וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 19 יום: שני מטיילים חולצו מקרחת יער בניו זילנד

ג'סיקה אוקונור ודיון ריינולדס בני ה-23, יצאו לטייל בפארק קהורנג'י ב-9 במאי - ונעלמו. המטיילים נפלו ונפצעו, אך למרות זאת הצליחו למצוא מים ולהדליק אש. הם אותרו לפי העשן שעלה מהמדורה שהדליקו בקרחת היער. "הם היו במצב רוח טוב, אך היו זמן רב ללא אוכל"

רויטרס

שני מטיילים נעדרים אותרו בערבות ניו זילנד, 19 יום לאחר שעזבו את בתיהם. ג'סיקה אוקונור ודיון ריינולדס, שניהם בני 23, יצאו ב-9 במאי לטיול בן שבוע בפארק הלאומי קהורנג'י. בעקבות ערפל כבד, הם איבדו את הדרך, נפלו ונפצעו. הם מצאו מקור מים וחולצו כשמסוק חיפוש הבחין בעשן מהמחנה המאולתר שלהם. לאחר שחולצו בכלי טיס אחר, השניים חיבקו את המחלצים, שנתנו להם חטיפי שוקולד.

הפארק הלאומי קהורנג'י, שנמצא בצפון-מערב האי הדרומי של ניו זילנד, הוא הפארק הלאומי השני בגודלו במדינת האיים. לדברי חבריהם של השניים, אוקונור, מדריכת שיט בקיאקים, וריינולדס, שף, לקחו מספיק אוכל לשבוע. אולם בשלב מוקדם קטע הערפל את הטיול, עוד לפני שאוקונור נפגעה בגבה וריינולדס נקע את הקרסול.

ג'סיקה אוקונור ודיון ריינולדס, מטיילים שאותרו בניו זילנד. 28 במאי 2020. משטרת ניו זילנד, אתר רשמי
אותרו בשלום. ריינולדס ואוקונור/אתר רשמי, משטרת ניו זילנד

החיפוש אחריהם החל ב- 18 במאי, והתקוות למצוא אותם כבר החלו לדעוך - במיוחד כשפריט לבוש שאותר על ידי צוות החיפוש לא הוביל לשום כיוון. עם זאת, בצהרי יום רביעי, מסוק חיפוש הבחין בעשן ומסוק חילוץ הוזנק למקום. המטיילים נמצאו בקרחת יער שגודלה שלושה מטרים על שלושה מטרים בלבד.

רכז החיפוש וההצלה של המשטרה, מלקולם יורק, סיפר כי הזוג היה במצב רוח טוב, אך "היה זמן רב ללא אוכל". לפי עיתון "הרלד", השניים שרדו גם גשם כבד וטמפרטורות נמוכות, אך שוחררו במהרה מבית החולים נלסון. "הם עשו את הדבר הנכון," אמר יורק. "הם המתינו במקום ונראו למרחק".

עוד בוואלה!

המדינה שנלחמת בקורונה עם מיליארדי דולרים לשיקום נחלים ושיפוץ בקתות

לכתבה המלאה
חמ"ל החיפושים שהוקם כדי לאתר שני מטיילים שאבדו ביער בניו זילנד. 28 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
חמ"ל החיפושים שהוקם כדי לאתר את המטיילים ביער/רויטרס, רויטרס

לאחר ששוחחו עם בתם בטלפון מבית החולים, הוריה של אוקונור סיפרו על ההתרגשות. "היא הייתה מאוד אמוציונלית", סיפרה אמה, סימון. "אני חושבת שהיא בכתה ולא הצליחה לדבר הרבה. נדבר יותר ברגע שנראה אותה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully