וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בצעיר השחור בארה"ב: האדם שתיעד את התקרית נאשם ברצח

הרשויות בג'ורג'יה עצרו אדם לבן שלישי בחשד למעורבות בירי באחמאוד ארברי, שהסעיר את המדינה. הוא היה זה שהעביר את הסרטון שרק לאחריו החל גל המעצרים

תיעוד ירי בצעיר בג'ורג'יה/צילום: רויטרס

האדם שתיעוד את הירי בצעיר שחור לא חמוש בזמן שרץ בשכונת מגורים במדינת ג'ורג'יה נעצר באשמת רצח. הוא החשוד הלבן השלישי המעורב במקרה שמסעיר את ארצות הברית, ועל פי החשד היה ממניע גזעני.

וויליאם "רודי" בראיין ג'וניור, 50, נעצר ביום חמישי. בראיין, תושב ברונסוויק, ג'ורג'יה, נאשם ברצח וכן בניסיון לכליאת שווא של אחמאוד ארברי, בן 25, שורה למוות ב-23 בפברואר. מטעם עורך דינו טרם נמסרה תגובה.

לפני מעצרו הוא נודע כמי שהעביר את תיעוד הירי לחוקרים, בטרם הופץ ברשתות החברתיות וצבר תהודה מוקדם יותר החודש. בסרטון נראה ארברי רץ ברחוב דו-סטרי, ולאחר מכן נורה על ידי שני לבנים - אב ובנו - שחסמו את דרכו במשאית והתעמתו עמו.

וויליאם בראיין ג'וניור, הנאשם השלישי ברצח צעיר שחור במדינת ג'ורג'יה, ארה"ב, אחרי מעצרו, מאי 2020. משטרת ג'ורג'יה, צילום מסך
וויליאם בראיין ג'וניור, הנאשם השלישי ברצח/צילום מסך, משטרת ג'ורג'יה

הסרטון עורר זעם בקרב פעילי זכויות אזרח שהצביעו על המקרה, לאור העובדה שלא היו מעצרים במשך עשרה שבועות, כתקרית נוספת שבה רשויות אכיפת החוק בארצות הברית מאפשרות לאזרחים לבנים לחמוק מהדין אחרי הרג לא מוצדק של אדם שחור.

כמה ימים לאחר מכן, אחרי שלשכת החקירות של ג'ורג'יה התערבה בפרשה, המשטרה עצרה את ג'ורג' מקמייקל, שוטר לשעבר בן 64, ואת טרוויס, בנו בן ה-34. שניהם נאשמים ברצח ובתקיפה חמורה.

צעיר שנורה בזמן ריצה במדינת ג'ורג'יה, ארה"ב, פברואר 2020. צילום מסך, אתר רשמי
מתוך תיעוד ארברי רגע לפני שהוא מתמוטט/אתר רשמי, צילום מסך

בני משפחת מקמייקל אמרו למשטרה כי הם חשדו שארברי נמצא במהלך מסע פריצות בשכונה, בעת שהבחינו בו רץ אחר רכבם בעיר שבדרום ג'ורג'יה וניסו לבצע "מעצר" אזרחי.

סנגורו של בראיין אמר לכלי תקשורת כי לקוחו לא היה ביחסים עם בני משפחת מקמייקל ואמר למשטרה כי הוא נקלע לעימות בתור עובר אורח.

קרובי משפחתו של ארברי אמרו כי הם מאמינים שגם בראיין השתתף במרדף הקטלני. הרשויות לא נימקו נסיבות לחשד למעורבותו. פרקליטות המדינה של ג'ורג'יה בודקת את הטיפול בתיק המתנהל על ידי התביעה והמשטרה המקומית. משרד המשפטים האמריקני בודק האם יש יסודות להעמדה לדין את החשודים באשמת פשעי שנאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully