וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח הקטלני בתולדות קנדה החל אחרי שחברתו של הרוצח ברחה ממנו

26.4.2020 / 13:23

המשטרה אמרה כי אחרי שהאישה נמלטה, לא ברור כיצד, והתחבאה ביערות, פתח גבריאל וורטמן במסע הרצח שלו, שגבה את חייהם של 22 איש. עם זאת, לא נשללת האפשרות שהטבח היה מתוכנן מראש

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

היורה בטבח הקטלני ביותר בקנדה החל במסע הרצח שלו אחרי שחברתו ברחה ממנה - כך אמר בכיר במשטרה, שהוסיף כי היא נמלטה ממנו אחרי שתקף אותה, אולם טבעה של התקיפה לא ידוע וכן לא ברור כיצד היא נמלטה ליערות. לפי כלי התקשורת המקומיים, היא הייתה קשורה. שמה לא פורסם, והיא מחלימה מפצעיה ומשתף פעולה עם המשטרה.

"זו הייתה תקיפה משמעותית, והאישה הזו הצליחה לברוח, וזה יכול להיות הזרז לתחילת שרשרת האירועים", אמר מפקד משטרת פרובינציית נובה סקוטיה, דארן קמפבל, במסיבת עיתונאים ביום שישי. 22 בני אדם נהרגו על ידי גבריאל וורטמן, בן 51, בטרם נהרג על ידי המשטרה. קמפבל הדגיש כי המשטרה עדיין לא שללה אפשרויות אחרות, כמו זו שהטבח היה מתוכנן מראש. לאחר הטבח נאמר שייתכן שיש קשר בין סגירת מרפאת השיניים של וורטמן בשל מגיפת הקורונה לבין הטבח.

אחרי שהאישה הצליחה להימלט ביום שבת בלילה, היא העבירה את הלילה ביער העבה המקיף את העיירה המבודדת פורטפיק. היא הצליחה להתקשר למשטרה רק ביום ראשון, בסביבות השעה 6:30. עד אז, הספיק הרוצח להרוג 13 בני אדם בעיירה, תוך שהוא לבוש במדי משטרה ונוסע בכלי רכב שאותו עיצב כך שייראה כמו ניידת. לאחר מכן, הרג עוד תשעה בני אדם.

גלעד שהוקם בכביש לזכר קורבנות הטבח בפרובינציית נובה סקוטיה, קנדה, 23 באפריל 2020. רויטרס
גלעד שהוקם לזכר קורבנות הטבח בכביש בפרובינציה, בשבוע שעבר/רויטרס

הודעת המשטרה פירטה לראשונה את חלקי מסע הירי, שנמשך כ-13 שעות. השוטרים ירו בוורטמן בתחנת דלק שנמצאת במרחק של כ-90 ק"מ מהעיירה, אך הוא הספיק להרוג שוטרת ולפצוע שוטר נוסף.

ביום ראשון, הוא הרג רנדומלית אישה שיצאה להליכה, והשתמש בניידת המזויפת שלו כדי לדרוס ולהרוג אדם אחד נוסף לפחות. הוא גם עצר בביתה של אישה שהכיר, רצח אותה ולקח את המכונית שלה.

"אני שוטר במשך כמעט 30 שנה, ואני לא מצליח לדמיין נסיבות מחרידות יותר מאלו, כשאתה מחפש מישהו שנראה כמוך", אמר קמפבל, שהתייחס להתחזות של הרוצח לשוטר.

שוטרים בדרך להלוויית שוטרת שנהרגה בטבח בפרובינציית נובה סקוטיה, קנדה, 20 באפריל 2020. רויטרס
ביקורת על התגובה של המשטרה. שוטרים בהלוויית השוטרת שנהרגה/רויטרס

על המשטרה נמתחה ביקורת על כך שהשתמשה ברשתות החברתיות ולא במערכת ההתראה המחוזית כדי להזהיר את הציבור מפניו של וורטמן, והסתפקה בציוץ ביום שבת בלילה שבו הזהירה מ"תלונה על שימוש בכלי נשק". חלק מהמשפחות אמרו שתקשורת טובה יותר הייתה עשויה להציל את חיי יקיריהם.

מפקד המשטרה בפרובינציה הוסיף כי המשטרה האמינה שהיא "הכילה" את החשוד ביום שבת בלילה, אך אמר כי למשפחות יש "כל זכות להיות כעוסות, אנחנו תמיד רוצים להשתפר".

ביום שישי בערב, אחרי מסיבת העיתונאים, נשלחה התראה לטלפונים הסלולריים של תושבי הפרובינציה, שעדכנה על כך שהמשטרה מגיבה לדיווחים על ירי בשני מוקדים בפרברי הבירה הליפקס. היא קראה לתושבים להישאר בבתיהם, אך בהמשך התברר שהייתה זו אזעקת שווא.

ביום שישי בערב נערכה עצרת זיכרון וירטואלית לזכר המתים, כשראש הממשלה ג'סטין טרודו קרא לאזרחים להצטרף כדי לחלוק כבוד.

  • עוד באותו נושא:
  • קנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully