וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעד אחר צעד": טראמפ הציג תכנית של שלושה שלבים ליציאה ממשבר הקורונה

17.4.2020 / 6:45

הנשיא האמריקני, הדוחף להתנעה מחודשת של כלכלת ארה"ב המצויה במשבר חריף, הציג את אסטרטגיית היציאה של הבית הלבן עבור המדינות השונות. "אנחנו לא פותחים הכל בבת אחת", אמר טראמפ כשהציג את תכנית המתאר

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציג היום (שישי) תכנית מתאר חדשה, בעלת שלושה שלבים, ליציאה ממשבר הקורונה וחזרה לשגרה, מתוך תקווה להחיות את הכלכלה האמריקנית בעוד המאבק בנגיף נמשך.

עקרונות התכנית כללו המלצה למדינות השונות להציג מסלול ירידה של שבועיים במספר מקרי ההידבקויות לפני תחילת ביצוע התכנית, שתסיר בהדרגה את המגבלות שהוטלו על עסקים כדי להיאבק בהתפשטות המגיפה. תנאים מקדימים נוספים קובעים כי בתי החולים במדינות נדרשים להחזיק בתכנית בדיקות פעילה שמאפשרת איבחון במקום של צוותים רפואיים. זאת, משום שלמדינות יש את היכולת להקים אתרי בדיקה לאנשים עם סימפטומים, להתחקות אחרי מסלולי הדבקה, ולספק ציוד מגן לעובדי בריאות במקרים של זינוק מחודש בהידבקות. טראמפ העריך כי 29 מדינות יוכלו בקרוב לעמוד בתנאי הפתיחה ולהתחיל לממש את הצעדים.

"אנחנו לא פותחים הכל בבת אחת, אלא צעד אחר צעד בכל פעם", אמר טראמפ לכתבים. הדברים מגיעים לאחר שבחודש שעבר אמר נשיא ארה"ב כי הוא רוצה שהכלכלה האמריקנית תתניע את עצמה מחדש ב"מפץ גדול".

התכנית הכוללת כמה המלצות למושלים - אך לא הוראות מחייבות. הדבר משקף נסיגה של טראמפ, שטען בימים האחרונים כי יש לו את הסמכות להורות למדינות השונות "לסגור" או "לפתוח" את עצמן. האחריות על כך נמצאת, אם כן, בידי המדינות ולא בידי הממשל הפדרלי. הצעד משמש גם ככיסוי פוליטי עבור הנשיא, שכן אם ההחלטות לא יעלו יפה האחריות תיפול על המושלים. לדבר יש משמעות מאחר שטראמפ עומד לקראת ניסיון להיבחר מחדש בנובמבר, בעוד הוא מתמודד עם טענות על כך שהמעיט בחומרת המגיפה בשבועות הראשונים של התפשטותה.

דונלד טראמפ במהלך נאומו על תוכנית היציאה ממשבר הקורונה, ארצות הברית, 17 באפריל 2020. רויטרס
טראמפ במהלך הצגת התכנית/רויטרס

לפי התכנית, בשלב הראשון של הפתיחה מחדש יש להימנע מכינוס של עשרה אנשים ומעלה אם לא ניתן לשמור על מרחק ראוי ביניהם. נסיעות לא חיוניות יצומצמו, עבודה טלפונית ודרך האינטרנט תועדף, וחללי עבודה משותפים ייסגרו. בשלב זה בתי הספר נותרים סגורים, אך חללים גדולים כמו אולמות קולנוע, מסעדות, אצטדיונים ואתרי תפילה יכולים לפעול תוך שמירה על "נהלי ריחוק קפדניים". בתי חולים יורשו לחדש את הניתוחים, וחדרי כושר יוכלו לפעול שוב עם נהלים חדשים. בארים יישארו סגורים.

בשלב שני, שיחול על מדינות ואזורים ש"אין בהם עדות על חזרה של הנגיף", הגבלת המפגשים תעמוד על 50 בני אדם. נסיעות בלתי חיוניות יוכלו להתקיים, בעוד בתי ספר ומחנות נוער יוכלו גם הם להיפתח. בארים יוכלו להיפתח בתפוסה לא מלאה. בתי החולים יוכלו לחדש ניתוחים גם של אנשים שאינם מאושפזים.

השלב השלישי כולל איוש מחודש ל מקומות העבודה. ד"ר דבורה בירקס, רכזת כוח המשימה של הבית הלבן בנושא הקורונה שהייתה בעלת תפקיד מרכזי בניסוח קווי המתאר של התכנית, אמרה כי השלב "הנורמלי החדש" הזה יכלול עדיין שמירה על היגיינה ברמה גבוהה ורווחים גדולים יותר בין אדם לאדם כדי לנמוע הדבקה בין חולים אסימפטומטיים של קורונה.

עוד בוואלה!

טראמפ לא שולל את התיאוריה שלפיה נגיף הקורונה נוצר במעבדה בסין

לכתבה המלאה

טראמפ דוחף להתנעה מחדש של הכלכלה האמריקנית, המצויה במשבר חריף לאור התפשטות הקורונה. יותר מ-20 מיליוני אמריקנים דרשו דמי אבטלה מאז בחודש האחרון.

התכנית זכתה לביקורת מכמה גורמים. "זאת לא ממש תכנית, בקושי מצגת", צייץ רון קליין, שהוביל את ההתמודדות של ממשל אובמה עם מגיפת האבולה וייעץ לסגנו ג'ו ביידן, הצפוי להתמודד מול טראמפ בבחירות הקרובות על הנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully