וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב פרסמה אזהרת מסע ליו"ש ברקע הסיפוח: "אלימות יכולה לפרוץ בכל רגע"

28.5.2020 / 14:04

שגרירות ארה"ב קראה לאזרחיה לנקוט משנה זהירות ואף לשקול הגעה לאזורים בגדה המערבית וברצועת עזה מחשש לפעולות טרור. האזהרה באה בעקבות הכוונות בישראל לקדם את החלת הריבונות וההצהרות ברשות הפלסטינית על הפסקת התיאום הביטחוני

עריכה: ניר חן

שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה היום (חמישי) אזהרת מסע לאזרחיה המתגוררים או בוחנים נסיעה לשטחי הגדה המערבית ועזה, וקראה להם לשמור על עירנות ולנקוט בשורת צעדים כדי לשמור על ביטחונם. זאת, ברקע הודעת הרשות הפלסטינית על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל והמתיחות המוגברת באזור בעקבות הכוונות לספח של חלקים מהגדה המערבית.

"אלימות עשויה להתרחש לאחר התראה קצרה או לגמרי בלעדיה, ולפגוע באתרי תיירות, מרכזי תחבורה, מחסומים ממשלתיים, שווקים, מרכזי קניות ומתקנים ממשלתיים", נמסר. "על אזרחי ארצות הברית לשקול בזהירות סיכונים לביטחונם האישי כשהם בוחנים נסיעה לאתרים ואירועים המהווים יעד פוטנציאלי".

עימותים בין כוחות משמר הגבול לפלסטינים בגדה המערבית. 15 במאי 2020. AP
"על אזרחי ארצות הברית לשקול בזהירות סיכונים לביטחונם האישי"/AP

השגרירות אסרה על הצוות הדיפלומטי ובני משפחתםלצאת לסיור פרטי בגדה המערבית, למעט כביש 1, כביש 443 וכביש 90 העוברים שם. גם נסיעות רשמיות הוגבלו מאוד. על נסיעה לעזה חל איסור מוחלט.

חרף האיום בניתוק היחסים הביטחוניים, ביממה האחרונה התקיימו מפגשים ודיונים בין בכירים פלסטינים וגורמים בצה"ל. גורמים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! NEWS כי המפגשים התקיימו בעקבות דרישותיהם של בכירים פלסטינים, מחשש להסלמה ביטחונית שתפגע במשילות של הרשות. סיבה נוספת לקיום מפגשים אלה - הסדרה ותיאום נושאים בוערים על הפרק בתחום האזרחי והביטחוני ובדגש על תנועות וכניסת פועלים פלסטינים לישראל.

עוד בוואלה!

למרות ההצהרות על נתק: צה"ל ובכירים פלסטינים נפגשו לדון בתיאום הביטחוני

לכתבה המלאה

למרות ההצהרות בישראל על סיפוח וההכרזות ברשות הפלסטינית על הפסקת התיאום הביטחוני, בשבועות הקרובים אמורים להיכנס למעלה ממאה אלף פועלים פלסטינים לישראל, בהם עשרות אלפים לאזורי התעשייה בהתנחלויות ברחבי יהודה ושומרון. בצה"ל חוששים מגל של טרור בודדים עד כדי התאבדות בתגובה להצהרות על הסיפוח.

בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו סימן את ראשית חודש יולי כיעד להחלת הריבונות ביהודה ושומרון, גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי מטרתו לא ניתנת לביצוע הלכה למעשה בשטח. נתניהו הדגיש השבוע בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד כי זהו מועד היעד ליישום התכנית, אולם להערכת הגורמים מדובר בפרקי זמן קצרים מדי, מאחר שנדרשות הכנות משמעותיות, בהן היערכות להידרדרות ביטחונית בגדה המערבית וברצועת עזה.

שגריר ארצות הברית לישראל דיויד פרידמן בירושלים ב-9 בפברואר 2020. רויטרס
שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן/רויטרס

גורם ביטחוני הסביר כי ההחלטה על הסיפוח נוגעת ב"עצב פלסטיני מרכזי". לדבריו, במרכז הנרטיב סביבו חונכו דורות פלסטינים, עומדת החזרה לשטחים או הקמת מדינה פלסטינית. ההצהרה על הסיפוח מוחקת את הרעיון ומבהירה להם שיום אחרי ההכרזה הם יגורו בשטח ישראל או לצדו.

במערכת הביטחון מעריכים כי התגובה בשטח עלולה להיות בלתי צפויה. לדבריהם, הדבר תלוי באופן שבו המהלך יוצג ויתקבל בהתאמה ברחוב הפלסטיני, וכן באפשרות שבכירי הרשות יסיתו נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully