וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא בהוצאות להורג בסעודיה ב-2019, בשאר העולם נרשמה ירידה

לפי הדוח השנתי של אמנסטי, הרשויות בסעודיה הוציאו להורג 184 בני אדם, לעומת 149 ב-2018. סין, שבה הנתונים הם סוד מדינה, ממשיכה להוביל לפי ההערכות, ואיראן אחריה. ואולם, בסך הכול, 20 מדינות אחראיות לכל 657 ההוצאות להורג הידועות - ירידה של 5% בהשוואה ל-2018

מחאה נגד הוצאה להורג מול בית כלא בבנגקוק, תאילנד, 19 ביוני 2018. רויטרס
מחאה נגד הוצאה להורג מול בית כלא בבנגקוק, תאילנד, 19 ביוני 2018/רויטרס

ערב הסעודית הוציאה להורג מספר שיא של בני אדם בשנת 2019, חרף ירידה כללית בהוצאות להורג בעולם למעט סין - כך עולה מדוח שפרסם היום (שלישי) ארגון אמנסטי. לפי הדוח השנתי, הרשויות בסעודיה הוציאו להורג 184 בני אדם בשנה שעברה, לעומת 149 ב-2018, כשבמקביל, מספר ההוצאות להורג בעיראק הכפיל את עצמו, וסין ואיראן נותרו המוציאות להורג הגדולות בעולם.

בסין, מספר ההוצאות להורג מוגדר סוד מדינה ולכן אינו נכלל בנתוני הדוח. איראן, וייאטנם וקוריאה הצפונית מנסות גם הן להסתיר את הנתונים המלאים של עונשי המוות בשטחן ומגבילות בחומרה את הגישה למידע בעניין.

עם זאת, באופן כללי, ברחבי העולם המגמה היא הפוכה ו-2019 הייתה השנה הרביעית ברציפות שבה חלה ירידה במספר ההוצאות להורג בעולם, למספר הנמוך ביותר של מוצאים להורג זה עשור - 657, ירידה של 5% בהשוואה לאשתקד.

"עונש המוות הוא עונש מתועב ובלתי הומאני, ואין כל ראייה אמינה לכך שהוא מונע פשיעה כלשהי יותר מאשר עונשי מאסר. רוב גדול של המדינות בעולם מכירות בכך וזה מעודד לראות את המשך הירידה במספרי ההוצאות להורג", אמרה קלייר אלגר, מנהלת תחום מחקר ומדיניות באמנסטי אינטרנשיונל. "עם זאת, מספר קטן של מדינות פועלות בכיוון ההפוך מהמגמה העולמית, ופונות יותר ויותר להוצאות להורג. השימוש ההולך וגובר של סעודיה בעונש המוות, גם כנשק נגד מתנגדים פוליטיים, הוא התפתחות מדאיגה. כמו כן, מזעזע שמספר ההוצאות להורג בעיראק כמעט הכפיל את עצמו תוך שנה אחת בלבד".

רק 20 מדינות בעולם אחראיות לכל ההוצאות להורג הידועות לאמנסטי בשנת 2019. בסין, לפי ההערכות, הוצאו להורג אלפי אסירים, באיראן לפחות 251 בערב הסעודית 184 לפחות, יותר ממחציתם אזרחים בעיראק לפחות מאה ובמצרים לפחות 32.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully