וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מזהיר: העולם על סף "מגיפת רעב בממדים תנ"כיים" בגלל הקורונה

22.4.2020 / 11:06

ראש סוכנות המזון אמר כי 821 מיליון בני אדם הולכים לישון רעבים בכל לילה, כש-135 מיליון נוספים חווים משברי, ובעקבות המגיפת - 130 מיליון בני אדם נוספים "עלולים להגיע לסף רעב עד סוף 2020". "בתרחיש הגרוע ביותר, אנחנו עלולים לראות רעב בכ-35 מדינות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראש סוכנות המזון של האו"ם הזהיר אתמול (שלישי) כי העולם, המתמודד עם מגיפת הקורונה, נמצא גם על סף מגיפת רעב שעלולה להגיע ל"ממדים תנ"כיים" בתוך חודשים ספורים, אם לא תינקט שום פעולה למניעתה.

דייוויד ביזלי אמר למועצת הביטחון של האו"ם כי עוד לפני פרוץ המגיפה הנוכחית, הוא הזהיר את מנהיגי העולם ש-2020 העולם יחווה את האסון ההומניטרי הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. זאת בשל המלחמות בסוריה, בתימן ובמקומות אחרים, מכות הארבה באפריקה, אסונות טבע ומשברים כלכליים בלבנון, בקונגו, בסודאן ובאתיופיה.

לדבריו, 821 מיליון בני אדם הולכים לישון רעבים בכל לילה, כש-135 מיליון נוספים חווים משברי רעב או גרוע מכך. בנוסף לכך, מהנתונים האחרונים עולה כי בעקבות מגיפת הקורונה, 130 מיליון בני אדם נוספים "עלולים להגיע לסף רעב עד סוף 2020".

הוא אמר בתדרוך בשיחת וידאו כי תכנית המזון (WFP) מספקת סיוע לכמאה מיליון איש בכל יום, בהם "30 מיליון איש שתלויים בנו, פשוטו כמשמעו, כדי להישאר בחיים".

מספקים מזון לתושבים בלאגוס, נגריה, בעקבות מגיפת הקורונה. 22 באפריל 2020. רויטרס
העברת מזון ללאגוס, ניגריה, בזמן הסגר, היום/רויטרס

ביזלי, שבעצמו נדבק בנגיף ומחלים ממנו בימים אלו, אמר כי אם לא ניתן יהיה להגיע לאותם 30 מיליון איש, כ-300 אלף מהם עלולים למות מרעב בכל יום למשך שלושה חודשים - וזה לא כולל את הגידול במספר הרעבים כתוצאה מהתפרצות הווירוס.

"בתרחיש הגרוע ביותר, אנחנו עלולים לראות רעב בכ-35 מדינות, ולמעשה בעשר מהן אנחנו כבר רואים מיליון איש בכל אחת שנמצאים על סף רעב", אמר. לפי הארגון, עשר המדינות שבהן המצב היה החמור ביותר ב-2019 היו תימן, קונגו, אפגניסטן, ונצואלה, אתיופיה, דרום סודאן, סוריה, סודאן, ניגריה והאיטי.

ביזלי ציין כי במדינות רבות המשבר הוא תוצאה של סכסוך, אך הוסיף כי יש תרחיש ל"מגיפת רעב" משום שיש סכנה אמיתית שיותר אנשים ימותו כתוצאה מההשלכות הכלכליות של נגיף הקורונה מאשר מהנגיף עצמו. ראש תכנית המזון אמר כי צעדי הסגר והמיתון הכלכלי צפויים להוביל לאובדן הכנסות משמעותי בקרב העניים.

עוד בוואלה!

בלי כפפות או ציוד בסיסי: ונצואלה היא חלומו הרטוב של נגיף הקורונה

לכתבה המלאה
ארבה מתרבים במחוז קיוסו, קניה, 18 בפברואר 2020. רויטרס
אחרי מכת הארבה, הגיעה הקורונה. נחילים בקניה, פברואר/רויטרס

הוא הצביע על ירידה חדה בסיוע הבינלאומי שיפגע במדינות כמו האיטי, נפאל וסומליה, אובדן הכנסות מתיירות, שיפגע לדוגמה באתיופיה, ש-47% מהיצוא שלה נסמך עליו; ועל קריסת מחירי הנפט שתפגע קשות במדינות עניות כמו דרום סודאן, ש-99% מהכנסותיה הם מיצוא נפט.

לדבריו, לתכנית המזון העולמית יש תפקיד חשוב במאבק בקורונה בעולם, עם העברת מיליוני אביזרי ציוד רפואי, ערכות בדיקה ומסיכות ל-78 מדינות בשם ארגון הבריאות העולמי, ודרך הפעלת שירותים הומניטריים מהאוויר להעברת רופאים, אחים וצוותים הומניטריים למדינות הנזקקות.

הוא קרא לשיפור הגישה ההומניטרית, לתיאום פעולות לאספקת סיוע, לסיום מחלוקות הסחר ולהאצת והגדל התקציבים, כולל 350 מיליון דולר להקמת רשת מרכזים לוגיסטיים ומערכות שינוע לצורך שמירה על קווי האספקה בעולם.

"האמת היא שהזמן לא לצדנו, אז בואו נפעל בחוכמה ובמהירות", אמר ביזלי. "אני מאמין שעם המומחיות והשותפויות שלנו, אנחנו יכולים לגבש את הצוותים ואת התכניות כדי להבטיח שמגיפת הקוביד-19 לא תיצור קטסטרופה הומניטרית ומשבר מזון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully