וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ דן עם פומפאו בתכנית המאה: "מברך על תמיכת הממשל במאמץ להגעה לשלום"

13.5.2020 / 14:42

יו"ר כחול לבן ושר החוץ האמריקני נועדו בירושלים בפגישה שעסקה בין היתר גם בהתפתחויות האזוריות, בדגש על הצעדים האחרונים שנוקטת איראן, ובמאבק הבינלאומי במגיפת הקורונה. עם תום הפגישה, נועד פומפאו גם עם ח"כ אשכנזי, המיועד להיות מקבילו

צילום: זיו סוקולוב, שגרירות ארה"ב, עריכה: ניר חן

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש היום (רביעי) עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, בשגרירות האמריקנית בירושלים. זו הפגישה השנייה של השניים, שנועדו לראשונה בחודש ינואר בבית הלבן לפני פרסום "תכנית המאה".

מלשכת גנץ נמסר כי השניים שוחחו בפגישה על ההתפתחויות האזוריות, בדגש על הצעדים האחרונים שנוקטת איראן בנוגע לפרויקט הגרעין וניסיונות ההתבססות שלה בסוריה ובלבנון, בתכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וכן בנושא המאבק הבינלאומי המשותף בקורונה והמאמץ להגיע לחיסון לנגיף.

"גנץ הודה לפומפאו על עמידתה של ארצות הברית לצד ישראל במאבק מול הטרור העולמי ועל תמיכת הממשל הבלתי מסויגת במאמצים להגעה לשלום ולהסדרה אזורית", נמסר מלשכתו של יו"ר כחול לבן, "השניים סיכמו לפעול בשיתוף פעולה ובתיאום למען הערכים המשותפים לשתי המדינות ובשם הידידות העמוקה וארוכת השנים שהן חולקות".

פגישת גנץ - פומפאו 13 במאי 2020. אלעד מלכה, אתר רשמי
גנץ ופומפאו/אתר רשמי, אלעד מלכה

עם תום הפגישה, נועד שר החוץ האמריקני עם ח"כ גבי אשכנזי, המיועד להיות מקבילו. זוהי פגישה ראשונה של השניים, שמתקיימת מחוץ לפרוטוקול - היות שאשכנזי טרם נכנס לתפקידו.

מלשכת הח"כ נמסר כי השניים דנו בנושאים מדיניים הנוגעים להתפתחויות האזוריות, בדגש על פרויקט הגרעין האיראני ותכנית השלום של הנשיא טראמפ. גם אשכנזי הודה לפומפאו ולממשל האמריקני על "עמידתם האיתנה לצד ישראל במאבק מול איראן ועל תמיכת הממשל האמריקני במאמצים להגעה לשלום והסדרה איזורית. השניים סיכמו לפעול בשיתוף פעולה ובתיאום ולהמשיך לשוחח בהמשך".

עוד בוואלה!

פומפאו הגיע לביקור בזק בישראל: "שותפים טובים למאבק בקורונה"

לכתבה המלאה
מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו עם גבי אשכנזי, 13 במאי 2020. זיו סוקולוב, שגרירות ארה"ב בירושלים, אתר רשמי
פומפיאו נפגש עם גבי אשכנזי, היום/אתר רשמי, זיו סוקולוב, שגרירות ארה"ב בירושלים

פומפאו הגיע לישראל לביקור בזק של פחות מ-24 שעות, שנפתח בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שארכה כשלוש שעות. בתחילתה של הפגישה אמר ראש הממשלה לפומפאו כי הגעתו לישראל היא "עדות לחוזקה של הברית בינינו, למחויבותו של הנשיא טראמפ למדינת ישראל ולמחויבות שלך לישראל וליחסים בינינו". במוקד הדיונים, הבהיר נתניהו, תעמוד התמודדות עם נגיף הקורונה. "מגיפת הקורונה היא אתגר עבור העולם כולו, עבור שתי מדינותינו ועבור כולם. אנחנו נדון בהידוק שיתוף הפעולה בינינו ובשותפות שלנו במלחמה נגד נגיף הקורונה", אמר.

"נגע אחר מהווה אתגר לאזורנו והוא התוקפנות והטרור הבלתי פוסקים", הוסיף נתניהו שהביע את הערכתו למדיניות ממשל טראמפ בנושא זה, "ראשית, כשפרשתם מההסכם המסוכן עם איראן; שנית, כשפגעתם ישירות במוחות שמאחורי הטרור האיראני; ושלישית, כשהתמדתם בסנקציות נגד איראן, שלא חדלה לרגע מתכניותיה ופעולותיה התוקפניות נגד אמריקנים, ישראלים והאזור כולו". לדברי נתניהו, "אנחנו עומדים להרכיב ממשלת אחדות לאומית מחר. זוהי הזדמנות לקדם שלום וביטחון על בסיס ההבנות שאליהן הגענו עם הנשיא טראמפ בביקורי האחרון בוושינגטון בחודש ינואר".

פגישת גנץ - פומפאו 13 במאי 2020. אלעד מלכה, אתר רשמי
פומפאו וגנץ, היום/אתר רשמי, אלעד מלכה

פומפאו הביע בפתח דבריו תנחומים על מותו של לוחם צה"ל בפעילות מבצעית ואמר כי "נדבר על האתגרים של הקורונה, על טכנולוגיה ישראלית ועל שיתוף פעולה כדי להקטין את הסכנה. אתם שותף נהדר וחולקים מידע בניגוד למדינות אחרות שמסתירות מידע, וגם על המדינות האלה נדבר. תהיה לנו הזדמנות לדבר על השלום. יש לנו עבודה לעשות. אני מצפה לכך".

שר החוץ הוסיף כי "הנשיא טראמפ והקמפיין שהובלנו נגד איראן נשא פירות וממשיך בו. גם בזמן הקורונה האייתולות המשיכו להפיץ רוע". פומפאו הוסיף כי הוא מצפה מאוד לפגוש גם את יו"ר הכנסת בני גנץ. בהמשך היום ייפגש פומפאו עם גנץ ואשכנזי שייוועדו עמו בשגרירות ארצות הברית בירושלים. שר החוץ האמריקני צפוי לפגוש במהלך הביקור גם את ראש המוסד, יוסי כהן.

מדובר בביקור הבינלאומי הראשון של פומפאו והפעם הראשונה שהוא יוצא מגבולות ארצות הברית מאז פרוץ משבר הקורונה, והביקור הרשמי הראשון שמגיע לישראל בתקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully