וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביד ושם: שלא כמו בשואה - בקורונה זיהינו את הסכנה בזמן

בעצרת המרכזית לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה אמר ראש הממשלה כי "הנגיף ישנה סדרי עולם וככל הנראה גם את המזרח התיכון". ריבלין: "המגיפה מדגישה את המחויבות שלנו לסולידריות". בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כלל האירועים הוקלטו מראש ונערכו ללא קהל

עריכה: שאול אדם

במוזיאון יד ושם בירושלים, נערכה הערב (שני) העצרת הממלכתית לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תש"ף, ללא קהל. בטקס נשא דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתייחס לציון היום בצל הקורונה. "שלא כמו בשואה - הפעם זיהינו את הסכנה בזמן. קיבלנו החלטות חשובות, כמו סגירת גבולות המדינה, ורתמנו את כלל מערכות המדינה למלחמה בקורונה", אמר. גם הנשיא ראובן ריבלין נאם בטקס, ואמר כי "המגיפה הנוכחית, שמעסיקה את העולם כולו, רק מדגישה את המחויבות המשותפת של כולנו לסולידריות אנושית וערבות הדדית".

בנאום שהוקלט מראש, אמר נתניהו כי "אנו דואבים על ניצולי השואה שנלקחו מאיתנו לאחרונה על ידי נגיף הקורונה, אנחנו משתתפים בצער המשפחות". עוד הוסיף כי "במחנות ההשמדה, היו חוקי טבע אחרים. שם כל שבריר של רגע נמשך נצח. שם נשמו אוויר אחר. שם לא זרחה השמש. שמעתי את ק. צטניק ואת הניצולים האחרים אומרים: 'לעולם לא תוכלו להבין את מה שעבר עלינו'. הם צדקו - לעולם לא נוכל להבין, כי אין דבר שדומה לשואה. זה נכון גם לגבי משבר הקורונה העולמי, שיש מי שרואים בו את האתגר הגדול ביותר של האנושות מאז מלחמת העולם השנייה".

"בתקופה הזאת הקשיים רבים, אבל מכל בחינה שהיא, הם לא יכולים להשתוות ואינם משתווים להכחדה השיטתית של ששת המיליונים. אנחנו מתמודדים היום עם מגיפה מסוכנת אחת - ואילו בגטאות ובמחנות השתוללו מגיפות למכביר", הוסיף נתניהו. "התפרצות הקורונה מחייבת מאבק כלל-עולמי בנגיף, ולא פחות מזה, היא ממחישה את החשיבות של ריבונות לאומית", אמר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך עצרתו בטקס יום השואה ביד ושם 20 באפריל 2020. -, אתר רשמי
"דואבים את ניצולי השואה". נתניהו בנאום שהוקלט מראש, הערב/אתר רשמי, -

בנאומו, אמר הנשיא ריבלין כי "בינואר האחרון התכנסנו כאן, בירושלים, מנהיגים מכל רחבי תבל, כדי לתת ביטוי למחויבות המשותפת שלנו להנחלת העובדות והלקחים ההיסטוריים של השואה לדורות הבאים. הכרנו באמת הפשוטה, שעלינו לעמוד מאוחדים, כל מנהיגי העולם וכל אזרחי העולם, במאבק נגד גזענות, אנטישמיות ופאשיזם, בהגנה על הדמוקרטיה, ועל הערכים הדמוקרטיים".

עוד הוסיף ריבלין כי בימים בהם ההתעסקות היא במגיפה, ניצולי השואה לא נשכחים. "איומי ההווה, אין בכוחם לטשטש במאומה, את רוחו של היום הקדוש הזה, יום הזיכרון לשואה ולגבורה. גם בעת הקשה הזאת, של התמודדות עם מגפה חובקת עולם, אנחנו מקשיבים, ומפנים מקום - לזיכרון העבר, לנספים, ולכם, השורדים".

עוד בוואלה!

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה תש"ף: 189 אלף ניצולים חיים כיום בישראל

לכתבה המלאה
אירועי יום השואה. -, אתר רשמי
אירועי יום השואה/אתר רשמי, -

את אבוקת הזיכרון השיאו יו"ר מועצת יד ושם, הרב ישראל מאיר לאו ואת דבר נציג הניצולים נשאה ניצולת השואה נעמי קאסוטו. לזכר שישה מיליון הנספים השיאו משואות שישה ניצולי שואה: זוהר ארנון, יליד קישוורדה שבהונגריה; אביבה בלום וקס, ילידת ורשה שבפולין; חיים ארביב, יליד בנגאזי שבלוב; לאה מרים ראובני, ילידת אירשבה שבצ'כוסלובקיה; אברהם כרמי, יליד קששוביצה שבפולין; יהודה בייליס, יליד קובנה שבליטא. את העצרת הנחה דני קושמרו.

מחר בשעה 10:00 בבוקר תושמע ברחבי הארץ צפירת דומיה בת שתי דקות. מיד לאחר מכן יחל טקס הנחת הזרים לרגלי אנדרטת מרד גטו ורשה ביד ושם. בשעה 11:00 ייערך טקס "לכל איש יש שם" בכנסת. ב-16:30 ייפתח טקס הנעילה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בקיבוץ לוחמי הגטאות, ובשעה 17:30 תיפתח עצרת תנועות הנוער המסורתית. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כלל הטקסים הוקלטו מבעוד מועד.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully