וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם דקר מאבטח בכניסה לבית החולים תל השומר ונורה למוות

הדוקר, בן 26 מכפר עארה, פצע קל את המאבטח לפני שנורה בידי כמה מאבטחים אחרים בבית החולים. מהחקירה עולה כי קודם לכן הוא איים בסכין על אזרח שהעיר לו על כך שלא חבש מסיכה. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים, ושם נקבע מותו. אחיו: "הוא חולה, לא יודע למה ירו בו"

צילום: אנשי הדממה, מקור אמין, דוברות מד"א, דובורות משטרת ישראל ויותם רונן עריכה: אביחי ברוך וניר חן

תקרית בבתי החולים שיבא

  • גבר כבן 26 נורה למוות לאחר שדקר מאבטח בבית החולים שיבא
  • המאבטח נפצע באורח קל בדקירה
  • חקירה ראשונית: האירוע התפתח לאחר שהעירו לתוקף על אי-חבישת מסיכה
  • אחיו של הנדקר: "לא יודע למה ירו בו, הוא חולה ובעל כרטיס נכה"

אדם דקר היום (רביעי) מאבטח בכניסה הראשית של בית החולים שיבא בתל השומר ונורה למוות. המאבטח, צעיר בשנות ה-20 לחייו, נפצע באורח קל. על פי הדיווחים, מוסטפא יונס בן ה-26 מכפר עארה תקף עם סכין את המאבטח - סגן הקב"ט של שיבא, ובתגובה ירו בו עמיתיו. יונס מת מפצעיו. במשטרה אומרים כי מסתמן שהרקע לאירוע פלילי.

מפרטים ראשונים של החקירה עולה כי יונס היה בתוך בית החולים והסתובב ללא מסיכה. אזרח העיר לו על כך, והוא שלף סכין לעברו. האזרח עדכן בכך את גורמי הביטחון בבית החולים, שזיהו את החשוד לפני שיצא לבית החולים מהחנייה. הם ניגשו וניסו לדבר איתו, ובמהלך הוויכוח הוא שלף סכין לעברם. כפי שעולה מהחקירה, יונס דקר את אחד המאבטחים בראשו, ונורה על ידי עמיתיו.

זירת הדקירה בכניסה לתל השומר 13 במאי 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
זירת הדקירה בכניסה לבית חולים תל השומר, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נורה למוות לאחר שעל פי החשד תקף מאבטח. מוטספא יונס מכפר עארה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמו של יונס ליוותה אותו לבדיקה בבית החולים, והייתה עדה למתרחש. אחיו אמר כי הוא "לא יודע למה ירו בו, הוא חולה. יש לו כרטיס נכות". בעקבות התקרית היציאות והכניסות מבית החולים נסגרו למשך כשעה.

ד"ר איסאם יונס, דודו של יונס, סיפר כי המשפחה גילתה על מות יקירה מהתקשורת. לדבריו, אחיינו הגיע לטיפול בת השומר בשל הפרעות התנהגות. "הוא בא לכאן לייעוץ לפני ניתוח והיה אמור לעבור בראש וגם לבדיקה פסיכאטרית. אני לא מבין מה קרה בינו לבין השומר. הוא בחור שקט. אין לו עבר פלילי". הדוד הוסיף: "גיבורים על אנשים פסיכאטרים. הוא הגן על עצמו".

זירת הדקירה בכניסה לתל השומר 13 במאי 2020. תיעוד מבצעי מד"א, אתר רשמי
זירת הדקירה/אתר רשמי, תיעוד מבצעי מד"א

עדי ראייה סיפרו אף הם שוויכוח בין השניים קדם לתקרית. ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, אמר גם הוא כי ממידע שהגיע אליו עולה שמקור התקרית בוויכוח על מסיכה. "הגיע לקבל טיפול אזרח העיר לו על כך שהוא בלי מסיכה והתפתח עימות. המאבטחים הוזעקו והוא נמלט. הקב"ט זיהה אותו מחוץ לבית החולים", אמר.

"סמוך לשער הכניסה של הרכבים ראינו את שני הפצועים: גבר כבן 30 שסבל מפצע דקירה התהלך במקום ובסמוך שכב פצוע מחוסר הכרה", סיפר פראמדיק מד"א עדי בן אהרון שהוזעק למקום. "הכנסנו את פצוע הדקירה לאמבולנס שפינה אותו לחדר המיון וביצענו בשטח פעולות החייאה מתקדמות בפצוע שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה והוא פונה גם כן לבית החולים כשמצבו קריטי".

זירת הדקירה בכניסה לתל השומר 13 במאי 2020. לירן לוי, אתר רשמי
זירת האירוע, היום/אתר רשמי, לירן לוי

בכפר עארה, שבמועצה המקומית ערערה, מורגש אבל כבד. "אנשים כאן אומרים שמדובר ברצח", אמר לוואלה!NEWS אחד ממכובדי הכפר. "אנשים לא מעכלים את זה. הסרטון עבר כאן כאש בשדה קוצים ומי שראו אותו מגדירים את האירוע בלתי סביר תוך שימוש לא פרופורציונאלי בנשק חם ויש שאומרים חד וחלק: 'זה רצח'".

המכובד מהכפר אמר כי מוסטפא מוכר כמי שסבל מבעיות רפואיות, והיה בטיפול רפואי. הוא אישר כי הוא היה בבית החולים כשהוא מלווה באימא שלו. "אנחנו מנסים להרגיע את הרוחות", הוסיף.

מואניס וושאחי, חבר מליאת המועצה ערערה מטעם חד"ש, הכיר את מוסטפא, ולדבריו הכול התפתח מוויכוח בינו לבין אחד מהמאבטחים בגלל אי-חבישת מסיכה. "הכול בגלל הקורונה, התחיל בלמה עם או למה בלי, בגלל זה. וזה הסלים למרבה הצער", אמר וואשחי. "פשוט קצר בתקשורת שהסתיים במוות מיותר. הוא היה בחור ממש טוב, המשפחה נורמטיבית. הדוד שלו רופא בכיר בהלל יפה. היה בחור שקט, כל החיים שלו הוא סבל מבעיות רפואיות, לקויות ובדידות. כל כמה זמן היה מגיע לבדיקת רופא בתל השומר".

זירת הדקירה בכניסה לתל השומר 13 במאי 2020. צילום מבצעי מד"א, אתר רשמי
זירת הדקירה/אתר רשמי, צילום מבצעי מד"א

לפני כשבועיים נורה למוות גבר כבן 40, לוקה בנפשו, לאחר שדקר שוטר ברחוב מהרי"ץ בראש העין ופצע אותו באורח קל. השוטר, צעיר בן 28, נפצע ברגלו ובתגובה פתח בירי לעבר הגבר ופצע אותו באורח אנוש. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לשניים טיפול רפואי, ופינה את השניים לבית החולים בילינסון בפתח תקווה - שם נקבע מותו של הדוקר.

לדברי המשטרה, אזרחים התקשרו לדווח על הגבר, אדם הלוקה בנפשו המוכר למשטרה ולרווחה, שהסתובב עם סכין ושבכוונתו לדקור. משפחתו אף התלוננה עליו בעבר כמה פעמים. השוטר נחקר באזהרה במחלקה לחקירת שוטרים, בחשד לירי שלא כדין. בתום החקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים, ובימים הקרובים תימשך חקירת המקרה.

זירת הדקירה בכניסה לתל השומר 13 במאי 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, פלאש 90
זירת הדקירה בכניסה לתל השומר, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני/פלאש90

בסרטון שצולם במצלמות אבטחה שהוצבו באזור, נראה החשוד רץ במהירות תוך שהוא אוחז בשוטר ביד אחת ודוקר אותו בידו השנייה. לאחר כמה שניות שבהן השוטר נאבק בדוקר, הוא מצליח להשתחרר ממנו ופותח בריצה שבמהלכה הוא מסתובב בניסיון לירות באקדחו בחשוד תוך כדי ריצה. השניים נופלים ארצה, השוטר קם על רגליו ויורה בחשוד מספר יריות כדי לנטרלו.

(עדכון ראשון: 13:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully