וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבה של הפצועה מהפיגוע: "היה חמור יותר לולא האזרח שירה"

האישה בת ה-62, שנדקרה על ידי מחבל מטול כרם סמוך לקניון ג'י, סבלה מדימום משמעותי בשטח, אך מצבה התייצב לאחר שקיבלה מנת דם. "היא זוכרת לפרטים את האירוע", אמרו בבית החולים. עד ראייה שגר ליד הזירה: "שמעתי צעקות הצילו, פתאום נעצר רכב ובחור עם אקדח ירה במחבל"

פיגוע דקירה בכפר סבא/אנשי הדממה

מצבה של האישה שנפצעה בפיגוע הדקירה בכפר סבא מוגדר קל, זאת לאחר שפונתה מוקדם יותר היום (שלישי) לבית החולים מאיר מהזירה, הסמוכה לקניון ג'י. היא סבלה מדימום משמעותי בשטח, אך מצבה התייצב לאחר שקיבלה מנת דם, וכעת היא צפויה להישאר באשפוז ביממה הקרובה.

מנהל שירות הטראומה במרכז הרפואי שבעיר, ד"ר אורי יסלוביץ', הסביר כי הפצועה בת ה-62 עברה הערכה מלאה - כולל צילומים, אולטרה-סאונד וסי-טי. לדבריו, הפגיעות הן בעיקר בגפיים ובדופן החזה והגב. הפצועה הוכנסה לניתוח לתפירת החתכים ולאחריו הועברה להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים.

ד"ר יסלוביץ' הוסיף כי היא "מספרת וזוכרת לפרטים את האירוע, מספרת בדיוק מה היה, מצבה טוב. אנחנו בכל מקרה נאשפז אותה היום, נשגיח עליה למשך היממה הקרובה ואם הכול בסדר נשחרר אותה מחר".

נשיא המדינה ראובן ריבלין מסר בתגובה לפיגוע כי מול הטרור נפעל ביד קשה וחסרת פשרות למען שלום האזרחים. "תפילותינו נתונות להחלמת הפצועה שנדקרה על ידי מחבל בכפר סבא", כתב ריבלין בחשבון הטוויטר שלו.

ניסיון דקירה סמוך לקניון G בכפר סבא. גילי יערי, פלאש 90
זירת הפיגוע בכפר סבא/פלאש 90, גילי יערי

מוקדם יותר הוגדר מצבה של הפצועה כבינוני עד קשה, לאחר שנדקרה על ידי המחבל שרדף אחריה בזירה. אזרח שחלף במקום הבחין במתרחש כששמע את צעקותיה של האישה וירה בו מהנתיב הנגדי. המחבל, בן 19 מטול כרם, נפצע באורח בינוני וכוחות גדולים של המשטרה הוזעקו למקום.

אופק פולק, שגר בסמוך לזירה, סיפר על הרגעים שבהם ראה את התקיפה - ואת נטרול המחבל. "שמעתי צעקות 'הצילו'. ישר רצתי לכיוון. האישה הייתה בתחנה והיא התחילה לברוח מהמחבל, רצה לכביש", שחזר פולק. "ראיתי שהמחבל נותן לה מכות בגב. לא הבנתי אם זה אגרופים או דקירות".

על הגעת האזרח סיפר פולק: "פתאום נעצר רכב ממול. יצא ממנו בחור עם אקדח. הוא ירה במחבל שתי יריות ונטרל אותו. למזל היה אמבולנס על הרחוב והוא מיד הגיע וטיפל בה".

רבקה מכלוף, נהגת מונית שחלפה במקום בעת הפיגוע, סיפרה כי התוצאה עלולה הייתה להיות שונה לגמרי ללא התערבותו של האזרח. "פתאום שמעתי יריות", היא שחזרה. "אנחנו מתקדמים ואני רואה שהמחבל מנוטרל ופצוע על הרצפה המלאה בדם. נראה לי שהוא דקר אותה בצוואר והיא הייתה פצועה מאוד קשה. אני מניחה שאם האזרח לא היה יורה במחבל, האירוע היה הרבה יותר חמור. צריך להודות לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ניסיון דקירה סמוך לקניון G בכפר סבא. גילי יערי, פלאש 90
זירת הפיגוע בכפר סבא/פלאש 90, גילי יערי

גם סגן מפקד תחנת כפר סבא, רב-פקד ערן מזוז, סיפר על נטרול המחבל על ידי האזרח. "בסמוך ל-12:30 התקבל אירוע על אשה דקורה סמוך לקניון, כשמחבל בן 19 תושב שטחים שלף סכין ורודף אחרי האישה. אזרח, תושב האזור, עצר בנתיב הנגדי וביצע ירי מדויק לעברו. כל שאר הפרטים נמצאים בחקירה", אמר מזוז.

חובש רפואת חירום במד"א, אלעזר חבאני, סיפר כי הפצועה נמצאה כשהיא שרועה על הכביש. "כשהגענו למקום, ראינו אישה כבת 62 בהכרה מלאה, היא שכבה על הכביש. ביצענו בדיקה ראשונית והבחנו במספר פציעות מדממות", פירט חבאני. "הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימום ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים תוך המשך טיפול ודיווח לרופאים שימתינו לנו".

(עדכון ראשון: 15:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully