וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית בעלילה: המיליונר הנורבגי שדיווח על חטיפת אשתו חשוד ברצח שלה

30.4.2020 / 9:20

אן-אליזבת' האגן נעלמה מביתה באוקטובר 2018, ומשפחתה סיפרה כי היא קיבלה דרישות לכופר בגובה של עשרה מיליון דולר. שנה וחצי אחרי, בעלה ואיש העסקים טום הפך לחשוד ברצח בפרשה שמרתק את המדינה שבה מקרי רצח הם נדירים במיוחד

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

מיליונר נורבגי חשוד שרצח את אשתו, אחרי שבתחילת הפרשה החשד היה שהיא נחטפה תמורת כופר - כך אמרה אתמול המשטרה המדינה. אן-אליזבת' האגן נעלמה באוקטובר 2018 מביתה, והפרשה ריתקה מאז את המדינה הנורדית, עם פרסומה בינואר 2019. חטיפות ומעשי רצח הם נדירים בנורבגיה, שמתגאה באחוזי פשיעה נמוכים.

משפחת האגן אמרה בזמנו כי היא קיבלה דרישות לכופר עבור שחרורה, כשלפי דיווחים בכלי התקשורת היו אלו עשרה מיליון דולר במטבע הקריפטו "מונרו". אתמול חלה תפנית בעלילה, כשהמשטרה הודיעה שהיא עצרה את הבעל, איש העסקים טום האגן.

שוטרים בוחנים את ביתם של הזוג האגן, לורנסקוג, נורבגיה, 28 באפריל 2020. רויטרס
שוטרים פושטים על בית המשפחה, שלישי/רויטרס

"אחרי 18 חודשי חקירה, המשטרה הגיעה לנקודה שבה היא מאמינה שהחשוד טום האגן רצח או קשר קשר לרצח", אמרו במשטרה במסיבת עיתונאים. המפקח טומי ברוסקה אמר כי "לא הייתה חטיפה ולא היה משא ומתן אמיתי. יש אינדיקציות לכך שזה נועד להסיח את הדעת".

לא נמסרה תגובה מטום האגן או מי מטעם המשפחה. על פי הדיווחים המקומיים, הוא נעצר בדרכו לעבודה בשעות הבוקר. טרם הוגש נגדו כתב אישום, ועל פי החוק הנורבגי, זה עשוי לקרות כמה שבועות לפני המשפט.

עוד בוואלה!

גרמניה הכירה בחיזבאללה כארגון טרור ואסרה על פעילותו במדינה

לכתבה המלאה

המשטרה שמרה בתחילה בסוד את הפרשה, אך היא בסופו של דבר החליטה לפנות לציבור בתקווה שהיא תקבל קצה חוט. שבוע לאחר מכן, עורך דין של המשפחה אמר כי נוצר קשר עם המשפחה דרך הרשת, מצד אותם חוטפים לכאורה, אך לא התקבלה הוכחה שאן-אליזבת בחיים או שהיא מוחזקת על ידי אותם אנשים. עורך הדין סירב בזמנו לחשוף את ההתקשרויות והוסיף כי הפלטפורמה הדיגיטלית שבה הן התקיימו השאירו מעט מאוד מקום לדו-שיח.

מגזין העסקים הנורבגי "קפיטל" העריך את הונו של טום האגן ב-200 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • נורבגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully