וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: עיכוב במסירת ספינות מגרמניה לישראל

1.5.2020 / 16:21

גורמים בצבא מעריכים כי עקב המגיפה, ייתכנו שינויים בביצוע פרויקט רכש של כלי שיט בשווי מיליארדי שקלים, שנחתם בין שתי המדינות לפני חמש שנים. דובר צה"ל: "לוחות הזמנים העדכניים יתבהרו בשבועות הקרובים"

צילום: דו"צ, עריכה: ניר חן

(בווידאו: חיל הים ערך תרגיל המדמה רעידת אדמה בשת"פ עם עשרה ציים זרים)

גורמי צבא אמרו כי בעקבות משבר הקורונה הוחלט לצמצם את נוכחות הצוותים המקצועיים של משרד הביטחון וחיל הים השוהים בגרמניה במסגרת בניית ארבע ספינות סער 6 (אח"י מגן). לוואלה! NEWS נודע כי במהלך הערכת מצב שבוצעה בין מנהלי המספנה בגרמניה וצוותים ישראליים, הועלו נתונים שונים הנוגעים לאיחור בייצור ובטיפול המערכות. "יהיה עיכוב במסירת הספינה הראשונה", מסר גורם המעורה בפרטים. "זו עובדה בשטח בגלל צמצום העבודה במספנות, אך לא ברור בכמה זמן". בנוסף לכך, טרם הותקנו על כלי השיט הרדאר, מכ"מים, טילים, מקלעים ומערכות נשק נוספות.

בשבועות האחרונים החלו צוותי חיל הים בישראל וצוותי המספנות בקייל שבגרמניה לצאת אל הים עם הספינות, במסגרת סדרת ניסויים ובדיקת מערכות. לפי גורמי הצבא, סדרת הניסויים נועדה לבחון את מערכות אח"י מגן, לשפר אותן בהתאם לדרישות חיל הים, ולתקן את מה שמתבקש. במקביל, מתבצע תהליך למידה לצוותים הישראלים בים הפתוח. כעת מסתמן כי יחול צמצום בנוכחותם.

גיוס חמש חיילות  הראשונות העתידות לשרת בתפקיד לוחמות ימיות על גבי ספינות הטילים מדגם ׳סער 6, אמברגו ל-6 בבוקר ב-28 בנובמבר. דובר צה"ל, מערכת וואלה!
לא יגיעו לישראל כמתוכנן. ספינות סער 6/מערכת וואלה!, דובר צה"ל

בשנת 2015 נחתם פרויקט רכש של ארבע ספינות סער 6 עם מספנות בגרמניה בעלות של כשני מיליארד שקלים. מסירת כלי השיט הייתה אמורה להתחיל בהדרגה החל משנת 2020. ייעוד הספינות, פרט למשימות פעילות הביטחון השוטף של צה"ל וחידוש הצי הימי, הוא ההגנה על אסדות הגז של מדינת ישראל.

מדובר צה"ל נמסר כי "לאור התפשטות נגיף הקורונה בעולם, ישנן השפעות גם על פרויקט ספינות המגן. ההשפעות ולוחות הזמנים העדכניים יתבהרו בשבועות הקרובים. למרות השפעות הנגיף, אח"י מגן צפויה להגיע בשנת 2020 לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully