וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד זרוע החלל בצבא ארה"ב: הלוויין האיראני - לא יותר ממצלמת רשת

ראש הפיקוד החדש בצבא הביע זלזול ביכולת הלוויין "נור", הראשון שמצליחה לשגר טהראן לחלל. לדבריו, הוא לא יתן לה תמונה מודיעינית משמעותית

צילום: רויטרס

מפקד זרוע החלל בצבא ארצות הברית זלזל ביכולות הלוויין הצבאי הראשון שהצליחה איראן לשגר לחלל, וכינה אותו לא יותר מ"ממצלמת רשת". לדברי הגנרל ג'יי ריימנוד, שעומד בראש הפיקוד החדש, הלוויין "נור" ששוגר בשבוע שעבר לא יעניק לטהראן תמונה מודיעינית משמעותית.

הלוויין שוגר דרך מערכת "קאסד", נושאת לוויינים שנחשפה רק בעת השיגור בשבוע שעבר. משמרות המהפכה אמרו כי המערכת עושה שימוש בדלק מוצק ונוזלי. למרות דבריו של הגנרל הבכיר, גורמים אמריקניים מזהירים זה תקופה ארוכה כי אותה טכנולוגיה משמשת לפיתוח טילים בליסטיים ארוכי טווח שיוכלו לפגוע בשטחה של ארצות הברית.

איראן מכחישה כי בכוונתה לפתח נשק גרעיני, אך שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר כי מערכות שיגור הלוויין עשויות לשמש נשק כזה בעתיד. החלטת מועצת הביטחון של האו"ם שאימצה את הסכם הגרעין, שממנו פרשה ארצות הברית ב-2018 בטענה שהוא אינו מכסה את תכנית הטילים ואת פעילות המיליציות במזרח התיכון, "קוראת" לאיראן שלא לשגר טילים בליסטיים שיכולים לשאת כלי נשק גרעיניים. בטהראן, וכן במוסקבה בעלת בריתה, טוענים ששיגור הלוויין אינו מפר את ההחלטה.

שיגור הלוויין נור של איראן, 22 באפריל. רויטרס
שיגור הלוויין "נור" בשבוע שעבר/רויטרס

השיגור הגביר את המתיחות בין איראן לבין ארצות הברית, שהיו קרובות בתחילת השנה לעימות אחרי חיסולו של גנרל קאסם סולימאני. בשבוע שעבר הצהיר הנשיא דונלד טראמפ כי הוא הורה לצי "להשמיד" כל כלי שיט איראני שיאיים על הצי האמריקני במפרץ, בעקבות תקרית ימית מוקדם יותר החודש.

השיגור הצליח אחרי שורת שיגורים כושלים שביצעה הרפובליקה האסלאמית. בחודש פברואר ביצעה איראן שיגור כושל של הלוויין "זפר", ממרכז החלל על שם חומייני בסמנאן, אולם לדבריה הוא לא הצליח להיכנס למסלול כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully