות במחוז, המרשות התקהלות של עד 15 בני אדם.

לפי הארמון הבלגי, הנסיך, העשירי בתור לכתר הבלגי, נסע לספרד ב-24 במאי עבור התמחות והוא עדיין נמצא שם. משטרת ספרד פתחה בחקירת המסיבה ואמרה כי מי שהפר את המגבלות צפוי לקנס של בין 600 לעשרת אלפים אירו.

הנסיך יואכים לצד אביו ואחותו בחגיגות יום ההולדת ה-80 של מלכת בלגיה פאולה, 29 ביוני 2017. GettyImages
עדיין שוהה בספרד. הנסיך יואכים/GettyImages

נציגת ממשלת ספרד למחוז קורדובה, רפאלה ולנצואלה, אמרה כי כל 27 המשתתפים במסיבה נמצאים עתה בבידוד. היא אמרה כי הכינוס היה "לא אחראי לחלוטין" ועלול לגרום להתפרצות חדשה שתוביל לחזרה לסגר.

"אני מופתעת וזועמת מתקרית כזו בזמן אבל לאומי על כל כך הרבה מתים". בזמן שהממשלה הספרדית הקלה על תקנות הסגר, שהיו מהנוקשות ביותר באירופה, המשטרה התערבה בכמה מקרים שבהם התושבים הפרו את המגבלות. החל ממחר, אמור להתחיל השלב השני בהקלות, כשרק הערים הגדולות יישארו תחת מגבלות נוקשות.

ככל הידוע, לנסיך יש קשר ממושך עם אזרחית ספרד, שלפי הדיווחים זוהתה בתור ויקטוריה אורטיז. המסיבה נחשפה לראשונה על ידי העיתון הספרדי אל קונפידנסיאל, שציטט מסמך מהרשויות אולם לא פירט את שמו את של הנסיך, שפורסם בכלי התקשורת בבלגיה.

מניין המתים והנדבקים בספרד הוא מהגבוהים ביותר בעולם. נכון לאתמול, 239,228 איש נדבקו ו-27,125 מתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully