וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נגד נתניהו: מוביל ניסיון הפיכה, מעשיו יובילו לאלימות

25.5.2020 / 15:52

יו"ר האופיזציה תקף את רה"מ על דבריו בפתח משפטו: "מהרגע שבו ניסה להוביל למלחמת אחים - אסור שימשיך בתפקידו". בישיבת הליכוד, אמר נתניהו על החלת הריבונות: "תאריך היעד ביולי, לא נשנה אותו". במקביל, יו"ר הקואליציה הזהיר: "ח"כים שייעדרו מהצבעות חיוניות - ייענשו"

בווידאו: נתניהו מודה על התמיכה בפתח משפטו/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף בחריפות היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בעקבות דבריו בפתיחת משפטו אתמול. "מדינת ישראל בסכנה", אמר בפתח ישיבת סיעתו. "ישראל השתנתה אתמול. היא כבר לא תהיה אותה מדינה. ראש הממשלה מכהן הועמד אתמול לדין. משפטו לא התחיל בהצגת ראיות. משפטו התחיל בהסתה פרועה נגד שלטון החוק. נגד בתי המשפט. הוא עמד מול בית המשפט והסית".

לפיד טען כי נתניהו מודע להשלכות דבריו, בהם גם מעשים אלימות. "הוא יודע שזה ייגמר כך, לא אכפת לו", אמר. "ראש הממשלה ניסה למכור לנו אתמול שאלפי אנשים - שוטרים, חוקרים, פרקליטים, שופטים, עתונאים, פוליטיקאים - שותפים בקנוניה ענקית שנועדה לתפור לו תיק. זו הזיה פארנואידית. מי שמסוגל להגיד דברים כאלה מול מקרופון, מול מצלמה, לא כשיר להיות ראש ממשלה. ברגע שהוא גרר את שריו לבית המשפט. ברגע שהוא מסית בגלוי את חסידיו. ברגע שהוא מנסה להוביל אותנו למלחמת אחים - אסור שהוא ימשיך בתפקידו".

"כן - היה אתמול נסיון הפיכה - מי שהוביל אותו זה נתניהו", הוסיף לפיד. "הוא ניסה לפגוע במשטרה, בפרקליטות, בבית המשפט, בתקשורת. ניסה לאיים על שופטיו. נתניהו הפך לאדם חסר מעצורים".

יו"ר יש עתיד-תל״ם, יאיר לפיד, 21 באפריל 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"לא אכפת לו". לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

בהמשך תקף לפיד את שותפיו לשעבר, ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי. "לעומת נתניהו, הם בחרו בזכות השתיקה", אמר. "אחרי כל ההבטחות להגן על מערכת המשפט, גנץ הוציא אתמול הוראה לאנשיו לא לתקוף את נתניהו".

עוד בוואלה!

נתניהו מגיע למשפטו במצב אידיאלי, כשגנץ וחבריו ניצבים שקטים בתפאורה

לכתבה המלאה

"תקציב מורכב מאוד"

מנגד, ראש הממשלה נתניהו העדיף להקדיש את נאומו בפתח ישיבת סיעת הליכוד ל"משימות שעומדות בפני הקואליציה". הוא ציין כי הליכוד "קיבלה יותר קולות מכל מפלגה אחרת בתולדות המדינה, זו הבעת אמון גדולה מאוד. רבים לא האמינו שנהיה כאן במסגרת של ממשלת אחדות, אבל חשבתי שאנחנו צריכים לשלב כוחות ואני חושב שאנחנו מסוגלים לעשות את זה".

"יש לנו משימות גדולות מאוד", אמר. "הראשונה, להחזיר את האנשים שאיבדו את עבודתם בעקבות משבר הקורונה למקום עבודתם, אנחנו מחויבים לעשות הכל כדי להחזיר זאת בהקדם האפשרי, לא להשאיר נפגעים מאחור, והולכים לעשות מאמץ גדול כולל הבאה של תקציב של שישה מיליארד שקל לתמרץ את המעסיקים".

נתניהו אף הזכיר משימה נוספת - תקציב המדינה שאותו מגדיר "תקציב מורכב מאוד", וכן היערכות לגל שני של נגיף הקורונה. "הווירוס עדיין פה", אמר. "הגל יורד כעת אבל הוא מכה חזק בברזיל, בהודו, במדינות אפריקה וגם באזורנו. אנחנו חייבים להיערך לאפשרות של גל שני. זה אומר הצטיידות, בדיקות שבאופן טבעי יצטמק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הראשונה של הממשלה ה-35, 24 במאי 2020. אוהד צויגנברג  "הארץ", פול צלמים
"יש לנו משימות גדולות מאוד". נתניהו/פול צלמים, אוהד צויגנברג "הארץ"

בהמשך מנה משימות נוספות, בהן האתגר הביטחוני סביב האיום האיראני והחלת הריבונות ביהודה ושומרון. "זו הזדמנות גדולה ואנחנו לא ניתן לה לחלוף", אמר. "אנחנו משלבים כוחות מחוץ ובתוך הסיעה, ואני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם על המאמץ עד כה בבחירות ובחלוקת התפקידים. אנחנו מגויסים כעת למשימות-על, ואין לי ספק שיש לנו יכולת להצליח בהם למען המדינה שלנו ולמען העם שלנו".

בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד, אמר ראש הממשלה נתניהו בנוגע להחלת הריבונות, כי "יש לנו תאריך יעד ליולי, ואנחנו לא מתכוונים לשנות אותו. נפעל בתבונה ובשילוב כוחות".

רק בתום דבריו התייחס נתניהו לפתיחת משפטו אתמול, והודה לקבוצת ניצולי שואה שהגיעו מחיפה לירושלים על מנת לתמוך בו. "אחד הערוצים נתן פייק ניוז שהשתמשתי במפגש של ניצולי שואה כדי לרתום אותם לתמיכה, זה לא נכון", אמר. "הם הביאו איתם ספר של אלף חתימות של חבריהם, והם אמרו לי: 'אנחנו היינו לבד ביער, רודפים אחריך זאבים ואתה לא לבד'. ראיתי שבאו פעילים ומתנדבים מכל רחבי הארץ, תמכו תמיכה יוצאת מהכלל. חיזקתם אותי ביום ההוא".

"מי שלא יגיע - הקואליציה לא תסייע לו"

בתוך כך, יו"ר הקואליציה הנכנס, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), אמר כי חברי כנסת שייעדרו מהצבעות חיוניות בהן דרוש רוב, "לא יקבלו מענה מהקואליציה כשיצטרכו", זאת לקראת הקמת הוועדות בכנסת ביום רביעי. במהלך ישיבת הנהלת הקואליציה אמר זוהר כי: "מי שלא נושא בנטל שלא יבוא אחר כך בטענות למה אנחנו לא מסייעים לו בדברים החשובים לו".

"כל הפניות של הח"כים יהיו מתואמות עם איתן גינזבורג, יו"ר סיעת כחול לבן, ואיתי על מנת שנוכל לעבוד בשיתוף פעולה", הוסיף ח"כ זוהר. "הקואליציה תתגייס כולה על מנת שביום רביעי יוקמו כל הוועדות בכנסת".

ח"כ מיקי זוהר ביום השבעת הממשלה שבוטלה, כנסת, 14 במאי 2020. ראובן קסטרו
"מי שלא יגיע - ייענש". ח"כ זוהר/ראובן קסטרו

האיום של ח"כ זוהר בא ברקע תחילת עבודתה של הקואליציה החדשה, המונה למעלה מ-70 חברי כנסת. קואליציה עם מספר שיא של חברי כנסת עשויה להיתקל בקשיים של משמעת שבמסגרתה בין היתר, חברי כנסת ייעדרו מהצבעות חשובות ויובילו להפסדים בהצבעות או בוועדות.

זו אינה הפעם הראשונה שבה בקואליציה מנסים ליישר את חברי הכנסת למשמעת קואליציונית. חודשים בודדים לפני פיזור הכנסת ה-20, ראש הממשלה נתניהו גער במהלך ישיבת סיעת הליכוד בשרים ובחברי כנסת שנעדרו מהצבעות במליאה הכנסת או הצביעו בניגוד לעמדת הקואליציה.

בהקלטה שפורסמה אז בוואלה! NEWS נשמע נתניהו אומר כי "במצב כזה הקואליציה מתפרקת". את הדברים אמר נתניהו בתגובה לדבריו של השר דוד אמסלם שכיהן אז כיו"ר הקואליציה, שהביע טענות על כך שהוא התמודד עם חוסר משמעת של שרים וח"כים.

(עדכון ראשון: 14:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully