וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיהורי טראמפ נמשכים: הדיח את מפקח מחלקת המדינה שחקר את פומפאו

17.5.2020 / 8:45

סטיב ליניק הוא גורם הביקורת הרביעי שמודח בתקופה האחרונה, כחלק ממה שיריביו הדמוקרטים של הנשיא רואים כמהלכים פוליטיים. הם הודיעו על פתיחת חקירה, בטענה שהדחת המפקח קשורה לבדיקה שעסקה בשר החוץ, שביקש זאת באופן אישי מטראמפ. "תבנית מסוכנת"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדיח את המפקח הכללי של מחלקת המדינה, סטיב ליניק. חברי קונגרס דמוקרטים מתחו ביקורת חריפה לאחר סילוקו של גורם ביקורת בכיר נוסף בתקופה האחרונה והודיעו אמש (שבת) על פתיחת חקירה.

במכתב ששלח ליו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, כתב טראמפ כי אין לו אמון עוד ביכולתו של ליניק לשרת בתפקידו, אולם הוא לא פירט מדוע. "אני מודע על שימוש בסמכותי כנשיא להדיח מהתפקיד את המפקח הכללי של מחלקת המדינה, בתוך 30 יום מהיום", ציין טראמפ במכתב ששלח ביום שישי בלילה. הוא לא אמר מי יחליף את ליניק, שמונה ב-2013 על ידי ממשל אובמה, אך במחלקת המדינה אמרו כי יהיה זה סטיבן אקרד, מנהל לשכת משימות החוץ. הוא היה בתפקידו האחרון שמונה חודשים בלבד.

המפקח הכללי של מחלקת המדינה, סטיב ליניק, יוצא מהקונגרס בוושינגטון, 2 באוקטובר 2019. רויטרס
כיהן פחות משנה בתפקיד. ליניק יוצא מהקונגרס, אוקטובר/רויטרס

ועדת יחסי החוץ בבית הנבחרים, הנשלטת בידי הדמוקרטים, וכן הדמוקרטים בוועדת יחסי החוץ בסנאט, הנשלטת על ידי הרפובליקנים, מבקשים תשובות לגבי התזמון והסיבה להדחה "חסרת התקדים".

"אנחנו מתנגדים באופן להדחות הפוליטיות של מפקחים כללים ומההיפטרות של הנשיא מהעמדות הקריטיות האלו", כתבו יו"ר ועדת יחסי החוץ בבית הנבחרים, אליוט אנג'ל, והסנאטור בוב מננדז, הדמוקרט הבכיר ביותר בוועדה בסנאט. הם קראו לממשל טראמפ להעביר את כל המסמכים הרלוונטיים עד ליום שישי הבא.

הם אמרו כי הם מבינים ששר החוץ מייק פומפאו ביקש באופן אישי להדיח את ליניק משום שהוא "פתח בחקירה" בחשד שהוא ניצל את סמכותו לרעה. הבית הלבן ומחלקת המדינה טרם הגיבו על החקירה עצמה.

עוד בוואלה!

מומחה שהודח אחרי שביקר את טראמפ: "עומדים בפני החורף השחור ביותר"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ משוחח עם עיתונאים לאחר יציאתו מהבית הלבן, 15 במאי 2020. רויטרס
הדיח גורמי ביקורת על תגובתו לקורונה. טראמפ, שישי/רויטרס

מאז תחילת אפריל, טראמפ הדיח ארבעה מפקחים כלליים, בהמשך לזיכוי שלו בידי הסנאט במהלך משפטו בפברואר. פלוסי תיארה זאת כהאצה של "תבנית נקמה מסוכנת" מצדו של הנשיא.

בחודש שעבר הדיח טראמפ את גלן פיין, שפיקח על מערך התגובה הכלכלית של הממשל לנגיף הקורונה. הוא גם הודיע לקונגרס שהוא מדיח את המפקח הכללי של קהילת המודיעין, מייקל אטקינסון, שהיה מעורב בתחילת הליך ההדחה נגדו.

מוקדם יותר החודש סילק טראמפ את כריסטי גרים, שהובילה את לשכת המפקח הכללי במשרד הבריאות, אחרי שהאשים אותו בחיבור "מזכר מזויף" על מחסור של ציוד מגן בבתי החולים.

"טראמפ מחסל באופן שיטתי כל מי שעשוי לחשוף הליך לא תקין", אמר הסנאטור הדמוקרטי ג'ף מרקליי, החבר בוועדת יחסי החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully