וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מקווה שבג"ץ לא יתערב, משיכת חלקים מההסכם תגרור לבחירות

4.5.2020 / 22:09

ראש הממשלה מתח ביקורת על שופטי העליון שדנו ביכולתו להרכיב ממשלה כנאשם בפלילים ועל חוקיות ההסכם הקואליציוני בינו לבין גנץ. "לא ראוי שהפקידות או בית המשפט יקבעו, כשרוב העם רוצה את הממשלה שאנחנו רוצים להקים"

צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) כי הוא מקווה שבג"ץ לא יתערב בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. זאת בתום יומיים של דיונים בשידור ישיר מהדיון בבג"ץ על יכולתו להרכיב ממשלה כנאשם בפלילים ובחוקיות ההסכם הקואליציוני.

"חשוב להוציא את הממשלה לפועל מיד. צפויים לנו עוד קשיים ואתגרים", הדגיש נתניהו בתשובה לשאלת עיתונאים במהלך הצגת ההקלות החדשות. "ההסכם נבנה בקפידה ובזהירות. משיכת חלקים עשויה לפרק את ההסכם ולגרור אותנו לבחירות רביעיות, בחירות רביעיות יהיו אסון. אני מקווה שבג"ץ לא יעשה זאת".

נתניהו אף מתח ביקורת על שופטי בית המשפט העליון. לדבריו, "בדמוקרטיה, מי שמקבל את הרוב הוא שקובע מי יוביל. העם קובע מי יוביל את העם. לא ראוי שהפקידות או בית המשפט יקבעו כשרוב העם והכנסת רוצה את הממשלה שאנחנו רוצים להקים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. 04 במאי 2020. מרק ישראל סלם, פלאש 90, פלאש 90
"לא ראוי שהפקידות או בית המשפט יקבעו". נתניהו וחיות/פלאש 90, מרק ישראל סלם, פלאש 90

הדיון היום ארך כתשע שעות ועסק בחוקיות ההסכם הקואליציוני, בעוד אתמול התכנסו השופטים במשך שבע שעות ודנו ביכולת הטלת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. ההרכב המורחב של 11 שופטים ימסור את תשובתו לעתירות עד יום חמישי. לראשונה, השידורים הועברו בשידור ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully