וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של הדוקר שנורה למוות בתל השומר: "הוא חולה, היה בחור שקט"

קרוביו של מוסטפא יונס בן ה-26, שפצע מאבטח באורח קל, סיפרו כי הוא היה אדם בודד, ללא עבר פלילי, שהגיע עם אמו לבדיקה בבית החולים. "גיבורים על חולים פסיכיאטרים", תקף הדוד את המאבטחים שירו בו. בכפר עארה מורגש אבל כבד: "אנשים לא מעכלים, אומרים שזה חד וחלק רצח"

צילום: אנשי הדממה, מקור אמין, דוברות מד"א, דובורות משטרת ישראל ויותם רונן עריכה: אביחי ברוך וניר חן

בני משפחתו של מוסטפא יונס, שנורה למוות לאחר שדקר מאבטח בבית החולים שיבא בתל השומר, טענו היום (רביעי) כי הוא היה אדם חולה ללא עבר פלילי. "לא יודע למה ירו בו. הוא חולה, יש לו כרטיס נכות", אמר אחיו. מחקירת התקרית עולה כי יונס בן ה-26, תושב הכפר עארה שבוואדי עארה, פצע באורח קל את סגן הקב"ט של שיבא בכניסה הראשית לבית החולים, ונורה על ידי כמה מעמיתיו.

אמו של יונס ליוותה אותו היום לבדיקה בבית החולים והייתה עדה למתרחש. ד"ר איסאם יונס, דודו של יונס, סיפר כי המשפחה גילתה על מות יקירה מהתקשורת. לדבריו, אחיינו הגיע לטיפול בתל השומר בשל הפרעות התנהגות. "הוא בא לכאן לייעוץ לפני ניתוח שהיה אמור לעבור בראש וגם לבדיקה פסיכאטרית. אני לא מבין מה קרה בינו לבין השומר. הוא בחור שקט. אין לו עבר פלילי". הדוד הוסיף: "גיבורים על אנשים פסיכיאטרים. הוא הגן על עצמו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא מבין מה קרה בינו לבין השומר, הוא בחור שקט". מוסטפא יונס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפרטים ראשונים של החקירה עולה כי יונס היה בתוך בית החולים והסתובב ללא מסיכה. אזרח העיר לו על כך, והוא שלף סכין לעברו. האזרח עדכן בכך את גורמי הביטחון בבית החולים, שזיהו את החשוד לפני שיצא לבית החולים מהחנייה. הם ניגשו וניסו לדבר איתו, ובמהלך הוויכוח הוא שלף סכין לעברם. כפי שעולה מהחקירה, יונס דקר את אחד המאבטחים בראשו, ונורה על ידי עמיתיו.

דודתו של הגבר, אמאל יונס, הציגה - מפי אמו של יונס, שנכחה במקום - גרסה אחרת לאירועים, וטענה כי הוא שלף סכין רק לאחר שהוכה על ידי השומרים. "אמא שלו אמרה: באנו לבדיקה, חיכינו לבדיקה. מוסטפא לא שם את המסיכה. באה אישה אחת עם בעלה, יהודיה ובעלה, ואמרו לו: למה אתה בלי מסיכה? הוא אמר להם: זה לא עניינכם, ואמרו לו: לא, זה בית חולים, אתה צריך מסיכה. מוסטפא עבר את הבדיקה, ואז השומרים באו יחד וירו בו. הוא נפל על הרצפה, כשהשומר היכה אותו הוא הוציא את הסכין", סיפרה.

עוד בוואלה!

אדם דקר מאבטח בכניסה לבית החולים תל השומר ונורה למוות

לכתבה המלאה

בכפר עארה, שבמועצה המקומית ערערה, מורגש אבל כבד. "אנשים כאן אומרים שמדובר ברצח", אמר לוואלה! NEWS אחד ממכובדי הכפר. "אנשים לא מעכלים את זה. הסרטון עבר כאן כאש בשדה קוצים ומי שראו אותו מגדירים את האירוע בלתי סביר, תוך שימוש לא פרופורציונלי בנשק חם, ויש שאומרים חד וחלק: 'זה רצח'".

הוא אמר כי מוסטפא מוכר כמי שסבל מבעיות רפואיות, והיה בטיפול רפואי. הוא אישר כי הוא היה בבית החולים כשהוא מלווה באימא שלו. "אנחנו מנסים להרגיע את הרוחות", הוסיף.

זירת הדקירה בכניסה לתל השומר 13 במאי 2020. צילום מבצעי מד"א, אתר רשמי
בכפר מנסים להרגיע את הרוחות. זירת הדקירה בכניסה לתל השומר, היום/אתר רשמי, צילום מבצעי מד"א

מואניס וושאחי, חבר מליאת המועצה ערערה מטעם חד"ש, הכיר את מוסטפא, ולדבריו הכול התפתח מוויכוח בינו לבין אחד מהמאבטחים בגלל אי-חבישת מסיכה. "הכל בגלל הקורונה, התחיל בלמה עם או למה בלי, בגלל זה. וזה הסלים למרבה הצער", אמר וואשחי. "פשוט קצר בתקשורת שהסתיים במוות מיותר. הוא היה בחור ממש טוב, המשפחה נורמטיבית. הדוד שלו רופא בכיר בהלל יפה. היה בחור שקט, כל החיים שלו הוא סבל מבעיות רפואיות, לקויות ובדידות. כל כמה זמן היה מגיע לבדיקת רופא בתל השומר".

זירת הדקירה בכניסה לתל השומר 13 במאי 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
זירת הדקירה בכניסה לתל השומר/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

פרטי התקרית החריגה מגובים על ידי עדי ראייה, שסיפרו כי קודם לדקירה התנהל ויכוח בין יונס לבין המאבטח. ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, אמר גם הוא כי ממידע שהגיע אליו עולה שמקור התקרית בוויכוח על מסיכה. "הגיע לקבל טיפול אזרח העיר לו על כך שהוא בלי מסיכה והתפתח עימות. המאבטחים הוזעקו והוא נמלט. הקב"ט זיהה אותו מחוץ לבית החולים", אמר.

"סמוך לשער הכניסה של כלי הרכב ראינו את שני הפצועים: גבר כבן 30 שסבל מפצע דקירה התהלך במקום ובסמוך שכב פצוע מחוסר הכרה", סיפר פראמדיק מד"א עדי בן אהרון שהוזעק למקום. "הכנסנו את פצוע הדקירה לאמבולנס שפינה אותו לחדר המיון וביצענו בשטח פעולות החייאה מתקדמות בפצוע שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה והוא פונה גם כן לבית החולים כשמצבו קריטי".

"הוצאה להורג של אדם שרוע על הקרקע"

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) תקף במילים חריפות את הירי ביונס. "הווידאו מראה בבירור הוצאה להורג של אדם שרוע על הקרקע. אין משנה הפשע שביצע או אפילו הסיכון שהיווה רגע קודם לכן, ירי חוזר כלפי אדם מנוטרל הוא פשע בפני עצמו", אמר כסיף. "קלות האצבע על ההדק, כפי שראינו היום בתל השומר ולפני שבועיים בראש העין, היא תוצאה של אור ירוק מצד הממשלה לירי בלתי מובחן. מעדויות שפורסמו לאחרונה עולה שגם ההרוג היום, כפי שהיה לפני שבועיים בראש העין, היה לוקה בנפשו. אם כך הדבר, אז הטרגדיה גדולה אף יותר".

ח"כ היבא יזבק (הרשימה המשותפת) פנתה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בבקשה לפתוח בחקירה לאחר שיונס נורה למוות בתל השומר. "בסרטון של המקרה שהופץ ברשת ניתן לראות בבירור כי המאבטחים/שוטרים ממשיכים לירות ביונס בעודו שוכב על הקרקע ולא מסוגל לזוז", כתבה יזבק בפנייתה ליועמ"ש.

גם ח"כ יוסף ג'בארין הגיב על המקרה ואמר כי פנה למ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן לפתיחה בחקירה. "ככל שעוברות השעות ונחשפים פרטים, עולה תמונה חמורה של שימוש בכוח בלתי פרופורציונלי, וירי באדם מנוטרל וחסר ישע - באקלים ציבורי של הסתה שנותן אור ירוק לירי בתושבים ערבים", כתב ג'בארין. "קשה להשתחרר מהמחשבה שעוד צעיר ערבי נורה למוות בדם קר".

מרכז מוסאוא אף הוא מתח ביקורת על התנהלות המאבטחים. "צר לנו שהמאבטחים לא פעלו באופן מקצועי לעצור אותו. מדובר באירוע השני של פגיעה בפגוע נפש בעשרה ימים. לצערנו בני אוכלוסיות מוחלשות, ובמיוחד ממוצא ערבי, מחוסלים באופן מחפיר. המרכז דורש מהמרכז הרפואי לחקור את האירוע ולפעול נגד המאבטחים שירו במטופל מספר כדורים שלא לצורך", נמסר.

(עדכון ראשון: 16:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully