וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורה למתמטיקה שהפך למפקד המורדים בקשמיר חוסל בידי הודו

6.5.2020 / 23:55

ריאז נייקו, שעל ראשו היה פרס של 1.2 מיליון רופי, עמד בראש הקבוצה הבדלנית הגדולה ביותר בחבל המוסלמי. הכוחות ההודיים, שהגבירו את פעילותם בזמן סגר הקורונה, הרגו אותו ואת מקורבו שהתבצרו בבית. "הצלחה גדולה"

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

כוחות הודיים הרגו היום (רביעי) ארבעה חמושים בקשמיר, בהם מפקד הארגון הבדלני הגדול ביותר שנלחם בהודו במחוז השנוי במחלוקת שבהרי ההימלאיה - כך אמר גורם במשטרה.

מאות חיילים הודים פתחו אתמול בערב במבצע ביטחוני לאחר שהתקבל מידע מודיעני שלפיו מפקד חיזבול מוג'האידין, ריאז נייקו, הסתתר בכפר במחוז פולוומה שבדרום קשמיר. בנוסף לכך, הרשויות השביתו הבוקר גם את האינטרנט ואת הרשת הסלולרית ברחבי קשמיר כדי למנוע מההמון להתקהל ברחובות ולהתאבל על חיסולו.

המורה ההודי שהפך למנהיג המורדים - 6 מאי 2020. צילום מסך, צילום מסך
נהרג בזמן שהתבצר בבית. נייקו/צילום מסך, צילום מסך

"הוא היה לכוד בביתו ובשעות הבוקר היום התנהלו חילופי אש שבמהלכו הוא ומקורבו נהרגו", אמר לרויטרס מפקד משטרת קשמיר, ויג'אי קומאר. לדבריו, שני חמושים נוספים נהרגו בהיתקלות סמוכה.

זה עשרות שנים שמנהלים הבדלנים בקשמיר סכסוך מזוין נגד השלטון ההודי, כשרובם רוצים עצמאות או לחבור לפקיסטן, השכנה והיריבה הגרעינית של הודו. המחוז, שרוב תושביו מוסלמים, מחולק בין שתי המדינות, ששתיהן תובעות שליטה מלאה עליו וניהלו שלוש מלחמות מאז עצמאותן.

עוד בוואלה!

תחת חוק דרקוני, הודו עוצרת ללא הגבלה מנהיגים מקשמיר

לכתבה המלאה
כוחות ביטחון של הודו בבירת קשמיר, 6 במאי 2020. רויטרס
20 חיילים הודים נהרגו מאז מרץ. כוחות ביטחון בבירת קשמיר, היום/רויטרס

נייקו, בן 35, הצטרף לשורות הבדלנים בשנת 2010, שנתיים לאחר שנהרגו כמאה בני אדם על ידי חיילים הודים במהלך קיץ סוער של מחאה ואלימות. הוא היה מורה למתמטיקה בעברו, ועל ראשו הוצב פרס של 1.2 מיליון רופי - 15,800 דולר. נייקו היה מקורב למפקד הארגון הקודם בורהאן וואני, שנהרג על ידי כוחות הודיים ביולי 2016, מה שהוביל לחודשים של אי-שקט.

"זו הצלחה גדולה עבור הכוחות בקשמיר", אמר מפקד המשטרה.

בזמן הסגר הכלל ארצי שהטילה הודו לצורך בלימת התפשטות נגיף הקורונה, כוחות הביטחון ההודיים העצימו את פעילותם בקשמיר. מדינת המחוז חולקה לשני שטחים פדרליים באוגוסט האחרון, אחרי שממשלתו הלאומנית ההינדית של ראש הממשלה נרנדרה מודי ביטלה את האוטונומיה של המחוז.

מאז סוף מרץ, נהרגו 36 חמושים על ידי הכוחות ההודיים. כ-20 חיילים הודים, בהם קצין בכיר, נהרגו בתקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully